fbpx

מכירות הרכב החשמלי של פולקסווגן יותר מאשר הכפילו את עצמן

מכירות הרכבים החשמליים של פולקסווגן זינקו ב-165 אחוזים ביחס לשנה שעברה. העלייה נובעת בעיקר בזכות הביקוש הגובר באירופה לרכבים חשמליים, שם מחויבת החברה למכור רכבים חשמליים בשיעור שהולך ועולה. מנגד, בסין מתקשה החברה להשיג נתח מכירות משמעותי.

מכירות הרכב החשמלי העולמיות של קבוצת פולקסווגן יותר מאשר הכפילו את עצמן במחצית הראשונה של השנה, בעיקר בזכות הביקוש הגואה באירופה.

מסירות הרכב של פולקסווגן וחברות הבת שלה – אאודי, פורשה וסקודה – הגיעו ל-170,939 עד מחצית השנה. מדובר על עליה של 165 אחוזים ביחס למחצית הראשונה של 2020, בה נמסרו רק 64,462 רכבים.

עיקר הביקוש, לפי החברה, מגיע כמובן מהזירה הביתית, אירופה, שהיא גם השוק הבשל ביותר בכל הנוגע לחשמל. בה, עם מדינות כמו נורווגיה, הולנד ואפילו גרמניה ובריטניה, רכבים חשמליים הם כבר מזמן לא נישה לעשירים. לא מפתיע שיותר משני שלישים ממכירות הרכב החשמלי של פולקסווגן השנה הן באירופה, פי שניים וחצי מהמכירות בשנה שעברה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

במורד הדרך נמצאת ארצות הברית, ואחר כך סין. בכל אחת מהן נמכרו קצת יותר משמונה עשר אלף רכבים חשמליים. בארה״ב הנתון הזה מייצג עליה של פי ארבעה במכירות הרכב תוך שנה, ומכניס אותה לרשימה הצנועה של חברות הרכב המובילות בחשמל.

דווקא בסין מספר כמעט זהה של מכירות מציב את פולקסווגן מול שוקת שבורה – ומציג אותה ככושלת בכניסה לשוק הרכב הגדול בעולם.

בונים על המחצית השנייה

פולקסווגן ID.4 בצבע אדום בנסיעה על כביש בין עירוני
פולקסווגן ID.4

למרות המספרים המאכזבים מעט, בפולקסווגן בונים על עליה במכירות בסין בחצי השנה שנותרה עד 2022. לפי הדברים שאמר מנכ״ל הקבוצה הרברט דיס והובאו על ידי רויטרס, פולקסווגן מצפה למכור בין שמונים למאה אלף רכבים מסדרת ה-ID – סדרת הדגל החשמלית שלה – עד סוף השנה.

פולקסווגן אחראית על אחד מכל עשרה רכבים חשמליים שנמכרו בעולם מתחילת השנה, ועד סופה היא מתכננת להשיק, בפרט בסין, עוד דגמים מסדרת ה-ID, כמו הקרוסאובר החשמלי בעל שבעת המושבים ID.6

בסוף השנה שעברה פולקסווגן התחילה במה שעשוי להיות תור הזהב שלה בחשמל, עם השקה (מאוחרת) של פולקסווגן ID.3, הרכב החשמלי הקומפקטי שזוכה לפופולריות אדירה באירופה. בהמשך הושק רכב הפנאי ID.4, הראשון שהגיע למכירות בארצות הברית ובסין.

הנפח מגיע מפולקסווגן, ההתרגשות מגיעה מפורשה

פורשה טייקן חשמלית בצבע תכלת בסיבוב על כביש
פורשה טייקן חשמלית

אכן, עיקר המכירות של קבוצת פולקסווגן מאז תחילת השנה הן בזכות הסדרה החשמלית של המותג פולקסווגן. יותר מתשעים ושניים אלף רכבים מסדרת ID נמכרו מתחילת השנה, ואחריה ברשימה נמצאת אאודי עם 32 אלף דגמי אי-טרון ואי-טרון GT שנמכרו. 

