fbpx

קופרה מציגה את הטווסקאן באופן רשמי

הדגם החשמלי השני של המותג הוא רכב פנאי עם עיצוב ספורטיבי-אגרסיבי.

קופרה, מותג הרכב הספרדי, שפועל תחת חברת סיאט הוא מותג קטן, שמתמחה בעיקר ברכבי ספורט מהנים לנהיגה. סיאט שייכת לקבוצת פולקסווגן – כך שקופרה וסיאט, נהנים מפלטפורמת ה-MEB החשמלית שפותחה לכלל הרכבים שנמכרים על ידי קבוצת פולקסווגן.

כעת, עוד דגם שעושה שימוש בפלטפורמת MEB החשמלית נחשף, והפעם מדובר בחליפה הקרבית והספורטיבית ביותר שראינו עד כה בפלטפורמה – והיא שייכת לטווסקאן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

האמת היא, שכבר מיוני 2022 אנחנו יודעים איך הולך להיראות רכב הפנאי החשמלי החדש של קופרה (הדגם החשמלי השני בסה"כ של המותג, אחרי הבורן שמקביל במימדיו ל-ID.3 של פולקסווגן), אך קופרה היו צריכים עוד שנה שלמה כדי להציג אותו באופן רשמי.

מה שהיה היה – ועכשיו הטווסקאן כאן, וזה מה שחשוב. זהו דגם נוסף שמצטרף לסגמנט רכבי הפנאי הספורטיביים שדיברנו עליו ממש לאחרונה ועל כמה שהוא מתפתח בקצב מהיר ומונה כבר לא מעט דגמים מכל קשת המחירים.

קופרה טווסקאן

מבחינת עיצוב, אין מה לדבר, אנחנו חושבים שהטווסקאן נראה פשוט מצוין מבחוץ וגם מבפנים – אבל על טעם וריח – אתם יודעים.

כעת, בואו ניגש לפרטים העסיסיים. קופרה טווסקאן יוצע בשתי גרסאות:

  • הנעה אחורית עם מנוע יחיד המפיק הספק של 286 כ"ס.
  • הנעה כפולה בהספק של 340 כ"ס, עם תאוצה של 5.6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.

רכב הפנאי החשמלי החדש של קופרה מצויד סוללה בנפח של 77 קוט"ש (82 קוט״ש ברוטו) – זהה לזו שבקופרה בורן (לא היה אפשר לשים משהו קצת יותר גדול?), בסקודה אניאק ובפולקסווגן ID.4.

מי שמעוניין בטווח נסיעה גבוה יותר, ימצא את מבוקשו בגרסת ההנעה האחורית, שם תקבלו טווח נסיעה מכובד של כ-545 ק"מ. בשביל תוספת בביצועים, תצטרכו להיפרד מכ-30 ק"מ ולהסתפק בטווח של כ-510 ק"מ, בין היתר בשל המשקל העודף של מערכת ההנעה. טווחי נסיעה המוצהרים על ידי היצרן הם לרוב לפי תקן WLTP, אך בפועל טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי להיות נמוך יותר.

בעמדת טעינה מהירה, בהספק מקסימלי של 135 קילוואט, תיטען סוללת הטווסקאן ל-80% בפחות מחצי שעה. בהספק הזה תוכלו לקבל טווח נסיעה נוסף של 100 קילומטרים בכעשר דקות של טעינה בלבד.

סביבת הנהג בקופרה טווסקאן

התחושה הספורטיבית, ממשיכה כאמור גם פנימה, אל תא הנוסעים – שם אפשר למצוא שילוב מעניין של חומרים שונים, הגה ספורטיבי ומסך תצוגה מרכזי בגודל 15 אינטש. בנוסף הרכב יוצע עם חישוקים בגדלי 19, 20 או 21 אינטש.

מתחריו הישירים של הקופרה טווסקאן הם הפולקסווגן ID.5 בגרסת GTX, הסקודה אניאק vRS והפורד מוסטאנג מאך אי GT – כולם רכבי פנאי שקיבלו אופי ספורטיבי יותר.

יצא לנו לראות קופרה בורן אחת או שתיים מסתובבות בארץ, ואם נשפוט לפי הפופולריות לה זוכים הדגמים עם מנועי הבעירה הפנימית של קופרה, אז אפשר להעריך שגם הדגמים החשמליים של המותג צפויים לזכות באותה פופולאריות.

מחירו של קופרה טווסקאן צפוי לעמוד על כ-50,000 פאונד, רכבים ראשונים אמורים לצאת מפס הייצור כבר בתחילת השנה הבאה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button