fbpx

נאמן למקור: ב.מ.וו מציגה קטנוע חשמלי עם עיצוב מדהים שדומה כמעט לחלוטין לדגם הקונספט

שנה אחרי שהוצג כקונספט, ב.מ.וו חושפת את גרסת הייצור הסופי של הקטנוע החשמלי החדש שלה, ה-CE 04

כשב.מ.וו הציגה את ה-Definition CE 04, דגם קונספט לקטנוע חשמלי חדש עם עיצוב מדהים, אף אחד לא ממש חשב שגרסת הייצור הסופי תהיה דומה כל כך למקור – העיצוב העתידני גרם לרבים להאמין שנקבל משהו הרבה יותר מיינסטרימי (והרבה פחות מגניב) במיוחד מיצרן שמרני כמו ב.מ.וו.

אז עכשיו ה-CE 04 נחשף בצורה רשמית, עם עיצוב מדהים, ואלו לא החדשות היחידות – בב.מ.וו אומרים שזוהי רק הסנונית הראשונה במשפחת "פתרונות תחבורה עירוניים חשמליים" חדשה להגדרתם. יש למה לצפות.

דו גלגלי חדש מבית ב.מ.וו - CE 04

בזמן שמרבית יצרני הרכב (ארבע ודו-גלגלי) מציגים דגמים חשמליים שנראים פחות או יותר כמו רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, ב.ב.מ.וו רצו להדהים את הקהל ובחרו ללכת על משהו אחר לגמרי – קטנוע ארוך, נמוך ורחב שמעוצב בעיצוב עתידני עם קווים שקשה להגדיר במילים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

נראה כי אין חלק אחד בקטנוע החשמלי הזה שמזכיר לנו כלים דו-גלגליים מקבילים – מהמשקף, דרך ה-אין בולם מקדימה (זה לא שאין באמת, הוא פשוט מוסתר היטב) המושב, הזרוע והבולם האחוריים שמעוצבים בצורה ייחודית ועד לתא המטען הייעודי לקסדה (בכל זאת כלי אורבני שאמור לספק נוחות מעולה).

ביצועים חשמליים

דו גלגלי חדש מבית ב.מ.וו - CE 04 - קדמת הכלי

ה-CE 04 של ב.מ.וו מצויד במנוע חשמלי בהספק של 31 קילוואט (כ-41 כ"ס) – מקביל לקטנוע 500 סמ"ק – שמביא את הקטנוע החשמלי לתאוצה ל-50 קמ"ש בתוך כ-2.6 שניות. חשוב לזכור שמדובר בהספק המקסימלי במצב הרכיבה החזק ביותר – שבו גם הסוללה נאכלת הכי מהר. בשביל לנצל את טווח הרכיבה המקסימלי, בב.מ.וו ממליצים על ניצול של לא יותר מ-20 כ"ס מההספק (מקביל לקטנוע 250 סמ"ק). המהירות המירבית של ה-CE 04 עומדת על 120 קמ"ש בלבד.

בב.מ.וו יציעו את ה-CE 04 גם בגרסה זולה יותר, עם מנוע בהספק של 23 קילוואט (31 כ"ס).


יכול לעניין אותך גם:


בדגם הבכיר, סוללת ה-8.9 קוט"ש יודעת להוציא 130 ק"מ מטווח הנסיעה, כאשר בדגם הבסיסי, הטווח עומד על 100 ק"מ בלבד. לא רע לכלי עירוני / סמי עירוני.

טעינה של האופנוע החשמלי החדש של BMW

את הקטנוע החשמלי החדש של ב.מ.וו אפשר לטעון בבית בשקע רגיל – ולקבל סוללה מלאה בתוך כ-4 שעות. בעמדת טעינה ציבורית מהירה, זמן הטעינה מתקצר עד ל-45 דקות בלבד מ-20% ל-80% סוללה. הסוללה אינה נשלפת – וחבל.

הנתונים של ה-CE 04 מספרים לנו שמדובר בקטנוע עירוני – עירוני חזק, אבל עדיין עירוני. עם מהירות מירבית של 120 קמ"ש, שלא מספיקה כדי לרכב בבטחה בכבישים המהירים בישראל (בטח שלא בכביש 6 או דומיו), טוב לו שישאר בתחום העיר.

טכנולוגיה

המסך של הב.מ.וו CE 04

ל-CE 04 מסך תצוגה TFT ענק (10.25 אינטש) שמתפקד כמרכז השליטה על כל הפיצ'רים המתקדמים שמציע הקטנוע – כמו למשל תוכנת הניווט המובנית בה מצויד הקטנוע החשמלי. דרך הגלגלת שעל הכידון ניתן גם לבחור באחד מארבעת מצבי הרכיבה הזמינים: ECO, RAIN, ROAD, DYNAMIC. יש גם מערכת בקרת יציבות אוטומטית ובקרת אחיזה "דינמית" – שמוצעת כתוספת בתשלום. עוד בתוספת תשלום – מערכת ABS PRO – שמספקת מענה בבלימות חירום גם בפניות ועיקולים (ABS להטייה). ל-CE 04 גם הילוך אחורי (כן, רוורס לקטנוע) שמופעל בלחיצת כפתור.

קצת מספרים

משקלו של הכלי החשמלי, מקורר הנוזל, עומד על כ-230 ק"ג. מלפנים מתלה טלסקופי בקוטר 35 מ"מ וגלגלי 15 מקדימה ומאחורה. על הבלימה מקדימה אחראים שני דיסקים, בעוד שמאחורה, מצויד ה-CE 04 בדיסק בלימה יחיד. 

שימושיות

מקום בתא האכסון של הב.מ.וו CE 04

כבר אמרנו שה-CE 04 החשמלי החדש של ב.מ.וו לא דומה לאף קטנוע או אופנוע שראינו לפני – ומתוקף היותו שונה ומיוחד, לא תמצאו בו מושב נפתח שתחתיו חלל אחסון – אלא תא מטען צידי (שנראה די קטן, ואפילו קטן מידי) בו ניתן לאחסן את הקסדה – וזה הכל בערך. בסרטון מופיע הרוכב עם מעיל רכיבה שעליו פסי תאורה שנכבים בעת הירידה עם הקטנוע – אם כי לא ברור ממש האם זה מוצר אמיתי או סתם פיצ'ר שיווקי שנוצר לטובת הסרטון.

ומה לגבי המחיר?

ב.ב.מ.וו אומרים שה-CE 04 יגיע לארה"ב במהלך השנה הקרובה (2022), כשמחירו צפוי לעמוד על כמעט 12,000 דולרים (11,795). 12,000 דולר הם לא מעט בכלל, ויכולים לסדר אחלה של אופנוע חדש, אבל נכון לכתיבת שורות אלו, אף יצרנית אופנועים גדולה לא הציגה קטנוע חשמלי דוגמת ה-CE 04 (ולא, אנחנו לא מתכוונים לקטנועים קטנים כמו הווקטור של הוסקוורנה) כך שקשה להגיד שיש לו מתחרים ישירים – אופנועים חשמליים גדולים כמו ה-LiveWire של הארלי דוידסון עולים באזור ה-30,000 דולר.

אין ספק שהעיצוב הייחודי, הנוחות והפיצ'רים הטכנולוגיים המתקדמים, הולכים לגרור לא מעט התעניינות סביב ה-CE 04, הקטנוע החשמלי החדש של ב.מ.וו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button