בחודשים האחרונים מובאות עוד ועוד ידיעות על רשת המטענים של טסלה, הסופרצ׳ארג׳רס, שחושפות יחד את התכנית הגדולה של החברה – להתחיל במהלך להרחבה משמעותית של הרשת הקיימת, כהכנה לזינוק בביקוש ובייצור, וכמובן לקראת פתיחת רשת המטענים לחברות רכב נוספות.
רשת המטענים, שכוללת כמעט עשרים ושבע אלף עמדות טעינה ברחבי העולם, הפזורים בכשלושת אלפים אתרים שונים, מתרחבת בקצב עולה לאחרונה – כמות המטענים כמעט הכפילה את עצמה בשנה. במקביל, החלה החברה בחיפוש עובדים נוספים לתכנון והקמה של עמדות סופרצ׳ארג׳ר חדשות.
אחרי שמוקדם יותר השנה הודיעו בטסלה על פתיחה של עמדות הטעינה שלהם לחברות רכב אחרות בנורווגיה החל עיסוק כלל עולמי בשאלת הפתיחה של עמדות הסופרצ׳ארג׳רס לרכבים חשמליים מחברות אחרות.
בסוף יולי הודיע מאסק כי פתיחת המטענים לחברות אחרות הוא מהלך עולמי, ולפני כשבוע אישרה החברה רשמית כי המהלך המתוכנן יכלול גם את ישראל, ויצא לפועל ככל הנראה במהלך השנה הבאה.
טסלה לא תתנה את פתיחת המטענים שלה במשא ומתן עם חברות הרכב, אלא תאפשר לכל הנהגים גישה באמצעות האפליקציה של טסלה, שתהיה זמינה לכולם. בארצות הברית הנהגים יאלצו להביא בעצמם את המתאם למטען. בישראל (ובאירופה) העמדות של טסלה מצוידות בחיבור הסטנדרטי (CCS) שמתאים לרוב הרכבים.
אך יכול להיות שקצב הצמיחה הנוכחי לא יספיק כדי לענות על הביקוש שיבוא עם פתיחת הרשת לחברות נוספות. אמנם במקומות רבים – וגם בישראל – רכבי טסלה מהווים חלק עיקרי ואפילו את רוב הרכבים החשמליים במדינה, אך ככל שהשוק החשמלי בשל, כך יש יותר חברות ודגמים שנעים על השוק וירצו להשתמש ברשת המטענים המצוינת שלה.
טסלה מרחיבה את עמדות הטעינה שלה גם בישראל
גם בישראל, אפילו לא רבעון מאז החלו המסירות של רכבי החברה, כבר מתכננת טסלה הכפלה ויותר של מספר אתרי הטעינה: כולל עמדות סופר מהירות בירושלים (סוף סוף), קריית גת, באר שבע, ים המלח, בקרבת מודיעין, הרצליה ופתח תקווה. אלו יצטרפו לעמדות שכבר פועלות בתל אביב, חיפה, עפולה, אילת ומצפה רמון.
תוך פחות מרבעון מאז שנכנסה רשמית לישראל, הפכה טסלה לאחת מחברות הרכב הדומיננטיות בה. מודל 3 הוא בין הרכבים הנמכרים בישראל (גם לא בשוק החשמל!) ובזכות המכירות של טסלה מספר הרכבים החשמליים בישראל הכפיל ושילש את עצמו. במקביל הפכה טסלה לאחת ממפעילות רשת הטעינה הגדולות בישראל.
בינתיים טסלה לא חשפה עוד מיקומים מעבר לתריסר העמדות המופיעות באתר החברה, אך נראה שאם המגמה תימשך כפי שהיא כעת, ואולי, אם נראה חברות רציניות אחרות נכנסות לכאן במספרים שמתחרים בה – טסלה תתקשה לעמוד בביקוש שייווצר לעמדות הטעינה שלה.
אמנם עיקר הטעינה של רכבים חשמליים נעשה בבית, במקום העבודה ובמקומות בילוי, אך עמדות מהירות הפזורות בצורה נגישה ואמינה הן הבסיס להפיכת הנסיעה הבין-עירונית (ואת התחבורה הארצית בכלל) לחשמלית. טסלה עושה זאת בהצטיינות בכל שוק אליה הגיעה, ונראה שהיא בדרך לעשות זאת גם בישראל. אך במידה ושאר חברות הרכב יתבססו על טסלה – הן רק ימשיכו לחזק את מאסק כדמות החשובה בעתיד התחבורה.
מאוד חשוב לחזק בצפון!