Trending

בלי הגה, דוושות ובלי כבל: כך נטען הסייברקאב של טסלה

המכונית החשמלית האוטונומית החדשה של טסלה מגיעה ללא כבל טעינה וללא צורך בחיבור פיזי לעמדת טעינה.

בטסלה סייברקאב, המכונית החשמלית האוטונומית החדשה של טסלה, בולטים בחסרונם לא רק ההגה והדוושות, אלא גם שקע הטעינה. כן, הטעינה בטסלה סייבקאב צפויה להיות אלחוטית לחלוטין, באופן כזה שלא דורש חיבור ישיר דרך כבל טעינה לעמדה בכדי להטעין את הטסלה סייברקאב, כפי שדיווחנו בכתבה שסקרה את אירוע החשיפה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנת 2023 השקיעה טסלה 76 מיליון דולר ברכישה של חברת Wiferion הגרמנית שמפתחת תשתיות טעינה אלחוטיות לרכבים ולרובוטים אוטונומיים – לאחר שאילון מאסק הצהיר שהטסלה סייברקאב יגיע ללא כבל, הוא חושף בחשבון ה-X של החברה סרטון שמדגים את שיטת הטעינה במכונית האוטונומית החדשה של טסלה.

איך זה הולך לעבוד?

מהסרטון ניתן ללמוד כי לרכב החשמלי האוטונומי החדש של טסלה יש התקן בחלקו האחורי שמאפשר לו להטען אלחוטית מהתקן שני שמוצמד לרצפה ומחובר עם כבל למקור האנרגיה – בעת שהרכב נמצא מעל המתקן, למעשה עמדת טעינה אלחוטית לרכב חשמלי, יחל תהליך הטעינה. עוד ניתן לראות בסרטון שבאופן הטעינה הזה מקבל הטסלה סייברקאב הספק מקסימלי של 25 קילוואט, אבל בטסלה לא פרסמו נתונים רשמיים, כך שקשה לדעת אם זהו אכן מספר נכון.

מסך המולטימדיה של טסלה סייברקאב מציג הספק טעינה של 25 קילוואט בזמן טעינה אלחוטית של הרכב

אז נכון שהמכונית החשמלית האוטונומית החדשה של טסלה לא דורשת חיבור פיזי של כבל טעינה אבל גם עם טעינה אלחוטית, הרכב עדיין נדרש להיות במקום אחד קבוע לצורך טעינת הסוללה. פתרון הטעינה האלחוטית החדש של טסלה הוא גימיק נחמד, אבל הוא לא באמת מהווה איזושהיא בשורה מהפכנית לענף. לפתרונות כמו כביש הטעינה האלחוטית של חברת אלקטריאון הישראלית יש פוטנציאל לעשות שינוי הרבה יותר משמעותי.

בסמארטפונים או מכשירים טכנולוגיים אחרים קיימים גם כן פתרונות של טעינה אלחוטית אבל בסוף היום, רובנו עדיין מחברים כבל כדי להטעין – עדות לכך שכנראה שלא מדובר בצורך כל כך גדול.

טעינה אלחוטית טובה לרכבים חשמליים?

סייברקאב, המונית האוטנומית של טסלה בעיר

וזה לא רק עניין של צורך – מחקרים שנעשו בנושא מצאו כי טעינה אלחוטית תהיה ברוב המקרים יעילה פחות מטעינה ישירה דרך כבל טעינה ייעודי – אז מה הסיבה שבטסלה בחרו בכל זאת בטעינה אלחוטית לרכב האוטונומי החשמלי החדש שלהם ולא בטעינה עם כבל?

זה כנראה קשור לכך שטסלה סייבקאב הוא רכב אוטונומי שאמור לנוע במרחב ללא התערבות נהג אנושי. עם פתרון הטעינה האלחוטי, הרכבים האוטונומיים החדשים של טסלה יוכלו להגיע לא רק ללקוחות באופן זה, אלא גם לעמדות הטעינה.

מאמרים נוספים

2 תגובות

    1. תודה. העברנו את דעתך המנומקת והמלומדת חחחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button