![מבט קדמי על שיאומי YU7](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Xiaomi_YU7_Exterior_00002.jpg)
אז כן, קשה שלא לחשוב שאחד ממוקדי ההשראה העיקריים לעיצוב של שיאומי YU7, הרכב החשמלי החדש והשני במספר של יצרנית הטק הסינית דומה למכונית ה-GT של פרארי, הפורוסאנגווה ועוד משהו שלא קרה כאן במקרה – האות Y בתחילת שם הדגם, שמכוונת למלך רכבי הפנאי החשמליים, טסלה מודל Y.
מעט לאחר שחשפה את שיאומי SU7, הרכב הראשון אי פעם שלה, הבטיחה יצרנית הטק הסינית שהדגם השני כבר נמצא "בתנור" ועתיד להיחשף בקרוב, אמרה – ועשתה.
התמונות והפרטים הרשמיים של שיאומי YU7 שפורסמו, פורסמו על ידי משרד רשמי של הממשלה הסינית, כך שאנחנו יכולים להיות בטוחים שאלו תמונות רשמיות, שכך אכן נראה הדגם השני של שיאומי ושלא מדובר בתמונות מעובדות.
![מבט קדמי על שיאומי YU7](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Xiaomi_YU7_Exterior_00004-1024x533.jpg)
קרוב לוודאי (ואנחנו לא רואים סיבה שלא), שכמו במקרה של הדגם הראשון של שיאומי, גם הדגם השני יוצע במספר גרסאות – הפרטיים הרשמיים שפורסמו ראשונים משתייכים לגרסה שהיא כנראה הגרסה החזקה ביותר בליין הגרסאות של השיאומי YU7 – כפי שקורה לא מעט פעמים כאשר חושפים רכב חדש.
השיאומי YU7 בגרסת ההנעה הכפולה מגיע עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של כ-680 כ"ס, קרוב מאד ל-725 כ"ס של הפרארי פורוסאנגווה. פעם לא היינו מאמינים שעוד יגיע יום שאנחנו נכתוב באותה הפסקה על יצרנית טק סינית שהחליטה להכנס לעסקי הרכב לפני שנים בודדות ועל מוסד מוטורי מפואר בן מאות שנים כמו פרארי – אבל אחרי שגרסת המסלול של השיאומי SU7 אולטרה, גרסת הביצועים השרירית של רכב הסדאן החשמלי הקיפה את מסלול הנורבורגרינג בגרמניה מהר יותר מפורשה, אנחנו מבינים שהכל אפשרי.
ובכלל, כנראה שלמרות גילה הצעיר של שיאומי כיצרנית רכב, היא הצליחה למצוא נוסחה מעניינת שעובדת – תשאלו את ג'ים פארלי מנכ"ל פורד, שנוסע כבר מספר חודשים בשיאומי SU7 שהוזמנה עבורו במיוחד, וסיפר שהוא נהנה מכל רגע.
![מבט אחורי על שיאומי YU7](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Xiaomi_YU7_Exterior_00003-1024x563.jpg)
פרטים רשמיים על הסוללה טרם פורסמו, אבל אפשר להעריך שהשיאומי YU7 יקבל את אחת מהסוללות איתן מוצע שיאומי SU7 – יותר לכיוון סוללת ה-94.3 קוט"ש או סוללת ה-101 קוט"ש שמפיקות טווח נסיעה של 830 ק"מ ו-810 ק"מ בהתאמה – טווחי נסיעה שנמדדו על פי תקן CLTC הסיני שנחשב למפרגן במיוחד. להערכתינו, טווח הנסיעה שצפוי להציע השיאומי YU7 צפוי לעמוד על אזור ה-500 ק"מ בין טעינות, כשהעובדה שהוא מעוצב באופן ספורטיבי יותר מדגמי פנאי חשמליים אחרים (פחות התנגדות רוח) תסייע לו לנצל באופן טוב יותר את קיבולת הסוללה שלו.
שיאומי YU7 "יושב" על בסיס גלגלים של 3 מטרים, בדומה לרכבים כמו יונדאי איוניק 5, מה שאומר שהוא צפוי להיות מרווח מבפנים.
יש עוד לא מעט פרטים שלא פורסמו בחשיפה המוקדמת ושעדיין חסרים לנו בנוגע לשיאומי YU7: תמונות של תא הנוסעים שלא פורסמו, פיצ'רים טכנולוגיים מעניינים (אם כי אפשר לראות שרכב ה-GT החשמלי מצויד בחיישניי לידאר מאחור ומלפנים מה שמצביע על יכולות נהיגה אוטונומיות), נפח תאי המטען (קדמי ואחורי) וכמובן – המחירים.
על פי שיאומי, הייצור של הדגם החשמלי השני שלהם אמור להתחיל בתחילת שנת 2025 שעוד כמה ימים כבר כאן ואנחנו מעריכים שכשזה יקרה, נוכל לקבל את הפרטים במלואם.
(תמונות כתבה: MIIT)