fbpx

פולקסווגן מציגה גרסאות GTX חשמליות חדשות

סדרת הדגמים החשמליים עם האופי הספורטיבי מתרחבת - וצומחת משני דגמים לחמישה.

לפולקסווגן יש מבחר גדול של דגמים חשמליים – מרכבי סופר מיני והאצ'בק דרך רכבי פנאי, סדאן, טורינג (סטיישן) ואפילו מיניוואן. אבל מה עושה מישהו שרוצה משהו קצת יותר מיוחד? לשם כך, משווקת יצרנית הרכב מגרמניה את סדרת גרסאות ה-GTX שלה – אותם הדגמים, עם טוויסט ספורטיבי. ומסתבר שיש לא מעט כאלו שרוצים משהו מיוחד – על פי פולקסווגן, כל ID.4 ו-ID.5 חמישי שנמכר באירופה הוא מגרסת ה-GTX. 

הראשון לקבל גרסת GTX ספורטיבית היה רכב הפנאי החשמלי, פולקסווגן ID.4, שנחשף בשנת 2021. מספר חודשים אח"כ הצטרף ה-ID.5, גרסת הקופה המעוצבת של ה-ID.4, למשפחת ה-GTX.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בפולקסווגן לקחו מעט הפסקה אבל ההמתנה השתלמה – וכעת אנחנו מקבלים לא פחות מ-3 גרסאות GTX חדשות לדגמי ה-ID.3 GTX, ה-ID.7 GTX טורר וה-ID.BUZZ GTX, כולן עושות שימוש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית של פולקסווגן.

פולקסווגן ID.3 GTX

פולקסווגן ID.3 GTX בצבע אדום

ה-ID.3 מקבל שתי גרסאות GTX ספורטיביות, שתיהן בעלות הנעה אחורית וסוללה בנפח של 82 קוט"ש: 

  • גרסת GTX "רגילה" שמציעה הספק של 286 כ"ס, מומנט של 55 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-6 שניות וטווח נסיעה של 600 ק"מ על פי תקן WLTP, שנשמע לנו מאד מפרגן, בקטע קצת מוגזם אפילו. מחירו של ה-ID.3 GTX נקבע על 50,000 אירו.  
  • גרסת ביצועים, פרפורמנס, עם הספק של 326 כ"ס, מומנט של 55 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-5.6 שניות וטווח נסיעה של 600 ק"מ על פי תקן WLTP. מחירה של גרסת הביצועים של ה-ID.3 GTX עומד על 53,000 אירו. 

שתי גרסאות ה-GTX של ה-ID.3 מציעות יותר מהכל מגרסת הפרו של רכב ההאצ'בק החשמלי שמציע הספק של 204 כ"ס, מומנט של 31 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 7.3 שניות, סוללה בנפח של 62 קוט"ש וטווח נסיעה של 429 ק"מ על פי תקן WLTP. ההבדל במחיר, גם הוא משמעותי – מחירה של גרסת ה-ID.3 פרו עומד על 40,000 אירו.

פנים הרכב וסביבת הנהג של הפולקסווגן ID.3 GTX

בנוסף להפרשים בנתונים, גרסאות ה-GTX של ה-ID.3 מציעות גם מספר עדכונים עיצוביים, מבחוץ ומבפנים כמו פגושים מעוצבים שמעניקים לרכב מראה ספורטיבי, גלגלי 20 אינטש גדולים יותר עם חישוקים מעוצבים, ופתחים לכניסת אוויר שמשפרים את האירודינמיות, בא שבא לידי ביטוי ביעילות אנרגטית משודרגת של הרכב.

המושבים הקדמיים בתצורת ספורט עם הכיתוב GTX עליהם בפולקסווגן ID.3 GTX

בפנים, מציעות גרסאות ה-GTX של ה-ID.3 מושבי ספורט, נגיעות צבע אדום – בורדו במספר מקומות ו-DCC, מערכת לשליטה על קשיחות מרכב הרכב לפי תנאי הנהיגה.

פולקסווגן ID.7 GTX טורר

פולקסווגן ID.7 טורר GTX

עברו מספר חודשים בודדים מאז הציגה פולקסווגן את הסטיישן החשמלי החדש שלה, וכבר היא מצרפת לו גרסת GTX ספורטיבית. אבל היום כבר לא קוראים לרכבי הסדאן האלו עם הבגאז' הגדול סטיישן, אלא טורינג, אז ברשותכם, נקרא לילד (או לסטיישן) בשמו.

