כבר מספר שנים שסוני מציגה אב-טיפוס לרכב חשמלי בתערוכת CES בלאס וגאס. לפני כשלוש שנים החברה אף הודיעה בתערוכה שבכוונתה לייצר רכב חשמלי בשם Vision-S. אך כנראה ציון הדרך המשמעותי בדרך של סוני לעולם הרכבים התרחש בשנה שעברה כאשר סוני והונדה הקימו מיזם משותף בתחום התחבורה.
אתמול המיזם המשותף בין החברות הציג את אב-הטיפוס הראשון והחשמלי בתערוכה, שצפוי להפתח להזמנות מוקדמות בצפון אמריקה ב-2025, ולפי החברה, לעלות על הכבישים ב-2026.
לא נמסר מידע רב לגבי הדגם, ובינתיים נמסרו בעיקר פרטים הקשורים ליכולות הטכנולוגיות של הרכב, כמו לדוגמה ההצהרה שהרכב יצוייד ב-45 ומצלמות וסנסורים, ובמעבד עוצמתי שיאפשר לשלב את יכולות הפלייסטשן 5 כחלק מהרכב.

לפי מנכ״ל המיזם המשותף, יושידה מיזונו, הרכב החדש יהנה מהיכולות של סוני בכל מה שקשור למערכות המולטימדיה, מציאות מדומה ובינה מלאכותית. נראה שהחברה החדשה מתכננת לקחת צעד קדימה בכל מה שקשור למערכות המולטימדיה וחווית הנהג והנוסעים ברכב.
המערכות החדשות צפויות לאפשר לרכב נהיגה אוטונומית בדרגה 3 ״בתנאים מסויימים״, לפחות כך לפי הצהרת החברה, יחד עם יכולות בדרגה 2 ומערכות בטיחות מתקדמות.

בינתיים לא נחשפו פרטים על מערכת ההנעה והסוללה, לפי הצהרות קודמות ייתכן והרכב יגיע עם הנעה כפולה בהספק של 530 כוחות סוס ומהירות מקסימלית של 240 קמ״ש. אין מידע לגבי גודל הסוללה, טווח הנסיעה או המחיר, שכנראה יחשפו רק ב-2025.

בעיצוב נראה שהחברה בחרה בקו עיצוב מינימליסטי ועתידני. האפילה נראה נקי וכמעט חלק לחלוטין, והוא מזכיר במידה מסויימת את הלוסיד אייר וה-Lightyear One. פנים הרכב גם הוא מינימליסטי ונקי מאוד, עם מסכי מולטמידיה גדולים, כולל לנוסעים מאחור.

למרות שמחירו לא נחשף, אנחנו צופים שהאפילה ימוקם כנראה בין רכבי הפרמיום והיוקרה, כמו אאודי, מרצדס, פולסטאר וחלק מדגמי טסלה.
הזווית שלנו
לשילוב בין יצרנית רכב לענקית אלקטרוניקה יש פוטנציאל אדיר. יש מספר חברות טכנולוגיה שהודיעו (או סימנו בצורה כזו או אחרת) על כוונתן להכנס לעולם הרכבים החשמליים, כמו שיאומי ואפילו אפל, שמגייסת אנשים בכירים מתעשיית הרכב. אבל חבלי הלידה הקשים שהיו לחברות חדשות בתחום הרכב, כמו טסלה, מראים שהניסיון להכנס לתחום הזה כרוך בסיכונים רבים.
למרות ירידה במכירות בשלוש השנים האחרונות, להונדה יש ניסיון רב בפיתוח וייצור רכבים, החברה מוסרת כארבעה מיליון רכבים בכל שנה, והיא מייצרת ומשווקת כיום דגם חשמלי בודד – הונדה e. הניסיון של החברה יאפשר למיזם החדש לתכנן את הרכבים ולהקים קווי ייצור. הניסיון של סוני, יוכל להביא חדשנות בכל מה שקשור במערכות האלקטרוניקה של הרכב.
מהצד השני, בסופו של דבר האתגרים של עולם התחבורה החשמלית נעוץ ביכולת לייצר רכבים במחירים נגישים, יחד עם טווחי נסיעה גבוהים. המטרות האלו חשובות יותר מהניסיון לספק דגם, חדשני ככל שיהיה, לשוק הרכבים החשמליים.