ג'יפ אוונג'ר הוא רכב פנאי קומפקטי עם חמישה מושבים, והדגם החשמלי הראשון של מותג ג'יפ. למרות שג׳יפ הפך לשם נרדף לרכבי שטח, המותג האייקוני האמריקאי יצא עם ג׳יפון חשמלי די צנוע, שיועד לשוק האירופאי (כן, כן, האוונג׳ר לא נמכר בארצות הברית), והוא נראה יותר כמו רכב עירוני ולא כמו רכב שטח.
האוונג'ר מבוסס על פלטפורמת e-CMP מבית סטלנטיס, חברת האם של ג׳יפ, עליה מבוססים דגמים נוספים כמו הפיג׳ו e2008 והאופל מוקה החשמלית. האוונג׳ר מיוצר כיום עם הנעה קדמית בלבד, בהספק של 156 כוחות סוס, והוא מציע טווח נסיעה ריאלי של כ-300 ק״מ.
ג׳יפ ציידו את האוונג׳ר במצבי נהיגה מותאמים לבוץ ושלג ובמרווח גחון של 20 ס״מ. מהצד השני עם הנעה קדמית וסוללה קטנה, האוונג׳ר החשמלי לא כל כך מתאים לנסיעות שטח או לטיולים ארוכים, ונראה שחובבי השטח החשמליים יאלצו לחכות לדגמים חשמליים חדשים מבית המותג.
גרסה | LONGTITUDE / ALTITUDE / SUMMIT |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 115 |
מנוע (כ״ס) | 156 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 9 |
מהירות מקסימלית | 150 |
טווח נסיעה (WLTP) | 400 |
טעינה מהירה | 100 |
כלל רמות האבזור של האוונג'ר מצוידות בסוללה של 54 קוט"ש, עם טווח נסיעה מוצהר של 400 ק״מ. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-300 ק״מ לטעינה.
לאוונג'ר יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 100 קילוואט בעזרתה תוכלו לטעון את הרכב מ- 10% ל-80% סוללה בתוך קצת פחות מחצי שעה, או להוסיף לכם עוד 100 ק"מ של נסיעה ב-15 דקות של טעינה.
הרכב מצויד בהנעה קדמית בהספק של 156 כוחות סוס, עם מומנט של 26.5 קג״מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 9 שניות ומהירות מירבית של 150 קמ״ש.
למרות שלא מדובר ברכב המיועד לשטח, ולמרות שהוא לא מציע הנעה כפולה – לאוונג׳ר יש מרווח גחון של 20 ס״מ, נכון להיום הגבוה ביותר מבין החשמליות שנמכרות בישראל, זווית גישה של 20 מעלות וזווית נטישה של 32 מעלות, יחד עם מספר מצבי נהיגה המותאמים גם לבוץ ולשלג.
טעינת הג'יפ אוונג'ר מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הג'יפ אוונג'ר תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
LONGTITUED / ALTITUDE / SUMMIT | 35 שקלים | 26 דקות | 5:30 שעות | 400 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-15 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
פנים הרכב הוא מינימליסטי בעיקרו, יש מסך מולטימדיה מרכזי וקונסולה עם שטחי אחסון גדולים. בקדמת הרכב יש מקום נוח לישיבה, אך המושבים האחוריים שלו לא מרווחים במיוחד.
המושבים הקדמיים ברכב נוחים, תנוחת הישיבה וגובה מושב הנהג טובים ומאפשרים זווית ראיה רחבה על הכביש. לעומת זאת, האוונג׳ר קצר יותר מהמתחרות (אורכו 4,084 מ״מ), והוא מציע תא נוסעים מצומצם יחסית ליושבים מאחור עם בסיס גלגלים של 2,562 מ״מ בלבד, קצר יותר ממתחרות כמו הפיג׳ו e-2008 החשמלית (עם 2,605 מ״מ), הוולוו EX30, או הסמארט #1, שמציעה פנים מרווח (2750 מ״מ).
לאוונג׳ר תא מטען בנפח 380 ליטר, תחת רצפת תא המטען יש מקום אכסון נוסף היכול לשמש לכבלי טעינה. לרכב אין תא מטען קדמי.
הרכב מצויד במסך מולטמידה בגודל 10.3" עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10״.
בקונסולה המרכזית מספר תאי אחסון מאורגנים היטב ונוחים. יש בקונסולה משטח טעינה אלחוטי לטלפון, מקום לכוסות ותא אחסון גם מתחת למשענת היד המרכזית. בנוסף לזה, ישנו מדף אחסון לרוחב הדשבורד הממוקם מתחת למסך המרכזי, שימושי לאחסון טלפונים, ניירת או מפתחות. לרשות הנוסעים מאחור יש כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים ורק שקע USB אחד.
הרכב משווק בשלוש רמות אבזור – רמת לונגטיטוד המציעה כניסה ונסיעה ללא מפתח וחיישנים אחוריים. רמת גימור אלטיטוד המגיעה עם חלונות אחוריים כהים, תא מטען חשמלי וחישוקי 18״. ורמת האבזור הגבוהה ביותר, סאמיט (Summit), שמצוידת בחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מצלמות אחוריות, דשבורד צהוב וגג בצבע שחור.
האוונג'ר עדיין לא עבר מבחני ריסוק של Euro NCAP וטרם קיבל ציון במבחנים אלו. רמת האבזור הבטיחותי ברכב מדורגת 5 מתוך 8 לרמת גימור לונגטיטוד או 6 מתוך 8 לרמות אלטיטוד וסאמיט.
קיימות ברכב שש כריות אוויר מקדימה ובצדי הרכב, יש בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לבקרת סטייה מנתיב, התרעה מפני התנגשות חזיתית בזיהוי הולכי רגל ואופניים כולל בלימת חירום, זיהוי רכב בשטח ראיה מת, מערכת לזיהוי תמרורי תנועה, חיישני חגורות בכל המושבים והתרעת עייפות נהג.
ג׳יפ אוונג׳ר נמכר בגרסה אחת בשלוש רמות גימור:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
על הסוללה ישנה אחריות של 8 שנים או 160,000 ק״מ, יחד עם אחריות רכב של 3 שנים או 100,000 ק״מ.