fbpx

פורשה חושפת: מקצה שיפורים לטייקן

היא תושק רק בשנת 2025, ובפרטים שפורשה חושפת, לנו אוזלת הסבלנות מהר יותר מההאצה שלה מ-0 ל-100, פורשה מעניקה לטייקן עדכון נרחב. הגרסאות החדשות נהנות מיותר כוח, טווח גדול יותר, האצה מהירה יותר ואפשרות לטעינה מהירה עוד יותר. פורשה גם חידדה את העיצוב ויצרה בידול גדול יותר עבור גרסאות הטורבו. כל גרסאות הטייקן החדשות כוללות רשימה נרחבת יותר של אבזור סטנדרטי ומגיעות מצוידות בדור האחרון של חווית הנהג של פורשה.

היא גרפה שלל מחמאות וביקורות חיוביות מהמבקרים הקשים ביותר, וסביר להניח שגם אם לא היו הרבה שינויים, לא היה לאף אחד תלונות, זה מסביר אולי למה פורשה שמרו על שפת העיצוב, הטייקן שתושק ב2025 תהיה זאת שלא תשאיר למקום לביקורות.

בניגוד לפורשה מקאן החדשה, להפתעתנו הטייקן החדשה לא תשתמש בפלטפורמת ה-PPE העדכנית ביותר של הקונצרן. במקום זאת, היא תצטייד באותה פלטפורמה בה היא משמשת מאז הופעת הבכורה שלה ב-2019 – המכונה J1.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אבל הטייקן המשודרגת מביאה איתה מספר שיפורים, כולל סוללה חדשה עם ביצועים טובים יותר, מנוע אחורי עצמתי יותר, ניהול טרמי משודרג עם משאבת חום חדשה, והנעה כפולה עם בלימה רגנרטיבית יעילה יותר. ואם זה לא מספיק, הטייקן תגיע עם רשימה מורחבת של אופציות אישיות וגם עיצוב מעט משופר עם אווירודינמיקה טובה יותר.

עיצוב חיצוני

מבט צד על פורשה טייקן 2024

כפי שציינו לעיל, השינויים החזותיים מאוד מזעריים. הטייקן החדשה מקבלת פנסי מטריקס לד קדמיים חדים יותר, שלדברי פורשה גם עוזרים באווירודינמיקה, יחד עם פגושים קדמיים מודרניים יותר.

בגרסאות היקרות יותר, פס התאורה מאחור ישלב כעת גם את הכיתוב Porcshe בלד אדום מואר, קונים של גרסאות הכניסה יוכלו לקבל זאת בתוספת תשלום. גרסת הקצה, הטורבו S אמורה גם לקבל פתחי אוורור מזויפים המשולבים בצידי הפגוש האחורי. למרות שלאלה אין אפקט קירור נוסף, המיקום והגודל שלהם עוזרים ככל הנראה לביצועים אווירודינמיים טובים יותר.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב של פורשה טייקן החשמלית

החלק הפנימי מקבל גם הוא כמה שינויים עדינים: המסך האופציונלי בצד הנוסע זוכה ב"פילטר" חדש, מה שאומר שניתן לראות אותו רק ממושב הנוסע הימני. זה יאפשר להפעיל וידאו (כחוק) כאשר המכונית בתנועה.

המכשירים הדיגיטליים עוצבו גם הם מחדש ויציגו כעת חיזוי של מהירות הטעינה המקסימלית שבה יכולה המכונית לתמוך בהינתן תנאי הסוללה הנוכחיים. תיקוני ממשק משתמש כוללים שילוב של אפל קארפליי, המאפשר כעת למשתמשי הקארפליי גישה לפונקציות בקרת האקלים של המכונית. נהגים המשתמשים במערכת הניווט של פורשה עצמה יוכלו גם לתכנן מסלולים מפורטים סביב עמדות טעינה ורמות סוללה ממוקדות.

עיצוב הפנים החדש כולל שתי אפשרויות ריפוד חדשות ללא עור, מתג מצב נסיעה סטנדרטי בגלגל ההגה לכלל גרסאות הטייקן, כפתור "דחיפה למעבר" זמני להגברת מהירות שם בדומה לפורשה אחרות, הזרמת וידאו עבור תצוגות מרכזיות ונוסע וממשק תוכנה מעודכן.

