fbpx

עוד אחד לאוסף: BYD מציגה גרסה חדשה ל-e2 שלה

יצרנית הרכב הסינית שואפת לשנות את המשוואה המוכרת שאומרת שרכב חשמלי יקר יותר מרכב עם מנוע בעירה פנימית.

יצרנית הרכב הסינית יצאה למלחמה, ולא סתם מלחמה – מלחמת השחרור. מוקדם יותר השנה, הכריזה BYD על "קרב השחרור", שחרור של השוק מרכבי בעירה פנימית.

בשנת 2022 הודיעה BYD שהיא עוצרת לחלוטין את ייצור דגמי הבעירה הפנימית שלה כדי להתמקד בייצור רכבים היברידיים וחשמליים ומאז משיקיעים הסינים משאבים ומאמצים גדולים כדי להוזיל את הרכבים האלו שיעלו פחות מרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

נכון להיום מרבית הדגמים החשמליים יקרים יותר ממקביליהם הלא-חשמליים, בעיקר ב"אשמת" הסוללה היקרה, החלק היקר ביותר ברכב החשמלי אבל אנחנו רואים שכשיש רצון, אז גם יש יכולת, BYD עשתה את זה בעבר, והיא עושה את זה שוב.

נדמה ש-BYD לא יורדת מהכותרות בחודשים האחרונים, כשכמעט בכל שבוע אנחנו מדווחים על רכב חשמלי חדש מתוצרתה שנחשף.

מרבית הדגמים של BYD מציעים תג מחיר תחרותי ביחס למתחרים, ולצד דגמים כמו ה-BYD סיל, הסיל U והטנדר החשמלי של BYD שנמצא בפיתוח, יש כמה דגמים שמחירם נמוך במיוחד – כמו ה-BYD סיגל (Seagull), רכב מיני חשמלי עם טווח נסיעה מירבי של 400 ק"מ (על פי תקן CLTC) שמחירו מתחיל מפחות מ-10,000 דולרים, או ה-Qin Plus EV, רכב סדאן חשמלי עם טווח נסיעה מירבי של 500 ק"מ (על פי תקן CLTC) שמחירו שווה לכ-15,000 דולרים וה-e2 הונור (Honor), גרסה חדשה של הקרוסאובר החשמלי שהושק לראשונה בשנת 2019.

קרוסאובר חשמלי של BYD בפחות מ-50,000 ש"ח

מבט צד על BYD e2

בסין, עומד מחירו של ה-e2 על כ-12,500 דולרים, שהם כ-50,000 שקלים חדשים – כמה חבל שגם במידה ונראה את ה-e2 מגיע לכאן בסופו של דבר, אנחנו יכולים רק לחלום על זה שהוא יעלה פחות מ-50,000 ש"ח.

ה-BYD e2 ייוצר וישווק בשתי רמות גימור, קומפורט ודלוקס. הוא עושה שימוש בפלטפורמת החשמלית של BYD, ה-ePlatform 3, והוא כולל מספר עדכונים קוסמטיים ביחס לגרסה המקורית מ-2019.

ה-e2 מגיע עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של כ-70 קילוואט שהם כ-95 כ"ס והוא מציע טווח נסיעה של כ-400 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני (המפרגן מאוד). בסיס גלגליו של הקרוסאובר החשמלי החדש של BYD עומד על 2,610 מ"מ, קצר יותר מה-MG4 וארוך מעט יותר מהג'יפ אוונג'ר.

פנים הרכב וסביבת הנהג ב-BYD e2

בפנים, מסך התצוגה המסתובב (סימן ההיכר של רכבי BYD) בגודל 10.1 – 12.8 אינטש, כתלות ברמת הגימור.

ישחזרו את ההצלחה? 

שנת 2023 אמנם עברה חלפה לה אבל המספרים של BYD בישראל עדיין מהדהדים – BYD אטו 3, רכב הפנאי החשמלי של המותג, הקדים את יונדאי אלנטרה, קיה נירו פלוס, מאזדה 2, קיה פיקנטו ועוד שמות מוכרים.

BYD היא היצרנית שמכרה הכי הרבה מכוניות חשמליות בישראל בשנת 2023, והיא ניצבת במקום הרביעי בטבלת המכירות הכללית עם 15,130 רכבים (14,236 מתוכם הם אטו 3) יותר ממאזדה שנמצאת במקום ה-6 עם מכירות של 13,815 רכבים וכחצי מסך המכירות של קיה, שמכרה 32,721 רכבים ונמצאת במקום השלישי.

כעת רק נותר לראות אם הם יצליחו לשחזר את ההצלחה גם ב-2024.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button