קיה EV4 ידנית? סוג של…

הדגם החדש ביותר במשפחת הדגמים החשמליים של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית צפוי לאמץ פיצ'ר שהכרנו ביונדאי איוניק 5 N הספורטיבי.

מידי פעם בפעם, אנחנו רואים שיצרני הרכב מנסים לשלב פיצ'רים מעולם רכבי הבעירה הפנימית אל עולם הרכב החשמלי וכעת מגיע תורו של ה-EV4 החדש של קיה, שיקבל פיצ'ר שמדמה העברת הילוכים, כך על פי החברה. בקיה מתכננים להוסיף "משוטים" מאחורי גלגל ההגה לטובת "העברת הילוכים" – שמנו את זה במרכאות כי לא מדובר בהעברת הילוכים בפועל, אלא בפעולה שרק מדמה את הפעולה האמיתית.

פיצ'ר זה קיים גם בגרסת השרירים הספורטיבית של יונדאי – יונדאי איוניק 5 N, ובקיה EV6 GT, הגרסה הספורטיבית ביותר של הקרוסאובר החשמלי קיה EV6, ועכשיו מתכוונים בקיה לשלב אותו גם ב-EV4 החדש, שנחשף בשתי גרסאות, האצ'בק וסדאן. כמו שאר הדגמים החשמליים של קיה, גם ה-EV4 צפוי לקבל גרסאות GT – באלו תגיע מערכת "העברת ההילוכים" עם חיווי סל"ד, שיסמן לנהג מתי יש "להעביר הילוך".

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בקיה, יונדאי או דודג', שציידה את הצ'לאנג'ר החשמלי שלה במערכת שמדמה סאונד של מנוע המי, מנסים כל מיני טקטיקות כדי למשוך קהלי יעד נוספים לנטישת רכבי הבעירה הפנימית ומעבר לרכב חשמלי.

דגמי ה-GT החשמליים של קיה לא פראיירים בכלל – ולא משנה באיזו צורה הם מגיעים. בקיה חשפו לאחרונה את ה-EV9 GT, רכב פנאי חשמלי שמציע הספק של כ-500 כ"ס, יותר חזק מלא מעט מכוניות ספורטיבית עם מנוע בעירה פנימית.

מבט צד על קיה EV4 בצבע אפור בהיר

בקיה לא עוצרים ולוחצים חזק על דוושת האנרגיה. יצרנית הרכב הדרום קוריאנית רק חשפה את ה-EV4 החדש ומיד חשפה רכב חשמלי נוסף, קיה PV5, רכב מסחרי חשמלי שמהווה את הסנונית הראשונה בסדרת דגמים מסחריים חשמליים שצפויים להחשף בזמן הקרוב. במקביל לשתי החשיפות האחרונות, העבודה על הקיה EV2, דגם חשמלי במחיר אטרקטיבי, הדגם הקטן ביותר בליין הדגמים החשמליים של קיה, נמשכת ביתר שאת.

לקראת סוף החודש צפוי להתקיים בספרד הקיה EV DAY השני בסה"כ של היצרנית, במהלכו אמורים להחשף פרטים חדשים על ה-EV4 ועל משפחת דגמי ה-PV, כמו גם פרטים נוספים על קיה EV2.

מה מצבה של קיה בשוק הרכב החשמלי העולמי? 

התשובה לשאלה הזו תלויה על איזה שוק מסתכלים. באירופה מכרה קיה קצת פחות מ-60,000 רכבים חשמליים במהלך שנת 2024 – ירידה בהשוואה לתקופה המקבילה. מצד שני, בארה"ב, מספר של קרוב ל-44,000 רכבים חשמליים שמכרה קיה מהווים עלייה משמעותית במכירות – זאת הודות להצטרפות של קיה EV9, שמסיים בכך שנות בדידות ארוכות מהן סבל ה-EV6 שיהיה לבד במערכה במשך תקופת זמן לא קצרה. 

בקיה נכנסים לשנת 2025 עם פורטפוליו גדול בהרבה, הכולל כעת גם את ה-EV5 וה-EV3, והדגמים שאותם כבר מנינו, שעוד צפויים להצטרף, כך שמעניין לראות את המספרים של קיה לשנת 2025 בהשוואה למספרים של שנת 2024.

בישראל, עמדו סך מכירות הרכבים החשמליים של קיה על 2,576, ובתוך כך 1,967 רכבי קיה נירו חשמליים, 26 רכבי קיה EV9 חשמליים ו-583 רכבי קיה EV6 חשמליים – זאת בהשוואה ל-901 רכבים חשמליים בלבד מתוצרת קיה שנמכרו בישראל במהלך שנת 2023.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button