fbpx

מאסק מאשר את תחילת הייצור של הסמי 

טסלה תחל בייצור המשאית החשמלית שלה, פפסי תקבל את המשאיות הראשונות ב-1 לדצמבר.

הסיפור של הטסלה סמי נותן לנו מושג על כמה זמן תהליכים יכולים לקחת לפעמים. המשאית החשמלית של טסלה הוצגה כבר בשנת 2017 ורק עכשיו, כמעט חמש שנים אחרי החשיפה, ב-1 לדצמבר 2022, היא תגיע לייצור, כך הודיע בציוץ בטוויטר שלו מנכ״ל החברה, אילון מאסק.

כמובן שבאמצע הייתה לנו איזה מגפה ששיתקה את העולם שעדיין לא התאושש לגמרי (קורונה, זוכרים?) ועוד עיכובים כאלו או אחרים וזה מובן שהדברים התארכו. אבל בהתחשב בזה שבטסלה חשבו שהם יתחילו לייצר את הסמי כבר ב-2019, מדובר בחתיכת עיכוב בלו"ז, למרות שברוב המקרים מדובר ב"כח עליון".

באותה ההודעה, סיפר האיש העשיר בעולם כי החברה הראשונה שתקבל משאיות חשמליות מתוצרת טסלה היא פפסי-קו, שהזמינה כ-100 משאיות טסלה סמי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אל יצרנית המשקאות הקלים יצטרפו בעתיד עוד חברות ענק שמעוניינות ל"חשמל" את הצי שלהן ולחסוך מאות אלפי דולרים בשנה, ביניהם ניתן למצוא גם את ענקית הקמעונאות וולמארט, שהזמינה כ-130 משאיות טסלה סמי חשמליות.

הסמי, שמוגדרת ב-Class 8 (משאיות Heavy Duty במשקל של 14 טונות ומעלה) מציעה טווח נסיעה של יותר מ-800 ק"מ בין טעינות, תיוצר במבנה ייעודי שהוקם במיוחד במפעל הג'יגה פקטורי של טסלה במדינת נבאדה בארה"ב. קצב הייצור, על פי Electrek, צפוי לעמוד על 5 משאיות לשבוע בתור התחלה – בטסלה כמו בטסלה, כבר מתכננים להגדיל את קצב הייצור.

15 משאיות טסלה סמי מתוך ה-100 שיסופקו לפפסי ישמשו לניסוי מיוחד במפעל של חברת החטיפים פריטו-ליי (מותג נוסף שנמצא בבעלות פפסי-קו), בקליפורניה, שיהפוך למתקן נקי מפליטות, שם כבר מחכים להן מטעני המגה-צ׳ארג׳ר (Megacharger) האימתניים שיעניקו למשאית החשמלית יותר מ-600 קילומטר של טווח תוך כחצי שעה.

הטסלה סמי, שיכולה להגיע מעמידה למהירות של 100 קמ״ש בתוך 20 שניות בלבד, הציגה נתוני צריכת אנרגיה של בערך 1.25 קוט״ש לקילומטר (שהם כ-70 אגורות לקילומטר בעברית), וכל זאת עם מטען מלא של כ-37 טון.

החסכון בשימוש בסמי מגיע, על פי טסלה, לכ-200 אלף דולר (כ-700 אלף ש״ח) בשנה בעלויות תפעול.  בניגוד לרכבים פרטיים, בהם מחיר הרכישה משפיע מאד על הבחירה של צרכנים קטנים ברכב – בציים מסחריים ובפרט במשאיות עלויות התפעול לטווח הארוך הן משמעותיות מאד. לכן, חיסכון של מאות ואפילו עשרות אלפי ש״ח יכולה להטות מאד את הביקוש מצד גופים מסחריים למשאית החשמלית.

לא רק חסכון…

תחבורה מסחרית אחראית ל-6% מסך פליטות המזהמים בארה״ב – אך לאחוז גבוה בהרבה מבין המזהמים הכבדים הגורמים למחלות בבני אדם בנוסף לפגיעה האקלימית שלהם. הפחתה מהירה של פליטות מתחבורה מסחרית יכולה להועיל הן בהפחתת הפליטות הכוללת, והן למנוע תחלואה ותמותה של אלפים בשנה – וזה נכון גם לישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button