fbpx

מגיע ב-2023: ג'יפ 100% חשמלי

הרכב החשמלי הראשון של מותג הרכב האמריקני יהיה קטן ובלי יכולות שטח של ממש.

תאגיד סטלנטיס, חברת האם של 14 מותגי רכב מהידועים בעולם ביניהם ג'יפ, אלפא-רומיאו, סיטרואן, דודג', אופל, פיג'ו ועוד, שנוצרה ממיזוג של קבוצת PSA ופיאט קרייזלר, קיימה לאחרונה מסיבת עיתונאים שעסקה בתכנית של החברה במסגרתה היא מתחייבת לעבור לייצור נקי מפליטות עד שנת 2038.

מלבד סקירה של התוכנית, בסטלנטיס ניצלו את הבמה כדי לחשוף את הרכב ה-100% חשמלי הראשון בתולדות מותג ג'יפ – שנראה כמו גרסה מוקטנת של דגם הקומפאס.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בג'יפ לא חשפו שום פרט טכני לגבי הרכב, כך שלא ידוע לנו באיזו קומבינציית הנעה הוא יגיע (מנוע אחד קדמי / אחורי, הנעה כפולה, גם וגם וגם), מהו נפח הסוללה וטווח הנסיעה שהיא מייצרת, ומהם ביצועי הטעינה… מה שכן ידוע כמעט בוודאות זה שהג'יפ ה-100% חשמלי הראשון יבנה על פלטפורמת ה-STLA Small של סטלנטיס, שמהווה בסיס לדגמים כמו ה-DS3 קרוסבק, פיג'ו e-208 ואופל קורסה החשמלית.

מכאן אנחנו מבינים, שמדובר בדגם קטן, אולי הקטן ביותר בתולדות ג'יפ.

מבט אחורי על רכב הפנאי החשמלי הראשון של מותג Jeep, קטן יותר מדגמי המותג הנוכחיים

מותג ג'יפ התרכך – ואל הרנגלר והגלדיאטור שעדיין שומרים במידה רבה על הד.נ.א המזוהה עם המותג הצטרפו במהלך השנים גרסאות חדשות ומצועצעות יותר לדגמים אגדיים כמו הרנגייד (שמבוסס במהדורה הנוכחית על הפנדה של פיאט), קו שממשיך גם בעידן התחבורה החשמלית – מלבד השם ג'יפ והגריל האייקוני מקדימה, לדגם החשמלי החדש ולרנגלר, ה-דגם של המותג האמריקני, אין ולו דבר אחד מן המשותף.

הדגם שמוצג בתמונות המצורפות נראה יותר כמו קרוסאובר עירוני, ולא כמו רכב שטח קשוח שיוצא לכבוש מעלות במדבר בסופ"ש.

אז נכון שיש כבר גרסאות 4xe היברידיות לרנגלר ולגרנד צ'ירוקי, ויש גם דיבורים על גרסה כל-חשמלית של הרנגלר שתדע על פי הדיווחים לעשות כל מיני דברים טכנולוגיים מיוחדים כמו פתיחה והנעה על ידי זיהוי ביומטרי של הנהג, חיבור וטעינה מג'יפ לג'יפ, התאמה לרחפן ייעודי של ג'יפ ועד לנהיגה אוטונומית בשטח עם זיהוי של הרכב מרחוק דרך משקפיים חכמים שיחבוש הנהג ועוד – אבל רכב כזה עדיין לא ממש נחשף, ואנחנו עובדים עם מה שיש.

על פי קרלוס טברס, ה-CEO של סטלנטיס, הג'יפ ה-100% חשמלי אמור להגיע לייצור כבר בתחילת השנה הבאה (2023).

סטלנטיס היא גם חברת האם של דודג' ובמסיבת העיתונאים זכינו לשמוע כמה מילים על העתיד החשמלי של המותג – בתחילת השנה הקרובה (2023) תגיע הגרסה החשמלית של ה-ProMaster, הרכב המסחרי של דודג' שישמש בין השאר את אמזון (במסגרת הסכם שנחתם בין שתי החברות).

שנה לאחר מכן צפוי להגיע גם הראם החשמלי, שעל פי המנכ"ל יהיה טוב יותר מהמתחרים בכל מה שמעניין רוכשי טנדרים חשמליים: בטווח הנסיעה, ביכולת הגרירה, בקיבולת ההעמסה ובזמן הטעינה.

ההצהרות האלו הן נחמדות והכל אבל כרגע מדובר באמירות ותו לא – עד שה-Ram 1500 החשמלי יגיע מתישהוא ב-2024 (בהנחה שלא יהיו עיכובים) הפורד F-150 לייטנינג והשברולט סילברדו החשמלי, שהם שני המתחרים הישירים של הראם כבר יטעו שורשים בסגמנט הטנדרים החשמליים, מה שאומר שלאחרון מצפה תחרות קשה, וכדאי שיהיו גם קבלות מאחורי ההצהרות המפוצצות של מנכ"ל סטלנטיס.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. הדגמים החשמלים הנוכחים של PSA (פיז׳ו e-208, סיטרואן ë-C4, אופל/ווקסהול Corsa-e, פיז׳ו e-2008, אופל Mokka-e וה-DS3) ממש _לא_ מבוססים על Small STLA. אין עדיין אף רכב חשמלי שמבוסס על הפלטפורמה, כי הפיתוח שלה עדיין בעיצומו, ולא יהיה דגם כזה לפני 2026.
    https://electricvehicleweb.com/stellantis-stla-platform-details/
    אני מצפה מכתב רכב שיטרח ללמוד את הנושא לפני שהוא כותב עליו. בורות לא באה בחשבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button