fbpx

אאודי Q6 אי-טרון בדרך לייצור: פלטפורמת ה-PPE עולה על הכביש

ביצועים עצמתיים יותר, טווח נסיעה גבוה יותר וטעינה מהירה יותר - הפלטפורמה שמפותחת על ידי אאודי ופורשה יחד בגיבוי של קבוצת פולקסווגן, שמחזיקה בבעלות על שני המותגים הנחשבים, תשמש כבסיס לרכבים חשמליים יוקרתיים - הראשון שבהם יהיה אאודי Q6 אי-טרון, שמוצג כאן בתמונות עם חליפה בצבעי הסוואה.

מזה זמן רב עובדים באאודי ופורשה על פיתוח של פלטפורמה חשמלית חדשה – PPE שמה, ראשי תיבות של Premium Platform Electric – פלטפורמת פרימיום חשמלית. הפלטפורמה כשמה כן היא, מיועדת להוות בסיס לדגמים חשמליים יוקרתיים שישווקו תחת שני מותגי היוקרה.

פלטפורמת ה-MEB עליה נשענו עד עתה הרכבים החשמליים של המותגים שפועלים תחת קבוצת פולקסווגן היוותה פתרון מצוין, וכעת הגיע הזמן לעלות דרגה ולעבור לשלב הבא באבולוציה של הרכבים החשמליים. הפלטפורמה החדשה צפויה לספק בין היתר ביצועים טובים יותר וטווחי נסיעה טובים יותר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

היינו מצפים שדגמים עתידיים של אאודי ופורשה לא יעשו שימוש באותה פלטפורמה חשמלית בה עושים שימוש רכבים שלא מוגדרים כרכבים יוקרתיים כמו למשל פולקסווגן ID.4 או סקודה אניאק. לא שאנחנו טוענים חלילה שיש משהו רע בשני הדגמים האלו, או או שהפלטפורמה עליה הם מתבססים לא טובה, אבל אם רוצים למתג את הרכבים כרכבי יוקרה, יש צורך להצדיק את הפער במחיר.

אאודי Q6 אי-טרון

אב הטיפוס של האאודי Q6 אי-טרון בצבעי הסוואה בנסיעה במנהרה מוארת בתאורת לד

הדגם הראשון שמבוסס על ה-PPE, שמיועד לייצור סדרתי, הוא האאודי Q6 אי-טרון – רכב פנאי חשמלי חדש שאחריו צפוים להגיע עוד לא מעט דגמים. הגמישות שמציעה הפלטפורמה החדשה מאפשרת לפולקסווגן לבנות על בסיסה מגוון דגמים – נמוכים יותר כמו דגמי הספורטבק והאבאנט מצד אחד, ודגמים כמו ה-Q6 של אאודי או המאקאן של פורשה מצד שני, שמשתייכים לסגמנט הפנאי-יוקרתי-חשמלי.

בנוסף לעובדה שה-Q6 אי-טרון הוא הדגם הראשון בייצור סדרתי שיעשה שימוש בפלטפורמת ה-PPE, מדובר בדגם ה-100% חשמלי הראשון שעתיד להיות מיוצר במפעל של אאודי בעיר אינגלושטאט, בוואריה שבגרמניה – אתר הייצור הראשון של אאודי שמקבל מתקן הרכבת סוללות ייעודי משלו.

ה-Q6 אי-טרון מסמל לא מעט ציוני דרך חשובים עבור אאודי, שמצהירה שרכב הפנאי הולך "להגדיר מחדש" את הביצועים, טווח הנסיעה ומהירות הטעינה שהיו מוכרים עד כה בתעשייה. האאודי Q6 אי-טרון ייחשף רשמית בספטמבר הקרוב.

מבט קדמי על האאודי Q6 אי-טרון

להיצע הרכבים החשמליים של אאודי חסרה צלע – מצד אחד ה-Q8 אי-טרון החשמלי הגדול והיקר ומהצד השני ה-Q4 אי-טרון הקומפקטי יותר ובאמצע ריק, אותו ימלא בעוד כמה חודשים ה-Q6 אי-טרון. כך מקווים באאודי שהם יוכלו למשוך לקוחות נוספים, גם כאלו שלא מעוניינים ברכב הפנאי החשמלי הכי גדול והכי יקר מצד אחד ומרגישים, מהצד השני, ש-Q4 האי-טרון לא עונה על הצרכים שלהם.

באאודי למדו ממרצדס, שהציגה שני רכב פנאי חשמליים שמבוססים על דגמי סאלון יוקרתיים, ה-EQE SUV וה-EQS SUV, ראו כי טוב ועשו גם כשהאאודי A6 אי-טרון היא בעצם גרסת פנאי לגרסת הסאלון החשמלית של ה-A6.

הנתונים הלא-רשמיים מדברים על סוללה בנפח של 100 קוט"ש, טווח נסיעה באזור ה-700 ק"מ וטעינה מהירה בהספק מירבי של 270 קילוואט – המספרים הרשמיים יוצגו בקרוב בהשקה הרשמית.

האאודי Q6 אי-טרון צפויה להגיע לישראל במהלך שנת 2024.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button