fbpx

כל הפרטים על האיוניק 6 החדש

הרכב החשמלי החדש של יונדאי, והשני במספר של מותג איוניק ייוצר בשתי גרסאות עם טווח נסיעה מקסימלי שעומד על 610 ק"מ מוצהרים בגרסת הסוללה הגדולה - ויש גם וידאו עם הפתעה (בפנים).

הנבואה התגשמה. שנתיים אחרי שהצהירה לראשונה שרכביה החשמליים ימכרו תחת מותג משנה ששמו איוניק, יונדאי מציגה את האיוניק 6, וגם מפרסמת את כל הפרטים המעניינים לגביו.

באירוע שנערך בקיץ 2020 חשפה יונדאי 3 דגמים ראשונים – האיוניק 5 שכולנו מכירים ודגם קונספט נוסף, Prophecy (נבואה) שמו, אותו הבטיחה יונדאי להציג עד 2022 – הבטיחה, וקיימה.

דגם הקוסנפט ההוא עוצב כמכונית קופה 2 דלתות והצית את הדימיון של חובבי הרכב החשמלי שהיו בטוחים שיונדאי עובדת על דגם ספורטיבי חשמלי. בשנתיים שעברו עבדו ביונדאי על עיצוב גרסת הייצור הסדרתי ששומר על הקווים של דגם הקונספט ואם אתם שואלים את דעתנו – הגרסה הסופית נראית הרבה יותר טוב מהמקורית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בעוד שקווי העיצוב החיצוניים נשמרו, תא הנוסעים של האיוניק 6 נראה שונה לחלוטין מזה העתידני של הפרופסי קונספט – מזכיר הרבה יותר את זה של האיוניק 5 וזה לא דבר רע בהכרח. הדגם השלישי שהוצג באירוע בשנת 2020 היה קונספט לרכב פנאי חשמלי – אליו עוד נגיע בהמשך.

סביבת הנהג ביונדאי איוניק 6

במהלך השנתיים האחרונות התוודענו מדי פעם בפעם להתקדמות של יונדאי עם פרויקט האיוניק 6, כולל תמונות ריגול של הרכב עם כיסוי הסוואה ש"דלפו" לרשת, עד השיא שהגיע ממש בסוף החודש האחרון (יוני 2022) אז נחשפו לראשונה התמונות הרשמיות של האיוניק 6.

ואחרי ההקדמה הארוכה (מקווים שאתם עדיין פה), בואו נצלול לכל הפרטים המעניינים על הרכב החשמלי החדש של יונדאי.

בסיס גלגליו של האיוניק 6 עומד על 2,950 מ"מ – באופן מפתיע הוא קצר יותר מהאיוניק 5 ב-49 מ"מ. אורכו המלא עומד על 4,855 מ"מ, רוחבו 1,880 מ"מ וגובהו 1,495 מ"מ. ביונדאי הקפידו על עיצוב אירודינמי שמשפר את ביצועי הטווח של הרכב ומקנה לו מראה ספורטיבי-יוקרתי.

יונדאי איוניק 6

על פי יונדאי, צריכת חשמל של 140 וואט-שעה לק"מ מציבה את האיוניק 6 בראש טבלת הרכבים החשמליים היעילים ביותר שנעים על הכביש מבחינת ניצול אנרגיה.

כמו שאר דגמי יונדאי וקיה שמתבססים על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי, גם האיוניק 6 צפויה להיות מרווחת במיוחד ליושבים מקדימה וגם מאחורה, למרות העיצוב הקמור של הרכב.

כאמור, האיוניק 6 עתיד להיות מיוצר בשתי תצורות הנעה (אחורית או כפולה) ובשתי גרסאות סוללה – 53 או 77.4 קוט"ש ולמרות שהם עושים שימוש באותה הפלטפורמה, ביונדאי הצליחו לשפר את היעילות של האיוניק 6 בהשוואה ל-5, הודות לתצורת הרכב ומקדם גרר נמוך יותר – שבא לידי ביטוי בעיקר בטווח הנסיעה המשופר – 610 ק"מ בהשוואה ל-476 ק"מ לגרסת הלונג ריינג׳ עם ההנעה האחורית (לפי התקן).

פיצ'רים נוספים הם כאלו שאנחנו מכירים כבר מהאיוניק 5 – הספק טעינה מקסימלי של 350 קילוואט, 20% – 80% סוללה ב-18 דקות, עדכונים מהאוויר OTA, נהיגה עם דוושה אחת ויכולת אספקת חשמל וטעינה של רכב אחר (V2L). 

יונדאי איוניק 6

מה שאין באיוניק 5 ויש באיוניק 6 זו מערכת חדשה, Performance Tune-Up שמה, דרכה יכול הנהג לכוון את קשיחות ההיגוי, עוצמת אספקת כוח מהמנוע, רגישות דוושת התאוצה ועוד, וליצור למעשה חוויית נהיגה בהתאמה אישית – לפי הסגנון והמאפיינים המועדפים עליו.

את הפרט החשוב ביותר יונדאי לא פרסמה אבל הוא צפוי לעלות יותר מהאיוניק 5, שמחירו בישראל מתחיל מ-190 אלף שקלים – זה בהנחה שתצליחו לשים את ידיכם על אחד. האיוניק 6 צפוי להגיע לישראל במחצית השניה של 2023.

בכל מקרה, עם המצב המטורף של העולם והעיכובים הרבים בשרשראות האספקה שמשפיעים בערך על כל אספקט מהחיים שלנו, אפשר להעריך המחיר יהיה גבוה ויקח זמן עד שנראה את הרכב בפועל על כבישי ישראל. 

אה ורגע, כמעט שכחנו! ה-SEVEN (או איוניק 7) הוא רכב פנאי חשמלי אותו מגדירה יונדאי כ"מרחב מחייה על גלגלים". בא לכם לקבל הצצה לדגם הבא במשפחת האיוניק? צפו בסרטון >>

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. "על פי יונדאי, צריכת חשמל של 14 קילוואט לק"מ מציבה את האיוניק 6 בראש טבלת הרכבים החשמליים היעילים ביותר שנעים על הכביש מבחינת ניצול אנרגיה."
    אז הטווח שלו הוא 8 ק"מ?
    קצת חשבון חברים. אולי 140 וואט שעה לק"מ…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button