יצרנית הרכב השבדי וולוו כבר הכריזה על תכניותיה שרכביה החשמליים יהוו 50 אחוז ממכירותיה העולמיות והיא משקיעה משאבים אדירים בתחבורה החשמלית. למרות שמדובר ביצרנית רכב קטנה יחסית, וולוו מנסה למצב את עצמה כשחקנית מרכזית בתחום, שלדברי המנכ"ל שלה הולך לתפוס תאוצה, דווקא בשל וירוס הקורונה. מנכ"ל יצרנית הרכב חוזה כי הקורונה תביא להאצה בשינויים שעוברת תעשיית הרכב והמעבר לרכבים חשמליים יהיה מהיר יותר ממה שחושבים. לדבריו, הלקוחות של וולוו יבקשו יותר מכוניות חשמליות ופחות מכוניות דיזל.
את הדברים אמר מנכ"ל וולוו, האקאן סמואלסון, בכנס הדיגיטלי העולמי לפיננסיים – טיימס. עוד הוא אמר כי הוא מאמין כי הממשלות צריכות לסבסד את התאוששות תעשיית הרכב אחרי וירוס הקורונה על ידי תמיכה בטכנולוגיות ירוקות. "אם ממשלות מסבסדות תשואה לעולם הישן, לדעתי זה יהיה בזבוז כסף. הן צריכות להשתמש בכסף לקידום טכנולוגיה חדשה".
על פי התחזיות של סמואלסון, הקורונה תשפיע גם על האופן שבו אנשים קונים מכוניות ואולמות התצוגה המסורתיים של סוכנויות רכב ישנו צורה ומכירות רכבים מקוונות יחליפו אותם. לדבריו, יותר ויותר אנשים יזנחו את הרעיון של בעלות על רכב ויפנו לפתרונות חלופיים כמו השכרה, ליסינג פרטי או רכבים שיתופיים. עם זאת, המעבר לרכבים אוטונומיים לא יהיה כל כך מהיר לדבריו. "הם יגיעו אבל אולי לא מהר כפי שחשבנו לפני כמה שנים".
אמירותיו של מנכ"ל יצרנית הרכב השבדית משמעותיות מאוד ומסמנות מגמה הולכת ומתחזקת של עוד ועוד יצרניות רכב שמאמינות שהעולם הולך לכיוון התחבורה הירוקה, ומשקיעות בתחבורה חשמלית משאבים רבים.
וולוו כבר הודיעה כי היא מתכננת להשיק מכונית כל-חשמלית בכל שנה בחמש השנים הבאות. על פי התכניות של החברה, עד שנת 2025, רכביה החשמליים יהוו חצי ממכירותיה העולמיות. לאחרונה וולוו הודיעה שתייצר סוללות לרכבים חשמליים והודיעה על ייצור רכב שטח חשמלי חדש שמתוכנן לצאת בשנת 2024 שייקרא XC100 Recharge ויהיה המשך לדגמים החשמליים הקיימים כמו ה- XC90, אך משודרג יותר מבחינת הביצועים שלו.
השנה החלה וולוו בייצור המותג החשמלי שלה – פולסטאר 2, המכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה. פולסטאר, המותג החשמלי של וולוו השבדית, החלה להתמקד בייצור רכבים חשמליים כדי לתת תשובה למתחרות כמו טסלה. לאחרונה חשף המותג בתערוכת הרכב בז'נבה את הפולסטאר 2, מכונית חשמלית טהורה בתצורה, בניגוד לדגם הקודם שהיה היברידי ובעל מרכב קופה. המכונית המכונה "פאסטבק", משלבת בין תצורת סדאן, עם דלת האצ׳בק אחורית, לבין רכב פנאי. המסירות הראשונות של הרכב צפויות להתבצע כבר בשנה הבאה ובוולוו רואים בה בשורה במדינות כמו נורווגיה, בהן רכבים חשמליים טהורים מהווים אלטרנטיבה אמתית לרכבי דיזל.
בוולוו מאמינים שזו התשובה שלהם למתחרות והם מכוונים את המכירות לקהל רחב יותר על ידי תג מחיר נמוך הנע בין 40 ל- 60 אלף יורו, עיצוב יוקרתי ורמת גימור גבוהה.