כמו ב-ID.3 GTX, גם במקרה של ה-ID.7 GTX טורר ישנם שינויים משמעותיים.

עם הספק של 340 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ, גרסת ה-GTX של ה-ID.7 טורר חזקה יותר מגרסאות הפרו והפרו S של ה-ID.7 טורר, והיא משיגה זאת הודות לתוספת של מנוע חשמלי, הנעה כפולה מול הנעה אחורית. מטבע הדברים, גם התאוצה משתפרת – ה-ID.7 GTX טורר יאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 6 שניות בלבד, בהשוואה ל-7 השניות ו-6.6 השניות שיקחו ל-ID.7 פרו S ו-ID.7 פרו להאיץ.

פולקסווגן ID.7 טורר GTX

ה-ID.7 GTX טורר מגיע עם סוללה בנפח של 91 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 625 ק"מ על פי תקן WLTP – טווח נמוך מזה של ה-ID.7 טורר פרו S שמגיע עם סוללה בנפח זהה אך זו מייצרת טווח נסיעה גדול יותר של 685 ק"מ על פי תקן WLTP, כאן ההנעה הכפולה של ה-ID.7 GTX טורינג נמצאת בעוכריו.

רוכשי ה-ID.7 GTX טורר ידרשו להפרד מ-65,000 אירו, יקר ביותר מכ-10,000 אירו מגרסת ה-ID.7 טורר פרו שמחירה עומד על 54,795 אירו ובכ-4,000 אירו מגרסת ה-ID.7 טורר פרו S, שמחירה עומד על 61,000 אירו.  

כמו ה-ID.3 GTX, גם ה-ID.7 GTX טורר מקבל שינויים עיצוביים הכוללים פגושים מעוצבים עם תאורה מובנית, נגיעות של צבע אדום בתא הנוסעים ועוד.

פולקסווגן ID.BUZZ GTX

ולדובדבן שבקצפת, הרכב שכל חובב רכב (בלי קשר לדעתו על רכב חשמלי) לא יכול לעמוד בפניו, ה-ID.BUZZ.  המיניוואן החשמלי מקבל גם הוא שתי גרסאות GTX שובבות, ומופיע לראשונה עם הנעה כפולה: 

גרסת בסיס גלגלים קצר, 2,989 מ"מ, זהה לגרסאות ההנעה האחורית של המיניוואן החשמלי, עם הספק של 340 כ"ס, מומנט של 31 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 6.5 שניות, סוללה בנפח של 82 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 400 ק"מ על פי תקן WLTP ותג מחיר של 75,000 אירו.

גרסת בסיס גלגלים ארוך, LWB, באורך של 3,240 מ"מ, המציעה ביצועים דומים לשל גרסת בסיס הגלגלים הקצר אבל מגיעה עם סוללה בנפח גדול יותר של 91 קוט"ש (זהה לזו שב-ID.7 GTX טורר) המייצרת טווח נסיעה של 450 ק"מ על פי תקן WLTP.

מטבע הדברים, גרסת בסיס הגלגלים הארוך מציעה יותר שטח אחסון מהגרסה עם בסיס הגלגלים הקצר, 1,340 ליטר מול 1121 ליטר ויכולה להסיע יותר אנשים – 7 מול 5 בלבד.

גרסאות ה-GTX כפולות ההנעה של ה-ID.BUZZ יהיו יקרות יותר מגרסאות ההנעה אחורית – גרסת בסיס הגלגלים הקצר של ה-ID.BUZZ GTX תעלה 75,000 אירו וגרסת בסיס הגלגלים הארוך תעלה 78,000 אירו, בעוד שמחירן של גרסאות ההנעה האחורית של המיניוואן החשמלי נע בין 65,000 ל-73,000 אירו. 

קדמת הרכב של פולקסווגן ID. BUZZ GTX

גרסאות ה-GTX של ה-ID.BUZZ מקבלות פגושים מעוצבים (אם כי אנחנו אהבנו יותר את הפגוש של גרסאות ההנעה האחורית), מושבים עם הכיתוב GTX בגדול, נגיעות של צבע אדום במספר נקודות, מסכי תצוגה גדולים יותר (12.9 אינץ' מול 12 אינץ'), גלגלים גדולים יותר עם חישוקים מעוצבים, אפשרות להוספה של תצוגה עילית לנהג (head-up display), הפעלה קולית עם ChatGPT מובנה ועוד.

גרסאות ה-GTX החדשות של פולקסווגן צפויות להגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת קיץ 2024.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button