
בטסלה סייברקאב, המכונית החשמלית האוטונומית החדשה של טסלה, בולטים בחסרונם לא רק ההגה והדוושות, אלא גם שקע הטעינה. כן, הטעינה בטסלה סייבקאב צפויה להיות אלחוטית לחלוטין, באופן כזה שלא דורש חיבור ישיר דרך כבל טעינה לעמדה בכדי להטעין את הטסלה סייברקאב, כפי שדיווחנו בכתבה שסקרה את אירוע החשיפה.
בשנת 2023 השקיעה טסלה 76 מיליון דולר ברכישה של חברת Wiferion הגרמנית שמפתחת תשתיות טעינה אלחוטיות לרכבים ולרובוטים אוטונומיים – לאחר שאילון מאסק הצהיר שהטסלה סייברקאב יגיע ללא כבל, הוא חושף בחשבון ה-X של החברה סרטון שמדגים את שיטת הטעינה במכונית האוטונומית החדשה של טסלה.
איך זה הולך לעבוד?
Robotaxi wireless charging
— Tesla (@Tesla) October 18, 2024
No hands required pic.twitter.com/XL746DkGhb
מהסרטון ניתן ללמוד כי לרכב החשמלי האוטונומי החדש של טסלה יש התקן בחלקו האחורי שמאפשר לו להטען אלחוטית מהתקן שני שמוצמד לרצפה ומחובר עם כבל למקור האנרגיה – בעת שהרכב נמצא מעל המתקן, למעשה עמדת טעינה אלחוטית לרכב חשמלי, יחל תהליך הטעינה. עוד ניתן לראות בסרטון שבאופן הטעינה הזה מקבל הטסלה סייברקאב הספק מקסימלי של 25 קילוואט, אבל בטסלה לא פרסמו נתונים רשמיים, כך שקשה לדעת אם זהו אכן מספר נכון.

אז נכון שהמכונית החשמלית האוטונומית החדשה של טסלה לא דורשת חיבור פיזי של כבל טעינה אבל גם עם טעינה אלחוטית, הרכב עדיין נדרש להיות במקום אחד קבוע לצורך טעינת הסוללה. פתרון הטעינה האלחוטית החדש של טסלה הוא גימיק נחמד, אבל הוא לא באמת מהווה איזושהיא בשורה מהפכנית לענף. לפתרונות כמו כביש הטעינה האלחוטית של חברת אלקטריאון הישראלית יש פוטנציאל לעשות שינוי הרבה יותר משמעותי.
בסמארטפונים או מכשירים טכנולוגיים אחרים קיימים גם כן פתרונות של טעינה אלחוטית אבל בסוף היום, רובנו עדיין מחברים כבל כדי להטעין – עדות לכך שכנראה שלא מדובר בצורך כל כך גדול.
טעינה אלחוטית טובה לרכבים חשמליים?

וזה לא רק עניין של צורך – מחקרים שנעשו בנושא מצאו כי טעינה אלחוטית תהיה ברוב המקרים יעילה פחות מטעינה ישירה דרך כבל טעינה ייעודי – אז מה הסיבה שבטסלה בחרו בכל זאת בטעינה אלחוטית לרכב האוטונומי החשמלי החדש שלהם ולא בטעינה עם כבל?
זה כנראה קשור לכך שטסלה סייבקאב הוא רכב אוטונומי שאמור לנוע במרחב ללא התערבות נהג אנושי. עם פתרון הטעינה האלחוטי, הרכבים האוטונומיים החדשים של טסלה יוכלו להגיע לא רק ללקוחות באופן זה, אלא גם לעמדות הטעינה.
לא חכם! חייבים לתת גיבוי לטעינה חוטית.
תודה. העברנו את דעתך המנומקת והמלומדת חחחחח