fbpx

מנכ״ל פפסי-קו: מצפים למשלוח של משאיות טסלה סמי ראשונות עוד ברבעון הזה

אחרי דחיות חוזרות ונשנות, סוף סוף התייחסות מפורשת למועד המשלוח של המשאיות החשמליות. עם זאת, טסלה טרם חשפה מידע אמין מספיק לקראת ייצור המשאית באופן מסחרי.

מנכ״ל חברת המשקאות פפסי-קו רמון לגוארטה אמר בשני האחרון כי החברה מצפה לקבל את המשלוח הראשון של משאיות חשמליות תוצרת טסלה עוד לפני סוף 2021. לגוארטה אמר זאת בריאיון ל-CNBC שבוצע עמו בזמן ועידת האקלים בגלזגו, כחלק מהצגת התכנית של החברה להפחית את פליטות הפחמן שלה.

החברה מפעילה צי משאיות ומערכת משלוחים משל עצמה ברחבי ארה״ב, ומנכ״ל החברה נשאל אם החברה מתכוונת לרכוש רכבים תפעוליים בדומה למה שעשתה אמזון עם ריביאן, או שמא היא מתכוונת להתבסס על רכבים של חברות אחרות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

״אנחנו מחליפים את הצי שלנו באופן קבוע, כל  עשר שנים בערך״ אמר לגוארטה. ״אנחנו כבר מתחילים לקנות משאיות חשמליות, מטסלה. אני לא רוצה לקדם אף אחד אבל זה המותג שאנחנו משתמשים (אמירה מעניינת לאור כך שהצי של פפסי-קו עדיין אינו חשמלי – ש״פ) ואנחנו נקבל את המשלוחים הראשונים ברבעון האחרון של השנה.״

משאית טסלה סמי חשמלית בצבע לבן ליד מפעל של טסלה
טסלה סמי (תמונות באדיבות Tesla Inc.)

ההתייחסות של לגוארטה מגיעה כארבע שנים אחרי שפפסי-קו הכריזה על ההזמנה הגדולה ביותר הידועה של משאיות טסלה סמי עד כה, עם הזמנה של מאה משאיות חשמליות. לאור הדחיות החוזרות ונשנות של ייצור המשאית החשמלית, שכבר הוכרזה מספר פעמים כזאת שתשנה את עולם התחבורה, מעניין לשמוע התייחסות מפורשת שכזו בנוגע למשלוחים ראשונים.

למרות שטסלה מנסה לשכנע את העולם שבכוחה לייצר את המשאית באופן מסחרי ואת חברות המשאיות לרכוש את מוצריה כבדי המשקל – היא עוד לא הציגה יעדי ייצור ולוח זמנים ריאלי ומעודכן. בעדכון הרווחים האחרון שלה, הסמי עדיין מופיעה ׳תחת פיתוח׳, החברה לא ציינה יעד יצור שנתי ולא בחרה מיקום לפס הייצור שלה.

המשאיות החשמליות של טסלה אמורות להוות מרכיב מרכזי בתכנית של פפסי-קו להפחית פליטות גזי חממה, אם כי מדובר ביעד מאכזב של הפחתה בשיעור של 20% עד סוף העשור. חברת המשקאות והמזון מפעילה עשרת אלפים משאיות כבדות בארה״ב, אך גם במאה משאיות חשמליות יש הישג מסוים.

פרט לפפסי-קו, יותר מעשר חברות שונות פרסמו כי הן מתכננות לשלב את טסלה סמי בצי המשאיות שלהן, כך שמספר ההזמנות עומד כעת על 285 משאיות לכל הפחות – בערך אלפית ממספר המשאיות הגדולות המיוצרות בשנה בארה״ב. 

לפי טסלה, למשאית החשמלית שלה טווח נסיעה של שמונה מאות קילומטר, ולאחרונה שחררה סרטון ראשון של המשאית בנסיעת מבחן. למרות ביקורת מצד לקוחותיה על עמימות בנושא, סירבה טסלה להגיב לפניות מצדן ומצד לקוחות עתידיים בנוגע ללוח הזמנים ולהיקפי הייצור הצפויים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button