fbpx

צפו: אופנוע המוטוקרוס החשמלי EMX-PRO בתצוגת תכלית במסלול

רבים ודאי יתקשו לקבל את זה, אבל במידה רבה, הסרטון הזה מספק לנו הצצה אל עולם מרוצי השטח העתידי

האם זהו אב הטיפוס ל-YZ החשמלי הראשון של ימאהה? בהחלט יכול להיות. האופנוע שמופיע בסרטון העונה לשם EMX-PRO מגיע אלינו מהולנד, פרויקט משותף של שתי חברות מקומיות – ELEO ו-Dohms Projecten B.V. אחת התומכות המרכזיות בפרויקט היא ימאהה מוטור הולנד – מה שהופך את הסיפור הזה לעוד יותר מעניין. אם זה נראה כמו YZ ונוסע כמו YZ – כנראה שזה YZ – למרות שזה ממש לא נשמע כמו YZ. 

השלדה נלקחה מה-YZ250F של ימאהה – אופנוע מוטוקרוס מקצועי עם מנוע 4 פעימות בנפח 250 סמ"ק, מנוע הבנזין הוחלף במנוע חשמלי, והרכיבים התומכים עודכנו בהתאם – כדי להשלים את השינוי. בחלקים מהסרטון, האופנוע מופיע ללא ידית קלאץ', מה שדי הגיוני – תפעול ההילוכים של מרבית הכלים הדו-גלגליים החשמליים שאנו מכירים כיום נעשה בצורה אוטומטית – אך חדי העין ישימו לב כי בחלק מהתמונות אכן מופיעה ידית קלאץ' – כך שיכול להיות שכן יש כאן איזושהיא מערכת גיר ידנית שנמצאת בבדיקה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים וקטנועים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אנשי מגזין VITALMX השתתפו באחד מימי המבחן של האופנוע במסלול מוטוקרוס בהולנד. בלי הילוכים ועם מומנט שזמין מיד על ההתחלה (כל מי שרכב על דו"ג חשמלי יודע), ה-EMX-PRO הוא חיית מסלול מהירה וחדה – הרוכב לא צריך להתעסק כמעט בכלום – רק לבחור קו נכון ולהקפיד לא לעשות טעויות. ההמרה של ה-YZ250F שנבחר לפרויקט הזו לחשמלי לקחה שנה, ואלמר דוהמס, מנהל הפרויקט, מדווח שעד עתה, הכלי עומד בציפיות – גם בבדיקת הדיינו, וגם בביצועים על המסלול עצמו. 



בימים אלו, האופנוע נמצא במבחני מסלול שמבוצעים על ידי הרוכבים המקצועיים שהחברה גייסה, במטרה לשפר אותו כמה שיותר על פי הפידבקים שיתקבלו בשטח. מעניין לראות אם ימאהה תאמץ לעצמה את הפיתוח הזה ותציג אותו בתור ה-YZ החשמלי הראשון שלה, מהלך שעשוי לשנות לחלוטין את עולם מרוצי המוטוקרוס בפרט ואת מרוצי אופנוע השטח בכלל. 

אנחנו מחכים לסרטון השוואה ראש בראש בין ה-EMX-PRO לבין YZ250F עם מנוע בעירה פנימית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button