fbpx

מחקר חדש: כ-50% מהרוכבים היו מוכנים לשקול מעבר לאופנוע חשמלי

משאל שנערך בבריטניה בקרב כמה מאות רוכבים, מצא שכמעט חצי מהם היו מעוניינים להחזיק אופנוע / קטנוע חשמלי

מה חושבים רוכבי הדו-גלגלי על מעבר לתחבורה חשמלית? ובכן, מסתבר שלא מעט מהם בהחלט מעוניינים בכך. במחקר שפורסם באתר Electrek, אותו יזמה חברת BikeSure מבריטניה, נשאלו 632 רוכבי אופנועים וקטנועים אם היו מעוניינים לעבור לתחבורה חשמלית, ואם כן – למה.

התוצאות – מעניינות: כ-47.6% מהרוכבים הנשאלים הצהירו שהיו שמחים להחזיק אופנוע / קטנוע חשמלי, בעוד ש-3.6% הצהירו שכבר יש בבעלותם כלי רכב דו-גלגלי חשמלי. 

במהלך המחקר, נבדקו גם הסיבות בגינן היו מעוניינים הרוכבים לעבור לסוג תחבורה שכזה… רמז – זה לא ממש קשור ליתרונות הסביבתיים של התחבורה החשמלית. 57.80% מהנשאלים היו מעוניינים לעבור לאופנוע או קטנוע חשמלי בזכות הביצועים והמומנט שזמין מיד – מה שלא קורה במנועי בעירה פנימית.

43.68% אמרו שהיו שוקלים מעבר לתחבורה דו-גלגלית חשמלית בזכות החסכון בעלויות הדלק ובעלויות השוטפות. 38.34% בלבד ענו שהיו מעוניינים לעבור כדי לצמצם את פליטת הגזים המזיקים לסביבה.

חלק לא פחות מעניין במחקר, ואולי אף יותר חשוב – מנתח את הסיבות בגינן רוכבים חוששים לעשות את המעבר לתחבורה חשמלית. שלא במפתיע, הסיבות המרכזיות שקיבלו את האחוזים הגבוהים ביותר ללמה לא לעבור קשורות לטווח הרכיבה ולזמני הטעינה: 65.08% מהנשאלים אמרו שהם חוששים מטווח רכיבה מוגבל ו-51.11% ענו שהם חוששים מזמן טעינה ארוך משמעותית מזמן תדלוק.

קטנוע חשמלי של NIU בנסיעת מבחן
קטנוע חשמלי של NIU (צילום: אהרון גדליה)

42.20% ענו שהם היו מתגעגעים לסאונד שמנועי בעירה פנימית מייצרים (סוגיה שחלק מיצרני האופנועים מנסים לתת לה מענה בכלים החשמליים) ו-24.52% ענו שהם לא היו עוברים לתחבורה דו-גלגלית חשמלית מחשש לירידת ערך וקושי למכור ביד שנייה. 

במחקר השתתפו רוכבים מבוגרים לצד צעירים, ואם אתם מעריכים שהרוכבים הוותיקים הם אלו שיותר קשה להם לחשוב על מעבר לתחבורה דו-גלגלית חשמלית – אתם לא טועים: רק 32% מהרוכבים שמעל גיל 65 ענו כי היו מעוניינים להחזיק אופנוע או קטנוע חשמלי. 

בגילאי 55-64 המספרים עולים – כ-41% מהרוכבים ענו שהיו מוכנים לעבור לתחבורה דו-גלגלית חשמלית, ובקרב צעירים עד גיל 25, האחוזים כבר מזנקים ל-58% שהיו רוצים לעבור לאופנוע / קטנוע חשמלי. כ-85% מהרוכבים מתחת לגיל 25 היו מעוניינים לרכב על אופנוע / קטנוע חשמלי בזכות הביצועים.

מסקנות 

התחבורה החשמלית הדו-גלגלית סובלת בדיוק מאותם תסמינים שקיימים אצל המכוניות חשמליות. "חרדת הטווח" משחקת תפקיד מרכזי – ורוכבים עדיין מתלבטים אם לעשות את המעבר לאופנוע / קטנוע חשמלי מחשש שהם יוגבלו על ידי טווח הנסיעה המצומצם. זה נכון שיש מספר דגמי אופנועים חשמליים שיכולים לספק טווח נסיעה של כמה מאות קילומטרים, אך גם כך, אי אפשר להשוות זמן תדלוק לזמן טעינה. 

מה צריך לקרות?

ה-LiveWire בצבע כתום על כביש פתוח, מבט מהצד
LiveWire של הארלי דיווידסון

זמן טעינה קצר משמעותית ממה שזמין היום (דקות בודדות, לא חצי שעה ויותר) ומגוון דגמים גדול עם טווח נסיעה ראוי ושימושי במחירים שמתאימים לכל הרוכבים, ולא רק לאלו שיכולים להוציא כ-20,000 דולר או 100,000 ש"ח על אופנוע חשמלי.

דגמי אופנועים חשמליים שמספקים טווח רכיבה ארוך כמו ה-ZR/F של זירו או ה-LiveWire של הארלי דוידסון הם בהחלט מבורכים – אבל גם יקרים מאוד, ולא מתאימים לתקציב של כל רוכב – בטח רוכב שמחפש כלי עירוני זול.

ברגע שנראה יותר דגמים של אופנועים וקטנועים חשמליים מהיצרנים הגדולים והמוכרים, עם טווח נסיעה של כמה מאות קילומטרים במחירים סבירים, ובד בבד התקדמות בביצועי הטעינה המהירה, אז אפשר להניח שנראה את המספרים שהבאנו כאן מהמחקר הבריטי, יגדלו בהתאם.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. צריך גם להביא בחשבון שהzr והLiveWire לא מיובאים כיום לישראל (אולי בגלל המחיר).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button