לצד הקרוסאוברים החשמליים ה"רגילים", יצרניות הרכב עובדות גם על גרסאות קופה מעוצבות – מהלך שנועד למשוך קהלי יעד נוספים לזנוח את רכבי הבעירה הפנימית שלהם ולעבור לתחבורה חשמלית.
פולקסווגן עשתה את זה עם ה-ID.5, גרסת קופה ל-ID.4 וגם אייווייס, עם ה-U6, גרסת קופה מעוצבת של ה-U5.
ואם כבר מדברים על ה-ID.5 של פולקסווגן, האניאק קופה החדש יהיה זמין גם בגרסת vRS ספורטיבית עם הספק של 295 כ"ס – מתחרה ל-ID.5 GTX, הגרסה הספורטיבית של הקרוסאובר-קופה של פולקסווגן.
כמו שאר רכבי קונצרן פולקסווגן החשמליים, גם האניאק קופה בנוי על בסיס פלטפורמת ה-MEB החשמלית. הוא יוצע בשתי גרסאות סוללה, עם 4 דרגות הספק – 2 גרסאות הנעה אחורית עם מנוע יחיד – 132 קילוואט (177 כ"ס) ו-150 קילוואט (201 כ"ס) ו-2 גרסאות הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים – 195 קילוואט (262 כ"ס) ועד לגרסת ה-vRS עם הספק של 220 קילוואט (295 כ"ס).
גרסת ה-vRS מגיעה למהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-6.5 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.
טווח הנסיעה המקסימלי עומד על 545 ק"מ בגרסת ה-iV80 בעלת ההנעה האחורית – כמובן שככל שהביצועים עולים כך טווח הנסיעה יורד, ובגרסאות כפולות ההנעה טווח הנסיעה נמוך יותר. הטעינה מהירה, ועומדת על כ-36 דקות מ-10% ל-80% סוללה. על פי סקודה, יש כ-260,000 עמדות טעינה זמינות ללקוחות ברחבי אירופה.
האניאק קופה נמוך מהאניאק הרגיל (הבדל של 15 מ"מ מקדימה ו-10 מ"מ מאחורה), הוא מצויד בגג פנורמי ענק וגלגלי 19 אינטש או 21 אינטש לבחירת הלקוח. קיבולת תא המטען באניאק קופה עומדת על 520 ליטרים, 15 ליטרים פחות מבאניאק הרגיל.
התחרות לא הולכת להיות קלה – מלבד המתחרים הישירים של האניאק קופה (שאתם שמם הזכרנו למעלה), גם לקרוסאוברים החשמליים ה"רגילים" כמו הקיה EV6, יונדאי איוניק 5 והטסלה מודל Y, יש לא מעט מה להציע.
סוף סוף קצת לוק מהאלפייה שלנו אניאק מעוצבת גרוע בגרסה הבסיסית
אשכרה חוויה מתקנת