fbpx

חדש מ-BYD: סיל U, גרסת הפנאי של הסיל

המותג הסיני חושף את גרסת הפנאי של הסדאן החשמלי. על הכוונת: כולם.

מותג BYD הסיני, שמייצר רכבים חשמליים, סוללות לרכבים חשמליים, וגם רכבים לא-חשמליים, אחד מיצרני הרכב הגדולים בסין, לא יורד מהכותרות בתקופה האחרונה.

בספטמבר 2022 הגיעו רכבי BYD לראשונה לישראל. שלושה דגמים, כולם חשמליים, ה-BYD אטו 3, הטאנג EV וההאן EV. בהמשך, יעשה האטו 3 היסטוריה, כשיהפוך לרכב החשמלי הראשון שהופך להיות הרכב הנמכר בישראל, עם 14,244 יחידות שעלו על כבישי הארץ במהלך 2023. ההצלחה של האטו 3 היא זו שאחראית, במידה רבה, על ההישג של BYD, המותג שמכר הכי הרבה רכבים חשמליים בשנת 2023 בישראל.

חולפים עוד מספר חודשים, עד חודש אפריל לשנת 2023, אז התבשרנו על כך ששני דגמים חשמליים נוספים של BYD עושים את דרכם לישראלBYD דולפין, רכב חשמלי קטן עם טווח נסיעה של מעל 400 ק"מ במחיר של קצת יותר מ-140 אלף שקלים, והמצטרף החדש – BYD סיל, רכב סדאן חשמלי שנמכר בשתי רמות גימור במחיר של החל מ-216,990 ש"ח.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-BYD מסיימים את שנת 2023 עם החשיפה של הסונג L, קרוסאובר חשמלי שמשווק ב-5 רמות גימור שונות ומעוצב בסגנון שמזכיר את ה-EV6 של קיה, ומתחילים את שנת 2024 עם בשורה על הקמת מפעל חדש בהונגריה, המפעל הראשון של יצרנית הרכב הסינית באירופה ועם חשיפתו של ה-U7 של מותג Yangwang ששייך ל-BYD, "ספינת דגל" חשמלית עם הספק של 1000 כ"ס.

כעת, עוד חידוש מבית BYD. הפעם זהו ה-BYD סיל U, רכב פנאי חשמלי חדש, גרסת הפנאי של הסיל סדאן, שאמרנו שעוד נחזור אליו, והנה אנחנו מקיימים:

מבט צד על רכב הפנאי החשמלי BYD סיל U

הסיל U הוא הדגם השלישי במשפחת דגמי האושן (אוקיינוס), שם נמצאים גם הסיל הרגיל וגם הדולפין, והוא מגיע בשתי רמות גימור – קומפורט ודיזיין.

צמד רמות הגימור של ה-BYD סיל מגיעות עם מנוע חשמלי אחד שיושב בקדמת הרכב. רמת הגימור קומפורט מגיעה עם סוללה בנפח של 71.8 קוט"ש וטווח נסיעה של 420 ק"מ על פי תקן WLTP ורמת הגימור דיזיין מגיעה עם סוללה בנפח מעט גדול יותר של 87 קוט"ש וטווח נסיעה משודרג ל-500 ק"מ, גם כן על פי תקן WLTP.

הספק הטעינה המהירה המירבי עומד על 115 או 140 קילוואט בגרסה הבכירה, עם זמן טעינה של 45 דקות מ-10 ל-80% סוללה. ב-140 קילוואט ניתן להוסיף טווח נסיעה של 100 קילומטרים ב-11 דקות של טעינה.

פנים רכב ואבזור

פנים הרכב וסביבת הנהג ב-BYD סיל U

כפי שניתן לראות בתמונות, ה-BYD סיל U מגיע מאובזר כמו שרכב חשמלי צריך להיות – תא הנהג מאובזר במספר מסכי תצוגה (כולל מסך תצוגה מרכזי שאפשר לסובב כמו באטו 3), משטח טעינה אלחוטית לנייד וקצת כפתורים – קצת, לא יותר מידי : ) ברמת הגימור דיזיין מתווספת לה גם תצוגה עילית על שמשת הנהג.

וגם, ב-BYD מציידים את הסיל U גם במצלמת סלפי ומיקרופון קריוקי מובנה, אתם יודעים, כדי שיהיה לילדים מה לעשות בפקקים.

פנים הרכב וסביבת הנהג ב-BYD סיל U עם מסך המולטימדיה במצב אנכי

כיאה לרכב פנאי חשמלי מודרני, הסיל U מציג רשימה ארוכה של מערכות בטיחות ומערכות עזר מתקדמות לנהג כמו: התראה על התנגשות מקדימה ומאחורה, בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה בשטח מת, סיוע במעבר נתיב ועוד. מערכות אלו מקבלות את המידע שלהן מ-4 רדארים, שמעבירים להן מידע על מנת שיוכלו להפעיל את הרכב לתגובה בזמן אמת.

הסיל U יושב על בסיס גלגלים של 2,765 מ"מ, ויש לו תא מטען בנפח של 552 ליטרים – איך הנתונים האלו מתיישרים אל מול המתחרים?

מי הם המתחרים של ה-BYD סיל U?

כל רכב פנאי, חשמלי או לא חשמלי, במימדים זהים, יכול להחשב כמתחרה של הסיל U של BYD. כמובן שהסינים מכוונים בראש ובראשונה "לגנוב" את אלו שמתעניינים ב-ID.4 של פולקסווגן, סקודה אניאק או טסלה מודל Y – בהמשך יגיע לאירופה גם ה-EV5 החדש של קיה ואם ה-סיל U ימכר גם באמריקה, אז אפשר להכניס גם את הבלייזר החשמלי ואת ההונדה פרולוג החשמלי לתמונה.

במחיר של 41,990 אירו, ה-סיל U החדש של BYD מתומחר נמוך יותר מרוב הרכבים ברשימת המתחרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button