רכב פנאי חשמלי עם יותר מ-500 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-4 שניות? לא מדובר בדגם של למבורגיני, פרארי, לוטוס, מזראטי או כל מותג רכב אחר המזוהה עם רכבי-על אקזוטיים, אלא בדגם של קיה. כן כן, קיה, יצרנית הרכב מדרום קוריאה.
החברה הציגה את קיה EV9 לראשונה בשנת 2021 כדגם קונספט ושנתיים אח"כ באופן רשמי. באמצע שנת 2024 הקיה EV9 הגיע לראשונה לישראל, מציע לישראלים רכב חשמלי 7 מקומות ישיבה ומוצע בשתי רמות גימור: קיה EV9 פרימיום RWD במחיר של החל מ-429,000 ש״ח וקיה EV9 GT-Line AWD במחיר של החל מ-489,000 ש״ח.
כעת, כששנת 2025 בפתח, קיה מציגה את הקיה EV9 GT, גרסת הפרפורמנס, גרסת הביצועים, של רכב הפנאי החשמלי הגדול – יש לשים לב שלא מדובר בגרסת ה-GT Line אלא בגרסת GT, האחרונה חזקה מהראשונה ביותר מ-120 כ"ס.
ה-EV9 GT מצויד בהנעה כפולה בהספק כולל של 501 כוחות סוס, שצפוי להביא את הרכב מעמידה למאה קמ״ש בפחות מארבע וחצי שניות. בנוסף לביצועים המרשימים, הקיה EV9 GT מקבל עוד כמה תוספות חשובות שיעזרו לרכב הפנאי החשמלי לנצל את עוצמת המנועים בצורה מיטבית: מערכת בולמים הנשלטת באופן אלקטרוני עם קשיחות שמשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר – לקיה EV9 GT יש 4 כאלו, נורמל, אקו, ספורט ו-My Drive, מצב נהיגה להתאמה אישית. זו הפעם הראשונה שבקיה משתמשים במערכת זו ברכב פנאי מתוצרתם.
עוד מקבל הקיה EV9 GT בולמים מוגדלים ועוצמתיים יותר מקדימה, מערכת VGS שמדמה תחושה של העברת הילוכים בנהיגה ספורטיבית ומערכת e-ASD שמדמה את הצלילים של העברת ההילוכים, מערכת e-LSD שמתפקדת כבקרת יציבות משופרת בסיבובים מהירים, צמיגי קונטיננטל ספורטיביים שעוטפים חישוקי 21 אינטש, קליפרים בצבע ירוק-ניאון, מושבי ספורט עם ריפוד אלקנטרה ועוד.
גם הקיה EV9 GT, כמו שאר הגרסאות, נשען על פלטפורמת ה-E-GMP הייעודית לרכבים חשמליים, בארכיטקטורת 800V, עם זמן טעינה של כ-20 דקות בלבד בין 10% ל-80%, בסיס גלגלים של 3.1 מטרים, תא מטען אחורי בנפח של 333 ליטרים ותא מטען קדמי בנפח של 90 ליטרים.
קיה EV9 GT צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה במחצית השנייה של שנת 2025. המחיר עדיין לא פורסם, אך אפשר להעריך שהוא יהיה גבוה יותר מממחיר הקיה EV9 GT-Line, שעומד כזכור על 489,000 שקלים בארץ.