fbpx

קופרה מציגה את האורבן-רבל, וגם תמונות מעודכנות של הטבסקן

המותג הספרדי מבית פולקסווגן, חושף את עתידו עד שנת 2025, לפחות.

לצד רכבים גדולים ויקרים עם טווחי נסיעה גדולים וטכנולוגיה מרשימה, יצרני הרכב החשמלי מתחילים להפנות יותר ויותר משאבים לפיתוח של רכבים חשמליים קטנים שיכולים להמכר בכמויות גדולות.

אחרי ששמענו את מנכ"ל פורד ג'ים פארלי אומר לאחרונה שמלחמת מחירים של ממש צפויה בסגמנט החשמליים הקטנים בין פורד, טסלה, פולקסווגן ועוד, ברור שזוהי זירה שכל יצרני הרכב ירצו להיות בה.

 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בתערוכת IAA מובילטי (לשעבר תערוכת הרכב של פרנקפורט) שהתקיימה לקראת סוף שנת 2021 הציגה פולקסווגן את ה-ID.LIFE – רכב חשמלי קטן שיבנה על בסיס גרסה מקוצרת של פלטפורמת ה-MEB החשמלית.

ולמה אנחנו מספרים לכם על פולקסווגן בכתבה על הרכב החשמלי הקטן החדש של קופרה? כזכור, קופרה שייכת לסיאט, שהיא חלק מקונצרן פולקסווגן. כך שכל פיתוח של חברת האם יכול להגיע (ומגיע) בסופו של דבר לאחת מחברות הבת שלה.

בדומה ל-ID.LIFE (שתגיע עם מסך קולנוע מובנה!), גם האורבן-רבל, המכונית החשמלית החדשה שקופרה הציגה, צפויה להגיע לקראת שנת 2025 – ויכול להיות שאנחנו טועים, אבל נראה שזה מעיד על כך שהגרסה המקוצרת של ה-MEB נמצאת עדיין בפיתוח.

אם הכל ילך לפי התוכנית, בעוד כ-3 שנים תצטרף האורבן-רבל לבורן, החשמלית הראשונה של קופרה שמקבילה בגודלה לפולקסווגן ID.3.

שלושה דגמים חשמליים של קופרה

שנה לפני כן, צפוי להתחיל הייצור של הטבסקן, הקרוסאובר החשמלי של מותג קופרה, שמוצג כאן בתמונות מעודכנות.

למרות המימדים הקטנים, האורבן רבל צפויה להיות חזקה עם מנוע חשמלי (הנעה קדמית) בהספק של 166 קילוואט שיאיץ אותה מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-7 שניות, ועם טווח נסיעה מכובד, של יותר מ-400 ק"מ.

הייצור של האורבן רבל, שצפוי להיות מיוצר בעיר מרטורל במחוז ברצלונה, התאפשר במסגרת תקציב של 10 מיליארד יורו שיושקע בשנים הקרובות, בין השאר גם בייצור עצמי של סוללות – במפעל ג'יגהפקטורי שעלות הקמתו צפויה לעמוד על 3 מיליארד יורו.

פנים הרכב של האורבן-רבל החשמלי מבית קופרה

מחירה של האורבן רבל לא נחשף, אך צפוי להיות תחרותי לדגמים הגדולים של השחקניות הגדולות בתחום, הווה אומר אזור ה-25,000 דולר.

ומה קורה עם סיאט? 

בזמן שקופרה רק מחדשת, סיאט מדשדשת, יותר נכון לא קיימת. מלבד ה-Mii המיושנת שמציעה טווח לא-רלוונטי של 260 ק"מ בין טעינות ועוד קטנוע חשמלי אחד שלא התחיל להמכר, לא קיבלנו שום דבר חדש מהיצרן הספרדי הוותיק, שנראה שנתקע בעידן ההיברידי.

האם פולקסווגן מתכננת לחסל את סיאט? לא בטוח שבכוונה, אבל אם לא נראה את הספרדים מתעוררים על עצמם זו תהיה התוצאה.

פלטפורמה חשמלית יש, דגמים פופולרים עם מנועי בעירה פנימית יש, אז למה אנחנו לא רואים דגמים חשמליים מקבילים לאיביזה, ארונה, אטקה ולאון? לא ממש ברור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button