fbpx

חדש בישראל: הונגצ'י E-HS9

רכב הפנאי החשמלי הסיני מושק בישראל במחיר של החל מ-400 אלף ש"ח.

הונג מה?

לנו, הישראלים, השם הונגצ'י (HONGQI) לא אומר הרבה, אם בכלל.

רק לאחרונה, כאשר החלו הדיבורים על הגעתו לישראל, התוודענו לראשונה להונגצ'י, מותג רכב סיני יוקרתי ששייך לקבוצת FAW GROUP. החברה הוקמה בשנת 1958 ומלבד רכב הפנאי החשמלי E-HS9 שהגיע ארצה, יש לה עוד מספר דגמים, רובם יוקרתיים, סוג של מרצדס סיני אם תרצו.

הונגצ'י הוא ממש אייקון סיני – דגמי הסדאן שלו משמשים כרכבי השרד של המנהיגים ועשירי המדינה.

לישראל מגיע רכב הפנאי החשמלי המפואר של החברה, והוא יהיה זמין כאן בכמה גרסאות – החל ממחיר של 399,000 שקלים. מי שתשווק את המותג הסיני היא חברת סמלת, יבואנית הרכב המייבאת בין היתר את מותגי ג'יפ וסובארו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

גרסת הכניסה נקראת פרמיום 7s – יש לה 7 מקומות ישיבה, היא מצוידת בסוללה בנפח של 84 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 380 ק"מ ובעלת הספקת של 435 כ"ס. מחירה נקבע על החל מ-399,530 ש"ח.

גרסת הביניים נקראת לקשרי 7s, גם לה יש 7 מקומות ישיבה, היא מצוידת בסוללה בנפח של 99 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 441 ק"מ ובעלת הספק של 551 כ"ס. מחירה נקבע על החל מ-459,530 ש"ח.

הונגצ׳י E-HS9

הגרסה הבכירה נקראת אקסלוסיב 6s, עם 6 מקומות ישיבה, וסוללה בנפח של 99 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 441 ק"מ ובעלת הספק של 551 כ"ס. מחירה נקבע על החל מ-499,530 ש"ח. 

אורכו (5,209 מ"מ), רוחבו (2,010 מ"מ), בסיס הגלגלים (3,110 מ"מ) ונפח תא המטען (796 ליטר) של ה-E-HS9 זהה בכל הגרסאות. גרסת ה-6s הבכירה נמוכה יותר (1,713 מ"מ מול 1,731 מ"מ), כבדה יותר (תוצאה של סוללה גדולה יותר) וגם זריזה יותר (4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש).

ההבדלים בין רמות הגימור באים לידי ביטוי בעיקר באבזורים השונים – בגרסה היוקרתית ביותר כולל תא הנוסעים שילובים של עץ אגוז ועור נאפה, מושבים חשמליים עם עיסוי, גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, תאורת אווירה, מסך תצוגה ארוך ועוד.

רשימת מערכות הבטיחות של ה-E-HS9 ארוכה, והיא כוללת בין השאר: 6-8 כריות אוויר (משתנה בין הגרסאות), צליל מלאכותי לאזהרת הולכי רגל, מערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים, הכוללת בלימה אוטומטית, מע' זיהוי רכבים ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מערכת עזר לחניה, חיישני חניה +מצלמות חניה הקפיות ועוד.

תג מחיר של בין 400 ל-500 אלף ש"ח, מציב את ההונג צ'י בסגמנט הפירימיום SUV החשמלי, שם נמצאים רכבים כמו המרצדס EQC, אאודי אי-טרון, יגואר I-PACE ועוד…

פתאום המודל Y של טסלה שרק נחת בישראל לא נשמע כל כך יקר, נכון?! (ההשוואה היותר נכונה תהיה למודל X, אבל אנחנו עובדים עם מה שיש…)

מצד שני, ה-E-HS9 של הונגצ'י לא מתאים לכל אחד – הרכב הזה הוא לא טסלה, לא אייווייס ולא ג'ילי – ה-E-HS9 מתאים לאוהבי הדברים המיוחדים, כאלו שלא רוצים לקום בבוקר ולגלות שלשכן יש כזה בחנייה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button