fbpx

חדש בישראל: אופל קורסה החשמלית

המכונית החשמלית הראשונה של המותג בישראל מגיעה ארצה ברמת גימור 'אלגנס', עם טעינה מהירה של 100 קילוואט וטווח נסיעה מוצהר של 335 ק"מ בין טעינות. החל מ-148,000 ש"ח

חברת לובינסקי, יבואנית אופל, משיקה את המכונית החשמלית הראשונה של המותג בישראל – CORSA-e. אחרי הפיג'ו e-208, סופר-מיני חשמלית נוספת נוחתת בארץ ואנחנו שמחים. בואו נראה מה יש לה להציע לנהג הישראלי.

אופל קורסה חשמלית Corsa-e מבט מהצד בזמן נסיעה
אופל קורסה חשמלית (צילומים: רונן טופלברג)

נתחיל במה שבאמת מעניין 

באופל מצהירים על טווח נסיעה של 335 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP, טעינה מעמדה ביתית בהספק של 7.4 קילוואט בתוך כ-7.5 שעות וטעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט ל-80% סוללה בתוך כ-30 דקות בלבד. נתונים דומים לאלו של חברתה לקטגוריה מבית פיג'ו. 

כמו בכל רכב, גם כאן צריך להגיד בכנות שתקן WLTP כנראה לא משקף את המציאות – הטווח ה'אמיתי' של הקורסה החשמלית בנסיעה בין עירונית, מוערך בכ-270 ק"מ – עדיין לא רע למכונית קטנה עם סוללת ליתיום-יון יחידה בנפח 50 קוט"ש. 

אופל קורסה החשמלית

הסופר מיני החשמלית של אופל שייכת לדור השישי של דגם הקורסה שהושק לאחרונה – אחד הדגמים הוותיקים בתולדות היצרן הגרמני. הקורסה החשמלית דומה ברוב הפרמטרים לאחותה הבנזינית, עם שינויים חיצוניים בודדים: גריל קדמי שונה, גג שונה, חלון שמש פנורמי, חישוקי 17 אינץ', סמלי e ועוד. בפנים, נמצא מנוע חשמלי אחד שמפיק הספק של כ-134 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. 

אבזור ומערכות בטיחות 

פנים הרכב של האופל קורסה החשמלית

הקורסה החשמלית מגיעה לארץ ברמת גימור אלגנס, היוקרתית ביותר שמוצעת נכון להיום בדגם זה.

באגף מערכות הבטיחות נמצא מערכת בלימה אקטיבית, התראה ובלימה עם זיהוי רכב דו-גלגלי, שמירת מיקום בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, התראת הימצאות רכב בשטח המת, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים ועוד. 

באגף האבזור מציעה הקורסה החשמלית כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, טעינה אלחוטית לנייד, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקי 17 אינץ', חלונות כהים ועוד. בנוסף לאבזור הקיים ברמת גימור אלגנס של גרסת הבנזין, ה-CORSA–e מצוידת בגג פנורמי, צביעה דו גונית ומסך מרכזי בגודל 10 אינץ'. 

פנים הרכב אופל קורסה חשמלית

הקורסה החשמלית מציעה שלושה מצבי נהיגה: אקו – לביצועים חסכוניים וניצול מירבי של הטווח, ספורט לביצועים ו-נורמל שמשלב בין השניים הראשונים. שני מצבי רגנרציה (טעינה באמצעות בלימה) זמינים גם כן. אופל מציידת את הקורסה החשמלית במערכת ניהול תרמי שמחממת ומקררת את הסוללה לפני ובמהלך הטעינה, מה שאמור לספק לה אורך חיים משופר. אופל תעניק לרוכשי הקורסה החשמלית 8 שנים או 160,000 ק"מ אחריות על הסוללה. 

מחירה של האופל קורסה החשמלית ברמת גימור אלגנס נקבע על 147,990 ש"ח. כמו שאר דגמי אופל קורסה, גם את הגרסה החשמלית ניתן לרכוש אונליין באתר אופל ישראל בתהליך דיגיטלי מלא. 

אופל קורסה החשמלית

הזווית שלנו 

אמנם עוד לא נהגנו בה, אבל אנחנו תמיד שמחים לשמוע על עוד רכב חשמלי שעושה עלייה ארצה. זה אומר שהמודעות בארץ גדלה, ושיש כוונה אמיתית לבסס עוד יותר את הסגמנט הזה בישראל. 

זה נכון שאופל קורסה החשמלית עולה יותר מאחותה בעלת מנוע הבעירה הפנימית, אבל כשבוחנים ומשקללים את עלויות האחזקה אל מול דגם הבנזין – עלות האחזקה הכוללת יכולה להיות נמוכה יותר למי שיבחר בגרסה החשמלית.

כך למשל, תחזוקה חודשית של אופל קורסה חשמלית תעלה לכם כ-56 ש"ח בלבד (4 טיפולים נדרשים כל 25,000 ק"מ או שנה לפי הוראות יצרן) אל מול 133 ש"ח (5 טיפולים כל 15,000 ק"מ + החלפת רפידות לפי הוראות יצרן) בחודש בגרסת הבנזין. 

עלות החשמל עומדת על כרבע מעלות הדלק של רכב בנזין, והנהג הישראלי הממוצע יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה רק על ההפרשים בעלויות האנרגיה. ואם אופי השימוש שלכם מתאים – זהו בהחלט פרמטר ששווה לקחת בחשבון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button