קבוצת PSA (הכוללת בין היתר גם את סיטרואן, DS ואופל), נוקטת גישה מעט שונה מיצרניות אחרות בנוגע להנעה חשמלית – בבסיס עומדת הבחירה של הנהג באפשרות ההנעה. כלומר, כמעט כל הדגמים שישווקו בשנתיים הקרובות יגיעו גם בגרסה חשמלית וגם בגרסאות בנזין או דיזל.
סוף סוף, ואחרי המתנה ארוכה, הפיג׳ו 208 מצטרפת להיצע הדגמים בישראל שמאפשרים את הבחירה, יחד עם אחותה הגדולה יותר, ה-e-2008 החשמלית והפיג׳ו 3008 שמוצעת גם בגרסת PHEV.
ה-e-208 היא מכונית סופרמיני עם הרבה נוכחות – העיצוב החיצוני כולל גריל גדול בקדמת הרכב, ושלושה פנסי לד בכל צד, עם אחד שנמשך מטה – ״טופרי האריה״ כפי שקוראים להם בפיג׳ו, כמו גם ב-e-2008, שנותנים לה מראה אגרסיבי (אבל בקטע טוב) וייחודי.
ההבדלים העיצוביים בין הגרסה החשמלית לגרסת הבנזין הם מינוריים, בעיקר עם הכיתוב e208 מאחור, ו-e בצד הרכב. מעבר לכך הרכבים כמעט זהים בעיצוב (כמובן שלגרסה החשמלית אין אגזוז).
כובשת את אירופה
הפיג׳ו 208 החשמלית הצליחה להתברג בראש טבלאות המכירה של הרכבים החשמליים באירופה, מנכ״ל המותג אמר לאחר השקת המכונית החדשה כי הביקוש ל-208 החשמלית היה גבוה ממה שציפו לו בחברה. בחודשים האחרונים המכירות של ה-208 בצרפת אף היו גבוהות מהמכירות של הרנו זואי, שגם היא מאוד פופולארית באירופה.
הביקוש הגבוה לרכב לא מפתיע. שוק הרכבים החשמליים באירופה נמצא בהתפתחות מואצת, ויש בו ביקוש גבוה לרכבים קומפקטיים שמתאימים לצעירים.
הביקושים הגבוהים באירופה משפיעים גם על ההיצע בישראל – בין היתר הגרסה החשמלית תמכר בישראל ברמת אבזור אחת בלבד.
סוללה, מנוע וביצועים
לפיג׳ו e-208 סוללה של 50 קוט״ש וטווח נסיעה של 339 קילומטרים לפי תקן WLTP. טווח הנסיעה בפועל בנסיעה בין עירונית צפוי להיות באיזור ה-280-300 קילומטרים לטעינה, וכ-320 קילומטרים בנסיעה משולבת.
הטעינה של ה-e-208 תארוך בין חמש לשבע וחצי שעות בטעינה מעמדה ביתית. טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט תאפשר להטעין את המכונית עד 80% בחצי שעה.
ה-e-208 מצוידת במנוע של 100 קילוואט (136 כוחות סוס), מנוע חזק יחסית למכונית סופר מיני. תאוצה: 8.3 שניות (אפס למאה קמ״ש), לא הטירוף של רכבים חשמליים, אבל תאוצה מספקת בהחלט.
שלושה מצבי נסיעה (כרגיל) ושתי דרגות של בלימה רגנרטיבית. הבלימה הרגנרטיבית לא מיועדת לעצירה מלאה, ולכן לא ניתן לנהוג עם פדל אחד בלבד (One Pedal Driving).
אבזור ובטיחות
מבחינה טכנולוגית הפיג׳ו e-208 מציעה שדרוג משמעותי. מערכת מולטימדיה עם מסך 7״ שמתממשקת לאנדרואיד אוטו ולאפל CarPlay, כניסה והתחלת נסיעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות, בקרת אקלים וסביבת נהג המצוידת בלוח מחוונים תלת מימדי.
בנוסף תוכלו להתקין אפליקציה בסמארטפון שלכם שתאפשר לכם לראות את מיקום הרכב, מצב הרכב והטעינה ונתונים נוספים על הרכב.
ל-e-208 דירוג בטיחות 7, והיא כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אקטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, זיהוי תמרורי תנועה הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים ושש כריות אוויר.
פרמיום S – מחיר
ה-e-208 החשמלית נמכרת בישראל ברמת גימור אחת – פרימיום S במחיר החל מ- 152,990 שקלים, ובתקופה הקרובה המחיר כולל גם עמדת טעינה (לא כולל התקנה).
המחיר של ה-e-208 החשמלית הוא יחסית גבוה ביחס למכוניות חשמליות בקטגוריה, אך למרות הפרש ניכר בין הגרסה החשמלית לגרסת הבנזין (שעולה כ-119 אלף שקלים), ההפרשים בעלויות האנרגיה והתחזוקה יכולים להטות את הכף.
מי שנוסע כעשרים אלף קילומטרים בשנה יכול לחסוך מעל 5,000 שקלים בשנה רק על הוצאות אנרגיה (חשמל מול דלק), וצפוי לחסכון נוסף של אלפי שקלים גם בתחזוקת הרכב. לצורך השוואה – עלות חשמל לרכב חשמלי בישראל נעה סביב ה-10 אגורות לקילומטר נסיעה, עלות הדלק של רכב בנזין מגיעה ל-40 אג׳ לקילומטר ויותר.
