לוסיד הודיעה במסגרת סיכום 2021 כי היא צופה לייצר במהלך השנה בין 12 ל-14 אלף רכבים, במקום 20 אלף הרכבים שתכננה לייצר במהלך השנה במפעלה באריזונה. לפי החברה, כ-25 אלף לקוחות כבר הזמינו את אחת הגרסאות של רכבה – מכירות בהיקף של 2.4 מיליארד דולר. עד כה, מסרה החברה כשלוש מאות רכבים, 125 מתוכם ברבעון האחרון של 2021.
ההצהרה של לוסיד מוטורס הביאה לצניחה במניית החברה, שרבים ממשקיעיה ראו (ואולי עדיין רואים) אותה כאחת המתמודדות המבטיחות לאיים על העליונות של טסלה בשוק הרכב החשמלי – בזכות הרכב המצוין שלה, שמציג ביצועים שלא נופלים מאלו של הטסלה מודל S.
מאז הסתיו האחרון עסוקה לוסיד בהשלמת המשלוחים של גרסת החלומות של לוסיד אייר, במקביל לתחילת הייצור של שלוש הגרסאות האחרון של רכבה וכן הרחבת המפעל שלה, במטרה להתקרב לקצב ההזמנות הנערמות, ועם השלמת ההרחבה הנוכחית יכולת הייצור תעלה מ-34 ל-90 אלף רכבים בשנה.
כמו כן, הודיעה החברה על הפסדים של כמיליארד דולר מאז דצמבר 2021, בהשוואה להפסדים של 311 מיליון דולר בשנה שלפני כן. סך מכירות החברה עמדו על 26.4 מיליון דולר ולדבריה היא מחזיקה כעת בהון נזיל של 6.2 מיליארד דולר – שמעניק לה מרווח נשימה משמעותי, בפרט לקראת המפעל השני שהיא מעוניינת להקים בערב הסעודית.
למרות האכזבה שלוסיד העניקה למשקיעים (ולנו), לוסיד הציגה למעשה נתונים חיוביים למדי בכל הנוגע למצבה הפיסקלי ולתכניות העתידיות שלה – החל מהרווחים הפוטנציאליים של מיליארדים כבר בשנים הקרובות, וכמובן הקמה של מפעל בינלאומי בערב הסעודית, במרכזו של האזור שכלכלתו עדיין תלויה באופן מוחלט בדלקים מזהמים.
כמו כן, חשוב לזכור שלוסיד תתחיל בקרוב במשלוחים של שלוש גרסאות נוספות של אייר, בנוסף לרכב פנאי שיגיע ככל הנראה בשנת 2024 (במקום 2023, על מנת להבטיח את הביצועים, כך לפי מנכ״ל החברה) וכן תכניות להתחיל במכירות כלל עולמיות – כולל אירופה, המזרח התיכון ואסיה, בפרט סין.
כשחושבים על העובדה שכל עולם הרכב – מריביאן ועד פורד – מתקשה להתאושש ממשברי שרשראות האספקה הרודפים זה את זה כבר יותר משנה, היכולת של לוסיד להמשיך להתרומם לקראת הפיכה לחברה בעלת נפח משמעותי ואף לתכנן התרחבות בקנה מידה עולמי ראויה להערכה.