fbpx

עמדת טעינה DC-to-DC ״ראשונה בעולם״

חברת הזנק אמריקאית החלה במכירה מוקדמת של עמדת טעינה DC-to-DC לרכב חשמלי, במטרה לייעל ולאפשר טעינה ישירות מאנרגיה סולארית.

חברת ההזנק האמריקאית אנטליג׳נט (Enteligent) החלה במכירה מוקדמת של עמדת טעינה לרכב חשמלי DC ל-DC. עמדת הטעינה החדשה, TLCEV T1 שמה, מספקת חשמל ממקור חשמל בזרם ישר (DC), כמו פאנלים סולאריים, סוללות לאגירת אנרגיה או מייצור חשמל באמצעות תא דלק מימני, ומספקת גם לרכב החשמלי טעינת DC.

העמדה החדשה מאפשרת להטעין את הרכב ללא שימוש במטען הפנימי של הרכב (הקרוי On Board Charger), ובכך לחסוך כ-20% מבזבוז האנרגיה המתרחש בטעינת AC. נציין כי מדובר במספרים נמוכים, שכן תהליך הטעינה הוא יעיל מאוד, עם נצילות שנעה באיזור ה-95%, עם העמדה החדשה הנצילות צפויה לנוע באיזור ה-98%.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי החברה, העמדה החדשה נועדה לספק חשמל מפאנלים סולארים, שמספקים מתח של 340 עד 600 וולט, ויכולה לספק הספק מקסימלי של 12.5 קילוואט בלבד, מה שמספק קצב טעינה דומה לעמדות הטעינה הביתיות הקיימות כיום, אך היא יכולה להתחבר לכל מקור חשמל DC בטווח המתחים המסופק.

מחירה של העמדה החדשה עומד על 2,249 דולר (כ-8,250 שקלים), והיא מצוידת במחבר CCS-1 או NACS (מיועדת בשלב זה לשוק האמריקאי).

פתרון מעניין, אך כנראה נדרש יותר

שלוש עמדות טעינה לרכב חשמלי DC to DC של חברת Enteligent

כפי שנכתב, הפתרון של החברה מיועד בעיקר לטעינה מפאנלים סולארים, אך הוא לא מציע הרבה מעבר לשיפור מסויים בנצילות, שגם הוא זניח. בסופו של דבר עמדת הטעינה החדשה יכולה לספק כ-12.5 קילוואט בלבד – כלומר טעינה איטית בפועל (לעומת 11 קילוואט בטעינה ביתית או טעינת AC), ולרוב היא לא תחסוך את הצורך בהתקנת ממירים יקרים בעת הקמה של פאנלים סולארים, אלא אם כן מדובר בפאנלים שלא מיועדים לספק חשמל למבנים או לרשת החשמל.

מעבר לכך, טעינת רכב חשמלי ישירות ממערך של פאנלים סולאריים יכול להיות בעייתי, מכיוון שהפאנלים לא מספקים חשמל בצורה סדירה במהלך היום, ומפסיקים לספק חשמל כשהשמש שוקעת, כך שבמקרה כזה העמדה תוכל לספק חשמל רק בימים ובשעות מסוימות.

עמדת DC-to-DC יכולה להיות שימושית מאוד בהספקים גבוהים (של 50 קילוואט ומעלה), מכיוון שבמקרה כזה היא יכולה לייתר את הממיר היקר שקיים בעמדות טעינה מהירות, ולאפשר הפחתה של עלויות הקמה של תשתיות טעינה מהירות. אך מדובר במקרים בהם יש אספקת חשמל סדירה בזרם ישר – דוגמת פתרון של פאנלים סולארים עם אגירת סוללות או ייצור חשמל באמצעות מימן, וגם כאן מדובר במקרים בהם מתח האספקה של העמדה תואם לצרכי הטעינה.

העמדה החדשה גם יקרה ביחס לעמדות טעינה AC, שיכולות לספק הספק טעינה דומה, שמחירן עומד על בין רבע לחצי מעלות העמדת ה-DC-to-DC החדשה.

לייעל את השימוש באנרגיית השמש

המטרה של חברת ההזנק אנטליג׳נט, שגייסה לאחרונה 6 מיליון דולר בסבב גיוס שהובל על ידי טרונגה ונצ׳רס, היא לייעל ולשפר את השימוש בפאנלים סולארים ובאנרגיית השמש, ולאפשר טעינת רכבים חשמליים באמצעות אנרגית השמש.

החברה מפתחת עמדת טעינת DC-to-DC נוספת בהספק של 25 קילוואט עם טעינה דו-כיוונית (Bidirectional Charging)ֿ שנועדה לחברות שהחלו בהסבה של צי רכב חשמלי, למרכזים לוגיסטיים ולחניונים תפעולים.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. אם אתם פוסלים את העניין כלא יעיל למה אתם מעלים את הכתבה? שתיים מימן הוא סוג דלק כימי איך זה קשור לזרם ישר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button