האם הגרסה החשמלית משתלמת?
״נקודת האיזון״ אומר דני שביט, מנכ״ל לובינסקי, ״נמצאת ב-17,000 קילומטרים בשנה ואחזקה של שלוש שנים.״ במקרה הזה עלות האחזקה הכוללת של הגרסה החשמלית תהיה נמוכה מזו של גרסת הבנזין. ״וככל שהנסועה גבוהה יותר כך הגרסה החשמלית משתלמת יותר״.
אבל כמובן שזה לא הכל, הגרסה החשמלית חזקה יותר, שקטה ולא מזהמת.
נתונים
- מנוע: 100 קילוואט (136 כוחות סוס)
- סוללה: 50 קוט״ש
- טווח נסיעה: 339 קילומטרים (WLTP)
- טעינה מהירה:
- 100 קילוואט
- 0-80% סוללה: 30 דקות
- נפח תא מטען: 311 ליטרים
- מידות הרכב: אורך 4.055, רוחב 1.745, גובה 1.435
- אחריות סוללה: 8 שנים או 160,000 ק״מ
מחיר:
- פיג'ו e-208 ברמת אבזור פרימיום S – מטען תל פאזי 7.1 קילוואט – 152,990 שקל
- פיג'ו e-208 ברמת אבזור פרימיום S – מטען תל פאזי 11 קילוואט – 155,990 שקל
השורה התחתונה
הפיג׳ו e-208 החשמלית היא שחקנית חיזוק חשובה להיצע הדגמים החשמליים שנמכר בארץ והיא יכולה לנער עוד קצת את השוק החשמלי שהתעורר בשנה האחרונה.
טווח הנסיעה של הרכב עונה על הצרכים של לא מעט אנשים, בייחוד בארצנו הקטנטונת. ולמי שמוטרד מנסיעה לאילת, עם טעינה מהירה ופריסה של קרוב ל-30 עמדות מהירות ברחבי המדינה אפשר להגיע עם הפיג'ו החדשה לכל מקום.
הנתונים של הפיג׳ו e-208 טובים מאוד, מהמנוע והטעינה ועד למערכות הבטיחות. נקודת החולשה של הרכב היא שהיא נמכרת ברמת גימור אחת בלבד, שללא ספק היא מרשימה ומפנקת, אך היא לא זולה. אני מקווה שנראה רמות גימור נוספות בעתיד.
תמונות כתבה באדיבות Peugeot
מחיר לא מצדיק את התועלת , טסלה יותר איכותית ומרווחת ונמכרת ב 186 אלף
פשוט הזוי מה שקורה עם החשמליות
המדינה עושה הכל שלא נקנה רכבים חשמליים .
רוצה להעלות את אגרת הטסט , מדינות אחרות אין טסט כלל לחשמלי .
צריך להחליף שר תחבורה לדעתי ….
כרגע עדיף להתנהל עם רכב בנזין עד שמחיר החשמליות יהיה סביר.
עוד שנתיים שלוש נוכל לקנות רכבים חשמליים חדשים ומשומשים במחירים שיגרמו למנועי הבנזין לצבור אבק.
עדיין לא שם
למה צריך גריל באוטו חשמלי?
כדי שיהיה אפשר לעשות מנגל בטיולים.
בשביל החלב….
ועכשיו ברצינות
בשביל הקונדנסור של המזגן…
בשביל המנגל
אם תשכח רשת למנגל
לא צריך, זה רק ליופי, בגלל זה הם מוגדלים ומוקצנים.
המדינה חייבת לעמוד על רכב חשמלי ולהוריד מיסים.
תנו לנו פעם אחת בחיים ליהנות מרכבים שרק בחו"ל יכולים ליהנות. מהם.
תורידו מיסים, תנו ליהנות מהחיים, במחיר שאנחנו משלמים על רכבים, הכול מדינה בעולם נקבל רכבים מפוארים.
תנו ליהנות מהחיים.
אני חבר כנסת ולמה שנוריד מיסים אני מרווח טוב כ 50 אלף שקל בחודש מעלה לעצמי את השכר כל שנה רכב חדש צמוד מה איכפת לי מכל העם שלא יכולים לרכוש רכב נורמלי ונוסעים בגרוטאות
המדינה דוקא מורידה מיסים והרבה. היבואנים מנצלים את זה להרויח יותר.
נכון
פה בדיוק נכנסת המדינה – חייבת דחוף להקל במיסוי מכוניות חשמליות כדי להריץ את הקדמה. על רכב חשמלי ראוי שנשלם הרבה פחות מרכב בנזין אחרת זה לא יקרה! וחבל
למרות שהתהליך רוחש ורוקם עור וגידים הן בעולם והן בארצנו הקטנטונת…..
והתהליך קורה באופן טבעי ……..יש צורך לעודד טכנולוגיה ירוקה הן בהפחתת
מיסויי ברכבים חשמליים והן בפריסה של תחנות טעינה מהירות בשכיחות גבוהה
יותר…….
ולעודד את הדבר הירוק הבא עלינו לטובה……..