עמדת הטעינה החדשה נקראת אלי 2 (Elli), והיא מצוידת בחיבור Type 2 ֿ(אותו חיבור בו מצוידים רכבים חשמליים בארץ). העמדה החדשה יכולה לתכנן את הטעינה של הרכב על בסיס אנרגיה סולארית זמינה ועלויות הטעינה, ולפי החברה יכולה להוריד את עלויות הטעינה ב-40%.
״כדי לקדם תחבורה חשמלית, עלינו להפוך את חוויית הטעינה לפשוטה יותר והרבה יותר חסכונית עבור הלקוחות," אמר ג'ובאני פלאצו, מנכ"ל Elli וסגן נשיא בכיר של אגף טעינה ואנרגיה בפולקסווגן.
בנוסף העמדה יכולה לווסת את הטעינה עם ניהול עומסים (DLB), המאפשר לנצל את החשמל הפנוי הזמין בבית, ולהפחית את זרם הטעינה כשיש עומד על תשתית החשמל. החברה גם נכנסה לשיתוף פעולה עם חברה המפתחת פאנלים סולארים, כדי לספק פתרונות אנרגיה כוללים ללקוחות שלהם.
אלי (Elli) הוא מותג השייכן לקונצרן פולקסווגן. לפי החברה ישנם 600,000 נקודות טעינה של אלי ב-27 מדינות באירופה (אין מידע מפורט לגבי סוג המטענים, וייתכן שהרשת כוללת גם מטענים של ספקים נוספים כגון IONITY).
הפתרון החדש של פולקסווגן דומה לפתרון שמציעה טסלה (בארצות הברית ובאירופה), שמתקינה פאנלים סולארים, מייצרת ומוכרת עמדות טעינה, מספקת פתרונות אגירת אנרגיה לבתים באמצעות ה-Powerwall, ומאפשרת לבצע את ניהול הטעינה והביקושים דרך אפליקציה לנייד.
מה העלות של העמדת טעינה?
איפה רוכשים?
מה הספק הטעינה ? 11 ק"ו? 22 ק"ו?
האם ניתן לטעון עם המטען הזה את כל סוגי הרכבים?