fbpx

טסלה תשדרג את רשת המטענים שלה להספק של 300 קילוואט

רשת עמדות הטעינה הרחבה ביותר בעולם הופכת מהירה יותר, אבל (שוב) פחות ממה שמאסק הבטיח כבר לפני חמש שנים.

אילון מאסק הודיע על שיפור בהספק של המטענים ברשת הסופר-צ׳ארג׳רס (Supercharger) של טסלה – כך שההספק יעמוד על שלוש מאות קילוואט, במקום מאתיים וחמישים כרגע. אמנם לא הוצגה מסגרת זמנים לשינוי ולא נשמע שמדובר בפער דרמטי, אך זהו שינוי חשוב עבור עתיד החברה.

כהרגלו בקודש, מאסק הודיע על השינוי המתוכנן דרך הטוויטר. אמנם טסלה מובילה כבר תקופה ארוכה בכל הנוגע ליכולות הטעינה של הרכבים החשמליים, אך טעינה מהירה אפילו יותר לא תזיק לרכביה שעדיין מתמודדים עם ההשוואה לזמן הקצר הדרוש למילוי טנק דלק ברכבים מזהמים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנים האחרונות הוצגו יותר ויותר רכבים, על ידי חברות שונות, שיוכלו בסופו של דבר לעמוד גם בהספק של שלוש מאות וחמישים קילוואט בטעינה. מספר חברות טעינה עצמאיות כביכול, כמו אלקטריפיי אמריקה/קנדה שבבעלות פולקסווגן, כבר החלו לפרוס עמדות שאמורות להגיע להספק המדובר, ובאירופה רשת IONITY פרסה תחנות טעינה של 350 קילוואט ברחבי היבשת.

אם נחזור לציוצים מפעם, גם להספק של 350 קילוואט התייחס מאסק בזלזול מסוים, והצית את הפנטזיה בנוגע למטענים אפילו מהירים יותר – אך למרות ההבטחות מ-2016, נראה שלא נראה בקרוב מטעני טסלה המסוגלים להספק גבוה משלוש מאות קילוואט.

ציונים טובים יותר מהטייקן ומהמאך-E

רכבי טסלה חשמליים מחוברים לעמדת הטעינה המהירה של טסלה

ביצועי הסוללה והטעינה של טסלה הם בין היתרונות החשובים של החברה על מתחרותיה: החודש ביצע מגזין הרכב Car & Driver מבחן נסיעה של אלף מייל (1,600 ק״מ) לרכבים החשמליים המובילים באמריקה, והציב את המודלים S Long Range Plus, Y Performance ו-3 Performance בראש הטבלה, לפני מאך-E ופורשה טייקן שנחשבים מעולים.

הנסיעה בטסלה הייתה פשוטה באופן ניכר מאשר ברכבים אחרים. נדרשו פחות עצירות ואלו יכלו להיות קצרות יותר. כמובן היה קל יותר לאתר מטען זמין מאשר עם חברות המתבססות על רשתות טעינה אחרות.

בתגובה צייץ מאסק שמדובר בציונים ״לא רעים״ אך גם העביר ביקורת על הבחירה במודל S הישן, ובגרסאות הביצועים על פני גרסאות ה-Long Range של הדגמים הזולים יותר, שהיו מאפשרים נסיעה של אלף מייל עם פחות עצירות לטעינה.

אך בכל זאת, טסלה העניקה עוד הוכחה לכך שהיא נמצאת משמעותית לפני שאר חברות הרכב – החל ממבחר הדגמים שהיא מציעה, דרך מספר העצירות הנדרשות בנסיעה ארוכה, משך כל עצירה נדרשת וכמובן הנגישות לעמדות הטעינה. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button