fbpx

למייל האחרון: רכב משלוחים חשמלי חדש ל-BYD

הביקוש באירופה לרכב מסחרי חשמלי הולך וגובר - יצרנית הרכב הסינית מרחיבה את היצע הדגמים שלה.

יצרנית הרכב הסינית BYD חושפת דגם חדש. ה-BYD E Vali הוא רכב מסחרי חשמלי שמיועד למשימות Last Mile Delivery, שנעשות בדרך כלל במסלולים קצרים יחסית של ה"מייל האחרון" ומכאן שמם. מי משתמש ברכבי Last Mile Delivery? חברות ועסקים שעוסקים בשילוח ללקוחות פרטיים כמו אמזון, משלוחי מזון מסופרמרקטים, רכבי דואר וכו'. 

סגמנט הרכבים הזה עלה לא פעם לכותרות בזכות ה"רומן" בין אמזון וריביאן. אמזון השקיעה מאות מיליוני דולרים ברכב המסחרי החשמלי של ריביאן ובתמורה לכך קיבלה בלעדיות לארבע שנים, הסכם שבקרוב תחלוף שנה מאז שפג תוקפו ולפרידה של השתיים.

ה-BYD E Vali שמוגדר כרכב מסחרי חשמלי, LCV בעגה המקצועית, הוצג בתערוכת IAA שנערכה בגרמניה – רמז על כך שהוא מיועד לשיווק גם בשווקים זרים ולא רק בסין.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-BYD מציגים דגמים חשמליים חדשים בקצב מהיר, בדרך כלל במחיר אטרקטיבי אל מול אלו שמציעות המתחרות השונות, מה שמוביל לעלייה במכירות – נחשו איזה שוק הוא הרווחי ביותר בעבור BYD אחרי סין? ישראל, כן כן ישראל הקטנה שמקדימה אפילו את בריטניה.

אחרי שיצרו מענה כמעט בכל סגמנט קיים בענף רכבי הנוסעים החשמליים – מרכבי סדאן חשמליים, דרך רכבי פנאי חשמליים ועד רכבים קטנים חשמליים, ב-BYD נכנסים כעת לזירת רכבי ה-LCV. לחברה יש כבר אוטובוסים ומשאיות חשמליים – ה-BYD E Vali הוא הרכב החשמלי המסחרי הקל ביותר שיצרנית הרכב הסינית הציגה עד כה. 

מרבית רכבי ה-LCV מגיעים עם סוללה בנפח גדול יחסית וטווח נסיעה קצר יחסית, וה-BYD E Vali לא יוצא דופן בהקשר זה. למרות שיש לו סוללה בנפח של 80 קוט"ש, הרכב המסחרי החשמלי מציע טווח נסיעה של בין 220 ל-250 ק"מ בלבד על פי תקן WLTP, טווח שבתנאי אמת צפוי להצטמצם עוד יותר מפאת גובהו של הרכב, שפוגע באירודינמיות שלו וכפועל יוצא מכך גם בטווח הנסיעה. טווח הנסיעה צפוי להשתנות גם כתלות בהעמסה על הרכב.

מה שעשוי להמתיק במעט את גלולת הטווח המרירה היא העובדה כי סוללת ה-BYD E Vali צפויה להיטען מהר יחסית, מ-10% ל-80% בתוך חצי שעה, כך שאפשר לצאת לסיבוב נוסף של חלוקה לאחר הפסקת הצהריים.

מבט על חלקו האחורי של רכב המשלוחים החשמלי BYD E Vali
תמונה: BYD

ה-BYD E Vali יהיה זמין בשתי גרסאות, קצרה וארוכה, אחת במשקל של 3.5 טונות עם בסיס גלגלים של 3,865 מ"מ והשנייה במשקל של 4.25 טונות עם בסיס גלגלים של 4,550 מ"מ. הפתיחה הרחבה של הדלתות האחוריות של ה-BYD E Vali צפויה להקל על פעולת ההעמסה – בגרסה הקצרה יותר אפשר להעמיס עד 700 ק"ג ובגרס הארוכה יותר מגיעה קיבולת ההעמסה המקסימלית של הרכב לכמעט 1.5 טונות.

בדומה לרכב המסחרי חשמלי של ריביאן-אמזון, גם ה-BYD E Vali מצויד בשמשה קדמית גדולה שמעניקה לנהג שדה ראייה רחב ביותר וגג גבוה שמאפשר לו לנוע בעמידה בתוך הרכב. מה שדווקא לא ראינו כאן זה את האופציה לנסוע עם דלת נהג פתוחה, מה שמאפשר לו פריקה וחזרה מהירים מתוך ואל הרכב, מרכיב חיוני בעבודה מסוג זה בה כל שנייה שווה הרבה כסף.

חלקו הקדמי וסביבת הנהג של רכב מסחרי חשמלי BYD E Vali
תמונה: BYD

ה-BYD E Vali מגיע עם מגוון עזרים טכנולוגיים ששומרים על הנהג ומי שנמצא בסביבת הרכב כמו בקרת ירידה במדרון, התראת התנגשות, התראה על עצמים בשטח "מת" ועוד.

בשנת 2023 עלו על כבישי אירופה 11,000 רכבים חשמליים "כבדים" חדשים, יותר מכפול ממספר הרכבים החשמליים ה"כבדים" שנמכרו ביבשת בשנת 2022 – כך פורסם בדו"ח של ה-ICCT, המועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה. 18% מכלל האוטובוסים שנמכרו באיחוד האירופי בשנת 2023 היו חשמליים ו-5% מהמשאיות הקלות והבינוניות ו-1% מהמשאיות הכבדות שנמכרו היו חשמליות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button