fbpx

פורד בלחץ? הטנדר החשמלי של BYD מתקרב 

יצרנית הרכב הסינית, שאחד הדגמים שלה זכה להיות רכב מכר, מתכננת כניסה לאחד הסגמנטים הכי חמים בעולם הרכב.

הרכבים של BYD הם לא הכי, באף תחום: אין להם את טווח הנסיעה הכי גבוה, הם לא הכי טכנולוגיים, הם לא הכי חזקים או מהירים, והם גם לא נטענים הכי מהר. ולמרות זאת בישראל, הרכב הנמכר ביותר לשנת 2023 הוא חשמלי, והוא מבית BYD.

BYD אטו 3, רכב הפנאי החשמלי של המותג, הקדים את יונדאי אלנטרה, קיה נירו פלוס, מאזדה 2, קיה פיקנטו ועוד שמות מוכרים. BYD היא היצרנית שמכרה הכי הרבה מכוניות חשמליות בישראל בשנת 2023, והיא ניצבת במקום הרביעי בטבלת המכירות הכללית עם 15,130 רכבים (14,236 מתוכם הם אטו 3) יותר ממאזדה שנמצאת במקום ה-6 עם מכירות של 13,815 רכבים וכחצי מסך המכירות של קיה, שמכרה 32,721 רכבים ונמצאת במקום השלישי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ולמה אנחנו טורחים להלאות אתכם בכל הנתונים האלו? כי למרות שהם לא ״הכי״ – משהו דווקא מצליח לעבוד להם וכשהטנדר החדש של BYD יגיע, הוא צפוי לעשות כאב ראש לא קטן למתחרות, כמו פורד עם ה-F-150 לייטנינג.

והאמת היא שלא רק פורד צריכה להיות בלחץ – עם תג המחיר התחרותי שצפוי להציע הטנדר החשמלי של BYD הוא יציב תחרות לכל דגמי הטנדרים החשמליים וגם לדגמים הלא חשמליים של פורד, שברולט, דודג', GMC, טויוטה וגם לניסאן – הטנדר החשמלי של BYD דומה "שתי טיפות מים" לטנדר הפרונטיר (Frontier) שלה שנמכר בהמוניו בצפון אמריקה.

הטנדר של BYD צפוי להיות מיוצר גם בגרסה היברידית, אבל כמובן שאותנו מעניינת יותר הגרסה החשמלית שלו.

הטנדר החשמלי של BYD, שצפוי להיחשף רשמית עד סוף השנה הנוכחית (2024) נמצא בתכנון בשנים האחרונות כשבחודשים האחרונים, לקראת החשיפה הצפויה, "נתפס" הרכב במבחנים עם "חליפת הסוואה" שדי מסגירה לנו את המראה שלו החיצוני שלו – "אף" קצר, ארגז רחב וארוך יחסית וגוף מרובע שמזכיר מאד את המתחרים – תמונה אחת בלבד של תא הנהג חושפת שני מסכי תצוגה, אחד מרכזי ואחד נוסף לנוהג ברכב.

פנים הרכב של טנדר חשמלי מבית BYD

המחיר הוא שם המשחק 

נתונים רשמיים לגבי הטנדר החשמלי של BYD עדיין אין, בקושי תמונות, אבל מה שבאמת מעניין זה מה יהיה נפח הסוללה וכיוצא מכך, טווח הנסיעה, והפרט הכי הכי חשוב – המחיר. הרכבים של BYD הם אולי באמת לא הכי הכי, אבל זה לא כזה דבר שלילי – הם מציעים עלות-תועלת טובה וזה מה שלא מעט מן הלקוחות מחפשים היום. 

ב-BYD מתכננים לשווק את הטנדר החדש שלהם בתפוצה רחבה, באירופה, אסיה, אוסטרליה, הלוקיישן האחרון בו הוא נצפה וגם בארה"ב. במידה שהרכב יציע שילוב מנצח של מחיר אטרקטיבי וטווח נסיעה טוב, מה שצפוי לקרות, אין סיבה שהוא לא יהפוך לשחקן משמעותי בסגמנט.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button