בזמן שישנתם, וכמה שעות בודדות לפני ההשקה הרשמית שנקבעה לתאריך ה-29.6.2022, אנחנו זוכים להכיר את יונדאי איוניק 6, לראשונה ללא צבעי הסוואה או כיסויים כאלו או אחרים.
האיוניק 6 שנחשפת כאן היא גרסת הייצור הסדרתי של רכב הקונספט פרופסי שהוצג ב-2020, ובזמן שהתוצאה הסופית קצת פחות עתידנית מהמקור (במיוחד בתא הנוסעים, שמזכיר יותר את זה שבאיוניק 5) הקווים הכלליים נשמרים.
לאחר כמעט שלוש שנות המתנה, המותג החשמלי מתרחב בדגם נוסף.
האיוניק 6, שבנויה על פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית כמו אחיה הבכור והדוד EV6, מציגה מראה אירודינמי מוקפד, ויותר מזה שזה נראה מגניב, זה גם אמור לעזור להשיג טווח נסיעה יעיל בצורה משמעותית.
אנחנו מסתכלים שוב שוב על העיצוב וקשה להאמין שזו יונדאי – ומי היה חושב שאי פעם נגיד דבר כזה אבל האיוניק 6 מזכירה לנו מרצדס ואפילו פורשה.
פרטים רשמיים כמו סוג מנועים, הספקים, מהירויות, טווחי נסיעה או זמני טעינה לא נחשפו – יונדאי שומרת את המידע הזה בסוד עד אירוע ההשקה הרשמי, אבל אפשר להעריך שהביצועים יהיו שווים לאלו של האיוניק 5, וסביר להניח שנראה טווח נסיעה גבוה יותר, במיוחד בזכות מקדם הגרר הנמוך, שעומד על פי יונדאי על 21 – זהה לטסלה מודל 3.
סגמנט הסדאן החשמלי מתחמם, וקצת לאחר שסיפרנו לכם על ה-ID.AERO של פולקסווגן מגיע גם האיוניק 6, שיצטרף לחגיגה בשנת 2023 אז יחל להמכר בעולם וגם בישראל. המחיר? לא צפוי להיות זול.
על ה-ID.AREO אמרנו שהוא הראשון (והיחיד) שזכאי לקבל את הטייטל "טסלה קילר" שכל כך נפוץ בפי כותבים כאלו או אחרים, אז קבלו תיקון – מעכשיו יש שניים כאלו.
אנחנו ממתינים להשקה הרשמית של האיוניק 6 ונעדכן כאן ברגע שיהיו בידינו פרטים מלאים.
צפו בתמונות של היונדאי איוניק 6.
חתתתתתיך זה מטורף מה יונדאי עשתה עם עצמה היא פשוט חברת פרימיום עתידנית עם יד איתנה בהווה הקרוב סחתיין ענק