בחודש אפריל של השנה שעברה (2023) הציגה פולקסווגן לראווה את ה-ID.7 שכונתה אז "ספינת הדגל" של משפחת דגמי ה-ID החשמליים. ה-ID.7 הוא הדגם הראשון במשפחת דגמי ה-ID.7 שבנוי בסגנון סדאן, והוא מגיע אחרי דגמי הקרוסאובר, הפנאי, ההאצ'בק והמיניוואן של המשפחה. שנה חלפה ובפולקסווגן מרחיבים את היצע גרסאות ה-ID.7 עם גרסת טורר, סטיישן, חשמלית.
הפופולריות ההולכת וגדלה של רכבי הפנאי והקרוסאובר פגעה קשות בסגמנט הטורר, סטיישן, אבל מסתבר שיש עוד מדינות, בעיקר באירופה, שלרכבים אלו יש ביקוש ולראייה – לפני זמן קצר הצגנו בפניכם כאן רכב סטיישן חשמלי אחר, גרסת הטורינג של ה-i5 של ב.מ.וו.
ואם נשים רגע בצד את העובדה שב.מ.וו נחשב למותג יוקרה, ונסתכל על הנתונים של שני רכבי הסטיישן החשמליים האלו, אז וודאי שאפשר לראות אותם מתחרים אחד בשני.
פולקסווגן ID.7 טורר
רכב הסטיישן החשמלי החדש של פולקסווגן ישווק בשני נפחי סוללה – בפולקסווגן לא חשפו את המספרים המדויקים, אך הצהירו שבגרסת הסוללה הגדולה, הרכב יציע טווח נסיעה של 685 ק"מ, על פי תקן WLTP. בהנחה שה-ID.7 טורר יציע את אותם נפחי סוללה שמציעה הגרסה הרגילה, אזי אנחנו מדברים על סוללה בנפח של 82 קוט"ש, זהה לגרסת הפרו של ה-ID.7 הרגיל וסוללה בנפח של 92 קוט"ש, זהה לגרסת הפרו S של ה-ID.7 הרגיל.
בגרסת הסדאן של פולקסווגן ID.7, טווחי הנסיעה המוצהרים עומדים על 621 ק"מ לסוללה הקטנה ו-700 ק"מ לסוללה הגדולה וזה לא מפתיע – גם ב-i5 של ב.מ.וו, טווחי הנסיעה היו קצרים יותר בגרסאות הטורינג.
הביצועים, גם הם לא פורסמו, כך שמה שנותר לנו לעשות זה להסתמך שוב על הנתונים של ה-ID.7 הרגיל שצפוים להיות דומים, אם לא זהים. צמד גרסאות ה-ID.7 הרגיל מגיעות עם מנוע חשמלי יחיד, הספק של 286 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ.
ה-ID.7 טורר של פולקסווגן יכול להכיל עד 5 נוסעים ובחברה בחרו, ושלא במפתיע, להדגיש את נפח תא המטען, שנע בין 605 ליטרים ויכול להגיע עד ל-1,714 ליטרים כאשר המושבים האחרויים מקופלים. ה-ID.7 טורר צפוי להיות מרווח משמעותית ביחס לרכבי סטיישן אחרים, חשמליים ולא-חשמליים, הודות לפלטפורמת ה-MEB בה הוא עושה שימוש, כמו ה-ID.7 הרגיל ושאר דגמי ה-ID החשמליים שבמשפחה.
ה-ID.7 טורר מגיע חמוש ביכולות טעינה מהירה, ואם תמצאו עמדה ציבורית מהירה שיודעת להוציא הספק של 200 קילוואט, הטעינה מ-10% ל-80% סוללה תארך לכם פחות מחצי שעה.
טכנולוגיה ואיכות חיים בתא הנוסעים
בצד הטכנולוגי, מציע ה-ID.7 טורר מסך תצוגה מרכזי גדול, מסך תצוגה קטן יותר לנהג, תצוגה עילית ושלל מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג. ה-ID.7 טורר מגיע עם אפליקציית וולנס (איכות חיים) מובנית ששולטת, ללא התערבות אנושית, על מגוון פיצ'רים ברכב, זאת כדי לייצר חוויית נסיעה נעימה עד כמה שיותר – פתחי מיזוג אוטומטיים, מושבי עיסוי, בקרת אקלים אוטומטית, גג שמש פנורמי עם זכוכית "חכמה" שמקהה ומבהירה את עצמה בהתאם לעוצמת השמש ועוד.
שיטוט נוסף בתמונות מגלה גם מושבים מתכווננים חשמלית, מערכת שמע של הרמן-קרדון ותאורה מובנית בתא המטען.
מחירו של ה-ID.7 טורר עדיין לא פורסם, גרסאותיו צפויות להיות יקרות מעט יותר מגרסאות ה-ID.7 הרגילות – 55,760 פאונד לגרסת הפרו ו-59,000 פאונד לגרסת הפרו S.