fbpx

יונדאי איוניק 5 מתעדכנת: סוללה גדולה יותר וגרסת N-Line

יונדאי מעדכנת את האיוניק 5 המוצלחת, שנחשפה לראשונה ב-2021. העדכון כולל בין היתר סוללה גדולה יותר, שינויים בפנים הרכב, מערכות בטיחות משודרגות וגרסת N-Line ספורטיבית. צפויה להגיע עד סוף השנה לישראל.

יונדאי איוניק 5, שנחשפה רשמית לפני שלוש שנים, קטפה לא מעט פרסים ותארים, וזכתה להצלחה בשווקים רבים כולל בישראל, כאן היא הצליחה לכבוש את המקום הרביעי ברשימת הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר ב-2023.

ההצלחה של האיוניק 5 טמונה בפלטפורמה החשמלית של יונדאי-קיה, הקרויה E-GMP, המאפשרת פנים רכב מרווח מאוד, תמיכה בסוללה גדולה וטווחי נסיעה נדיבים, טעינה סופר מהירה ועוד מספר יתרונות כמו תא מטען קדמי, נהיגה עם דוושה אחת וגם תמיכה ב-V2L.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מלבד האיוניק 5, ישנם דגמים נוספים המבוססים על אותה הפלטפורמה, כמו לדוגמה יונדאי איוניק 6, ג׳נסיס GV60 או הקיה EV6. כעת, שלוש שנים אחרי שעלתה לכביש היא זוכה למתיחת פנים ומספר שדרוגים.

מתיחת פנים

מבט צד על יונדאי איוניק 5 גרסת 2024

הגרסה החדשה של האיוניק 5 ארוכה ב-20 מ״מ מהגרסה הנוכחית, שאר המימדים של הרכב, כולל בסיס הגלגלים, נשאים ללא שינוי. השינויים החיצונים כוללים עיצוב מעודכן לפגושים ואופציות נוספות לחישוקים. בנוסף הדגם מקבל גם מגב אחורי.

פנים הרכב זוכה גם הוא לשדרוגים קלים, בין היתר משטח הטעינה למכשיר הנייד עובר למיקום נגיש יותר לצד הנהג, ישנם מעט יותר כפתורים פיזיים בסביבת הנהג, ולטענת יונדאי השליטה על מערכת המיזוג ועל מערכות הרכב שודרגה לתפעול נוח יותר.

פנים הרכב של האיוניק 5 N-Line 2024

גם ההגה זוכה לשינויים קלים בעיצוב עם תאורת פיקסלים אינטראקטיבית, שבשלב זה לא ברור מה מטרתה ולאיזה פונקציונלית היא תשמש.

לגרסאות הקיימות של המודל תתווסף גרסת N-Line נוספת, גרסה ספורטיבית שתהיה ממוקמת בין גרסאות הדגם הרגיל לגרסת איוניק 5 N, כך לפי יונדאי. לגרסה זו יהיה עיצוב מעט שונה בין היתר עם פגושים ייחודים וחישוקי 20״.

סוללה גדולה יותר

לגרסה החדשה סוללה בקיבולת של 84 קוט״ש, זאת לעומת 77.4 קוט״ש בגרסה הנוכחית. השינוי בקיבולת הסוללה יחד עם שיפורים באווירודינמיות של הרכב צפויים להוסיף טווח נסיעה של עוד כ-30 עד 40 קילומטרים לטעינה. יונדאי לא סיפקה פרטים לגבי מהירות הטעינה של הרכב, והוא כנראה צפוי להשאר על כ-230 קילוואט, המאפשר להגדיל את טווח הרכב ב-100 ק״מ בכ-7 דקות של טעינה בלבד.

יונדאי איוניק 5 גרסת 2024 בנסיעה על כביש

נזכיר כי קיימת אפשרות להטעין את האיוניק 5 בהספק גבוה יותר (של עד 350 קילוואט), אך לטעינה בהספק זה יש צורך בעמדות מיוחדות (במתח של 800 וולט). נכון להיום אין פריסה של עמדות כאלו בישראל (כן כן, גם אם תגיעו לעמדת 350 קילוואט בישראל לא תוכלו לקבל את הספק הטעינה המלא של הרכב).

עדכונים דרך האוויר ושדרוגים במערכות הבטיחות

איוניק 5 החדשה מקבלת גם מספר שדרוגים למערכות הבטיחות של הרכב, בינהם שדרוג למערכת השמירה על נתיב, זיהוי ידיים על ההגה וסיוע בחניה חכמה מרחוק, יחד עם תמיכה בעדכונים דרך האוויר (OTA). למרות שהרכב צפוי לתמוך ב-OTA, ייתכן ועדכונים אלו לא יהיו זמינים לכלל הנהגים, כתלות ביצרן וביבואן של המותג.

הזווית שלנו

אחרי שלוש שנים בשוק הגיע הזמן לעדכון של האיוניק 5, למרות ההצלחה המרשימה שלה. כפי שנהוג בדגמים חשמליים, הסוללה זוכה לקיבולת מעט גדולה יותר, ואנו צפויים לראות שדרוגים דומים לסוללה גם בהמשך הדרך.

היינו מצפים לראות שיפורים נוספים בדגם, כמו במתלים של הרכב, שדרוג שיכול לספק נוחות נסיעה טובה ומרוסנת יותר, או פתיחה של אפליקצית הסמארטפון של היצרן לשווקים נוספים (או לפחות לישראל), בעיקר כדי שנהגים יוכלו לראות ולשלוט על סטטוס הטעינה – אפשרות שימושית ופרקטית כאשר טוענים את הרכב, בייחוד בעמדות ציבוריות.

הגרסאות החדשות צפויות להגיע לשוק הקוריאני עוד החודש. בהמשך השנה יונדאי תחל לשווק את הגרסה החדשה ברחבי העולם, והיא צפויה להגיע לישראל בסוף השנה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button