תכונות נוספות שהיו בעבר אפשרויות בתשלום בטייקן הן כעת סטנדרטיות – כגון סיוע לשינוי נתיב, הגה מחומם, תאורת סביבה, מערכת ניהול טווחים חכמה בניווט, מערכת קירור חדשה, טעינת מכשירים אלחוטיים ועוד.

סוללה, טווח והנעה

פורשה טייקן בנסיעה בשטח

השינוי המהותי ביותר בטייקן ועיקר שיחתנו, כל הגרסאות של פורשה טייקן המחודשת מצוידות בסוללות משודרגות. גרסת הכניסה תקבל סוללה של 89 קוט"ש. מעליה, יש את ערכת הסוללות החדשה של גרסאות הביצועים, שהיא אופציונלית בתשלום בגרסאות הבסיס ובטייקן 4S וסטנדרטית בגרסאות הטורבו ומעלה, מקפיצה את הקיבולת ל-105 קוט"ש.

הסוללה החדשה כוללת הרכב כימי שונה עם תכולת ניקל גבוהה יותר ששמרה על מימדים עקביים עם היחידה היוצאת, תוך הגדלת קיבולת משמעותית. נשמע לכם כמו מדע מסובך? אנחנו מציינים זאת מאחר ופורשה אומרת שזו הסיבה העיקרית שסוללת ה-105 קוט"ש החדשה שוקלת 10 קילו פחות מהסוללה הישנה.

מהירויות הטעינה השתפרו גם הן, גולת הכותרת היא טעינה מהירה בהספק של 320 קילוואט בארכיטקטורת 800 וולט, שלדברי פורשה ייקחו את אחוזי הסוללה מ8% ל-80 תוך 16 דקות בלבד (!).

יעילות משופרת של מערכת ההנעה וחבילות הסוללות הגדולות יותר שיפרו גם את הטווח. למרות שעלינו להמתין למספרי מאומתים רשמית, לפי פורשה, הטייקן עם ההנעה האחורית עם סוללת הביצועים טוענת כעת לעבור את רף ה-700 ק"מ לפי תקן WLTP, שיפור של 180 קילומטרים. גם הטורבו S לא נשארת מאחור וקופצת קפיצה חדה בנתוני הטווח מ-481 ק"מ ל-650. 

ביצועים

כלל הגרסאות החדשות של הטייקן מאיצות מהר יותר ממהיוצאות. שתי דוגמאות משני קצוות היצע ההינע מדגימות זאת בבירור: הטייקן בעלת ההנעה האחורית שועטת כעת מ-0 ל-60 קמ"ש ב-4.5 שניות, מה שהופך אותה למהירה ב-0.6 שניות מבעבר. הטייקן טורבו S החדשה מסוגלת כעת להגיע ל-100 מעמידה קמ"ש תוך 2.3 שניות בלבד, 0.3 שניות מהר יותר מבעבר, מה שהופך אותה למכונית הייצור המהירה ביותר שפורשה הציעה עד כה. מהיכרותנו עם פורשה הם תמיד התעלו על נתוניהם המוצהרים – אז יש למה לצפות.

עם פונקציית "דחיפה למעבר" כחלק מחבילת ה-Sport Chrono, ניתן להפעיל דחיפה של עד 70 קילוואט, (בהתאם לדגם), למשך 10 שניות בלחיצת כפתור. שיעורי האצה המוגברים הם בדרך כלל תוצאה של תפוקת מערכת גבוהה יותר. לדוגמה, גרסת הבסיס מספקת 60 קילוואט יותר מבעבר. בטייקן טורבו S למשל, מדובר בתוספת של 140 קילוואט בעת שימוש בבקרת השיגור, מה שמגדיל את תפוקת המערכת של הדגם העליון ל-700 קילוואט (938 כ"ס), והופך אותה לפורשה החזקה ביותר עד כה.

כמה תעלה הטייקן?

הטייקן תשווק כבר בסוף 2024  בשמונה גרסאות שונות ברחבי אירופה, אז סביר להניח שהיא תעשה עלייה לרגל גם לישראל כבר לאחר מכן. כמות הגרסאות שיגיעו לארץ ומחירם טרם ידועה, אך ניחשתם נכון, יקר יותר מהדגמים היוצאים, כבר בגרסת הבסיס תג המחיר מלטף את 100,000 הדולרים ועומד על סך של 99,770$.

לגרסת הקצה הטורבו S, תג מחיר אסטרונומי של 211,000$, בעברית זה יוצא מיליון וחצי צפונה, והיד עוד נטויה עם התוכניות החדשות של משרד האוצר למיסוי החשמליות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button