פורשה גם זכתה לזינוק מרשים, כשעד כה נמכרו כמעט 20 אלף רכבים מהדגם המעולה טאיקאן. למעשה, פורשה עקפה כבר את מספר המכירות החשמליות שלה בשנה שעברה, שהסתכמו ב-20 דגמי טאיקאן, ומוכרת פי ארבעה יותר רכבים חשמליים מאשר בתקופה המקבילה לפני שנה.

המכירות החשמליות של פורשה מהוות 13 אחוזים מכלל המכירות שלה מאז תחילת השנה, אך מדובר בדגם עם מגמת העלייה הגדולה ביותר מכל דגמיה. ראוי לציין כי גם טייקאן משתווה במספר המכירות ל-911, ובאירופה חלקם של החשמליים הוא אפילו משמעותי יותר מאשר בנתונים העולמיים.

האחיות הקטנות והכמעט נשכחות, שרק לאחרונה השיקו דגם חשמלי, הן סקודה וסיאט, שהצליחו גם הן להגיע למספרים מרשימים ביותר תוך זמן קצר: סקודה מכרה כמעט שמונה עשר אלף רכבים חשמליים וסיאט יותר מששת אלפים – זינוק אדיר ביחס למספרים האפסיים של השנה שעברה.

סקודה אניאק iV חשמלית בצבע כחול

ולמרות שעיקר העניין שלנו הוא ברכבים חשמליים, ושיש מי שיגידו שכל רעיון הרכבים ההיברידיים הוא לא יותר מגימיק ששייך לעזור הקודם– ראוי וחשוב לציין כי גם מכירות הרכבים ההיברידיים הנטענים של פולקסווגן גדלו פי שלוש בשנה החולפת, ועומדים כעת על 171 אלף רכבים, כמעט כמספר הרכבים החשמליים שלה. אמנם מדובר על פתרון ביניים בכל הנוגע להפחתת פליטות, אך זה עוד צעד משמעותי בדרך לנקות את כבישי אירופה.

מתי נראה את ה-ID בארץ?

בינתיים, בישראל אנחנו עוד רחוקים מלראות את הדגמים הנגישים של מותג פולקסווגן זמינים למכירה. 

למעוניינים לקנות רכב חשמלי של קבוצת פולקסווגן בישראל כדאי להכין את הארנק, ולקוות שיש מספיק מקום בכיס: רק האאודי אי-טרון (עם תג מחיר של חצי מיליון שקל לפחות) ופורשה טייקאן זמינים עבורנו נכון להיום.

באתר של פולקסווגן ישראל אין כלל דגמים חשמליים זמינים למכירה – אפילו לא הגולף החשמלי או eUP! שניסתה פולקסווגן לשווק עד שהגיעה סדרת ה-ID לחזית. חשוב לציין שוב שסדרת ה-ID היא היום המנוע העיקרי של פולקסווגן אל עבר החשמל וניקיון צי הרכבים שלה, משום שמדובר ברכבים נגישים במחיר שיכולים להגדיל מאד את מספר הנהגים שעוברים לחשמל.

למעשה, בנוכחות החיוב של האיחוד האירופי את חברות הרכב למכור רכבים נקיים מזיהום אוויר בשיעור שהולך ועולה בכל שנה, האינטרס של פולקסווגן הוא למכור כמה שיותר רכבים באירופה ולייצא כמה שפחות לעולם, ובהעדר חקיקה מקומית דומה, ההגעה של הדגמים החשמליים בינתיים מתעכבת. כעת נראה שמהלך ממשלתי ישראלי לקידום וחיוב המעבר לתחבורה חשמלית הוא זה שיגרום להגדלת ההיצע החשמלי בישראל כבר בטווח הזמן הקרוב.

עד אז, המכונית החשמלית הקרובה מבית הקונצרן שצפויה לנחות כאן היא הסקודה אניאק, שתגיע לישראל בחודשים הקרובים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button