
הנה משהו שאילון מאסק לא ישמח לשמוע. שיאומי SU7, הרכב החשמלי הראשון של שיאומי והרכב הראשון EVER של יצרנית הטק הסינית, הצליח לעקוף את טסלה מודל 3 במכירות בשוק הסיני. השוק הסיני מלא במתחרים מכל הסוגים ובעיקר – מכל קשת המחירים.
אנחנו לא חושבים שמישהו היה מופתע או עושה כותרת מזה שב-BYD עקפה את טסלה אבל שיאומי שרק נרשמה כיצרנית רכב לראשונה לפני ארבע שנים? בהחלט מפתיע. "ויקם המלפפון ויכה את הגנן?" התלמיד התעלה על רבו? במקרה הזה, נראה שכן.
בעבור מי שלא זוכר, הנה שיעור קצר בהיסטוריה הקצרה אך המרשימה של השיאומי SU7, שנכנס לחיינו לראשונה עת הוצג באופן רשמי לקראת סוף שנת 2023. כמעט 90,000 מתעניינים נרשמו ב-24 שעות הראשונות מאז שפתחה שיאומי את פנקס ההזמנות לרכב הראשון שלה, שהוצג ב-3 גרסאות – ביצועים טובים יותר מזה שעשה הפורד F-150 לייטנינג, הטנדר החשמלי של פורד. מספר חודשים אח"כ הודיעו בשיאומי שהם עובדים על דגם חשמלי שני, מתחרה למודל Y של טסלה – עוד נחזור אליו בהמשך הכתבה.
בחודש יולי 2024 הציגו בשיאומי את ה-SU7 אולטרה, גרסת שרירים חשמלית על סטרואידים שבהמשך הסתבר שמסוגלת אפילו לקבוע שיאי מהירות חדשים במסלול הנורבורגרינג בגרמניה. במפעל המרשים של שיאומי, שמייצר רכב חשמלי חדש בכל 90,000 שניות, הודיעו שהם מגבירים את קצב הייצור באופן משמעותי, ושהם יגיעו ליעד של 100,000 רכבים מוקדם מהצפוי.

לקראת סוף שנת 2024 הסירה שיאומי את הלוט מעל לדגם השני שלה, רכב פנאי חשמלי שאמור כאמור להתחרות בטסלה מודל Y – ואם לשפוט לפי הביצועים של ה-SU7 מול המודל 3, זה לא תרחיש לא מציאותי.
נחזור לעקיפה של שיאומי על טסלה בטבלת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בסין. מדובר על סך היחידות הכולל שמכרו שני הדגמים האלו בתקופה שבין חודש אפריל 2024 לבין חודש ינואר 2025 ול-162,384 יחידות של שיאומי SU7 שעלו על כבישי הרפובליקה העממית מול 152,748 רכבי טסלה מודל 3 – הפרש של יותר מ-9,500 רכבים.

אז האם לרכב הפנאי החשמלי של שיאומי, הדגם השני של יצרנית הטק הסינית, יש סיכוי לעשות לטסלה מודל Y את מה שעשה הדגם הראשון שלה לטסלה מודל 3? עם 480,309 יחידות של טסלה מודל Y שנמכרו בסין בשנת 2024 זה לא הולך להיות קל – וכמובן שלא נשכח שיש עוד שחקנים על המגרש.
יותר ממה שנתוני המכירות של השיאומי SU7 אומרים על ההצלחה של שיאומי, הם אומרים משהו על טסלה. האם לדעתכם הפופולריות של יצרניות הרכב החשמלי שקבעה כאן את הטון נפגעה? ועד כמה ואם בכלל הפעילות של אילון מאסק קשורה לזה? נשמח אם תשתפו אותנו בדעתכם בתגובות.
אנחנו מחכים גם לראות מי ירים את הכפפה ויביא לישראל את הרכבים החשמליים של יצרנית הטק הסינית, שמוכרת לישראלים מגוון מוצרים, החל מטלפונים חכמים, דרך שואבי אבק ועד קורקינטים.
חוכמולגים אתם, שכחתם לציין שתודות לסובסידיות לא הוגנות של הממשל הסיני, חברות סיניות יכולות למכור את הרכבים שלהם במחירים הרבה יותר זולים. השיאומי זולה מהטסלה ב כ-15 אחוז. לא מעט כסף
אין. אין על הסינים. רץ להזמין. מראה אולטימטיבי של שיאומי