החשיפה הרשמית של קיה EV6, הקרוסאובר החשמלי של קיה נקבעה ל-21.3, אבל כבר עכשיו, כמה שבועות לפני, אנחנו מקבלים מושג על איך הוא ייראה. מבחינה מכנית, הרוב כבר ידוע – ה-EV6 של קיה יתבסס על אותה פלטפורמה חשמלית עליה מתבסס גם האיוניק 5 – ועליה יבססו (יונדאי, קיה וגם כאלו שיקנו את הפלטפורמה מחברת האם) בעתיד עוד מגוון גדול של דגמים.
ה-EV6, שמבוסס על דגם הקונספט Imagine, הוא לא הרכב החשמלי הראשון של היצרנית מדרום קוריאה, אבל כן הראשון שיהיה בנוי על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית. עד היום, התבססו הדגמים החשמליים של קיה, כמו הסול החשמלי או הנירו, על רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, שהוסבו לחשמליים.
פלטפורמת ה-E-GMP השטוחה מרמזת על כך שהקרוסאובר החדש של קיה יהיה מרווח – ואפשר להעריך שהוא יהיה זהה במידותיו לאיוניק 5 של יונדאי – שנמתח לאורך של יותר מ-4.5 מטרים ומציע בסיס גלגלים נדיב של כ-3 מטרים.
מבחינת נתונים, ואם אכן ה-EV6 מתבסס על הפלטפורמה של האיוניק 5 (אין הרבה אפשרויות אחרות) אזי אנחנו מסתכלים כאן על רכב חשמלי מבית קיה שיכול לספק טווח נסיעה מקסימלי של 480 ק"מ וטעינה מהירה מ-10% סוללה ל-80% בתוך כ-18 דקות, בעמדה מהירה בהספק של 350 קילוואט – ברור שמדובר בהספק שלא בטוח שנוכל ליהנות ממנו בשנים הקרובות בישראל, אבל נחמד לדעת שיש פוטנציאל.
מהטיזרים שקיה שחררה אי אפשר ללמוד המון, אבל כן ניתן להבחין בגישה ספורטיבית-עירונית יותר מזו של האיוניק 5, שבמקרה שלו יונדאי הלכה חזק על הכיוון הקרוסאוברי – טיולים, מחנאות, ואפילו קצת שטח. למרות שהם חולקים לא מעט תכונות, נראה שקהלי היעד אליהם מכוונים צמד הדגמים, די שונים.
החשיפה העולמית נקבעה אם כן ל-21.3, כאשר ההשקה מתוכננת להתקיים לא לפני ה-21.7 – כך שיש סיכוי שאולי נזכה לראות פה את הקרוסאובר החשמלי החדש של קיה לקראת סוף שנת 2022. במחיר הנכון, עם הביצועים שהוא מציע, ובהתבסס על האהבה של הקהל הישראלי למותג הקוריאני – יש בהחלט סיכוי שהוא יכול להפוך לרב מכר מקומי.