הפתעה בעולם הרכב: חברת סוני הודיעה בתערוכת CES שתייצר רכב חשמלי. הרכב ייקרא Sony Vision-S, יהיה חשמלי לגמרי ויהיו בו מערכות מוכרות מהעולם של סוני כמו אמצעי בידור, חיישני צילום ועוד.
על פי תמונות ראשונות של אב הטיפוס, העיצוב החיצוני של הרכב החדש של סוני מזכיר במעט עיצובים אחרים, כמו של פורשה, למשל. בפנים הרכב, לוח השעונים ושאר המערכות מעוצבים כרצף של מסכים רחבים שדרכם נעשית השליטה והבקרה של הנהג והנוסעים והמידע השוטף בנסיעה. לנוסעים במושבים האחוריים יש מסכים משלהם הממוקמים מאחורי המושבים הקדמיים.
ברכב החדש מתוכננים להיות שלושים ושלושה חיישנים שונים בתוך הרכב ומחוצה לו שיוכלו לזהות אנשים וחפצים מסביב על מנת לתת לנהגים תמיכה מקיפה בזמן הנהיגה. בנוסף, תהיה מערכת לזיהוי ערנות הנהג שתוכל להתריע במקרה של עייפות, מסכי תצוגה רחבים בצורה פנורמית, מערכת אודיו 360 של סוני, רמקולים בכל מושב של נוסע, חיבור לענן ומערכות נוספות, כשהמטרה היא להתפתח ולהיות מעודכנים טכנולוגית כל הזמן. סוני הצהירה שהיא תמשיך לשלב את הטכנולוגיות המתקדמות שלה על מנת להגיע לרמות בטיחות ואמינות גבוהות תוך כדי שילוב של חוויות בידור ייחודיות לנוסעים ברכב.
בסוני ציינו שהם מפתחים טכנולוגיות מבוססות חיישנים ברכב כדי לאפשר נהיגה אוטונומית. החיישנים ממוקמים בנקודות רבות ברכב בצורה היקפית ונותנים תמונה רחבה של כל המרחב בזמן הנסיעה. הדבר כולל שימוש במערכת LIDAR, שמודדת מרחק בעזרת קרני לייזר ומצלמות עם חיישנים שפועלים כמו בראיית עטלף, כלומר חיישן שפולט קרן שמגיעה לחפץ מסוים במרחב וחוזרת ממנו חזרה לחיישן. בצורה כזו החיישן מודד את הזמן והמרחק של הקרן ויוצר מעין מיפוי תלת-מימד של השטח באותו רגע. בנוסף לאלה, ישנם חיישנים אחרים שמאפשרים זיהוי שטח מדויק ומהיר גם בתנאי שטח קשים כמו ערפל, סנוור וחשיכה מוחלטת. סוני מתכוונת לבדוק את המערכת האוטונומית הזו וכשירותם של כל החיישנים הללו על הכביש במהלך השנה הקרובה.
הרכב החדש יישב על פלטפורמה מעוצבת חדשה של חברת Magna המייצרת רכיבים עבור יצרניות רכב, פלטפורמה שלדברי סוני, יכולה להתאים בעתיד גם לרכבים מדגמים נוספים, כמו רכבי שטח. חוץ מ- Manga, ישנם עוד שיתופי פעולה של סוני עם חברות אחרות בייצור מערכות הרכב כמו Bosch, Nvidia ואחרות.
במסיבת עיתונאים של החברה, התייחס מנכ"ל סוני, קניצ'ירו יושידה, לרכב המתוכנן ואמר: "אב הטיפוס הזה מציג את התרומה שלנו לעתיד התחבורה. בנקודת הזמן הזו, אין לנו תוכניות לייצור המוני." חוץ מהתוכניות של סוני, יושידה גם מסתכל העתיד של הנסיעה ברכב: "כאשר התחבורה נעשית יותר בטוחה ויותר אוטונומית, חלל הרכב הופך יותר לחלל בידור, שזה הזמן בו נוסעים יכולים ליהנות מתוכן. זאת הזדמנות גדולה עבורנו כחברה של בידור יצירתי."
אולם מסיבת העיתונאים הזו היתה קצרה מדי וההכרזה על הרכב החדש לא היתה במרכז, אלא נעשתה ממש בדקות האחרונות, אחרי הצגת הפלייסטיישן 5 החדש, כשלא נשאר זמן לשאלות רבות הנוגעות למהלך הלא שגרתי הזה של סוני. כנראה שזה מהלך שמרמז על הבאות, כפי שהצהיר מנכ"ל החברה יושידה, כלומר שסוני לא הולכת להיות יצרנית רכב, אלא הולכת לשלב את שני התחומים: רכב חשמלי ומערכות בידור לנוסעים.
חיזוק לדברים הללו נותן מנהל הפרויקט של הרכב החדש, איזומי קאוונישי, שגם מנהל את תחום הרובוטיקה בסוני. קאוונישי טוען שסוני אכן לא הולכת להפוך ליצרנית רכב, אלא הולכת לתרום להתפתחות של תחום הרכב. לדבריו: "אחרי הדוגמא של הפיכת הסלולרי לסמארטפון, צריך להיות שינוי גדול בתחבורה. אנחנו עוסקים באפשרויות ובטכנולוגיות שיכולות לתרום למהפיכה. הכוונה היא ליצור מרחב שבו אתה יכול להירגע וליהנות מבטיחות וביטחון מרביים."
סוני אולי נכנסת לתחום הרכבים החשמליים, אבל טסלה, פולקסווגן ויצרניות אחרות יכולות להיות רגועות בשלב הזה. לא מדובר במהלך שהוא הפיכת סוני ליצרנית מובהקת של רכבים או בתחרות מאיימת על יצרניות רכב אחרות, אלא יותר כמו כניסה לעוד תחום שבו סוני מזהה את האפשרות להפיץ את התכנים שלה, כמו גם את הטכנולוגיות המאפשרות חווית צפייה ובידור.