fbpx

גרמניה: מכרז להקמת 350 תחנות טעינה למשאיות חשמליות

משרד התחבורה הגרמני אישר שהוא צפוי לצאת למכרז להקמת רשת תחנות טעינה למשאיות חשמליות ב-350 מיקומים ברחבי גרמניה.

משרד התחבורה הגרמני צפוי לצאת למכרז לצורך הקמת רשת טעינה נרחבת ייעודית למשאיות חשמליות. רשת הטעינה צפויה להתפרס על 350 מיקומים ברחבי גרמניה, כדי לתמוך בסקטור התחבורה הכבדה, שעובר תהליך חשמול מואץ בשנה האחרונה.

הקמת תשתיות לתחבורה חשמלית כבדה נדרשת כחלק מהרגולציה של האיחוד האירופאי. לפי הרגולציה גרמניה תדרש להקים לפחות 32 תחנות טעינה עד 2025, ומעל 300 תחנות עד 2030. המכרז הנוכחי מתייחס ל-350 תחנות שצפויות להפרס עד שנת 2030. בשלב ראשון יוקצו 2.1 מיליארד אירו לצורך מימון הקמת החיבורים ותשתיות החשמל הנדרשות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

משאיות חשמליות מצוידות בסוללות גדולות מאוד, הדורשות הספקי טעינה וזמני טעינה גבוהים, בנוסף תחנות טעינה למשאיות נדרשות לספק מקום מתאים לעצירה של המשאית לצד העמדה. נכון להיום רוב העמדות המהירות (אם לא כולן) אינן נגישות למשאיות חשמליות, למרות שאלו מצוידות בחיבור זהה לחיבור הקיים ברכבים חשמליים (CCS2).

מהסיבה הזו משאיות חשמליות מוגבלות למסלולים התואמים את טווח הנסיעה של המשאית, ללא אפשרות לבצע מסלולים ארוכים יותר עם טעינה מהירה במהלך יום העבודה.

בנוסף מתהווה תקן טעינה נוסף המיועד לתחבורה כבדה, MCS (ר״ת של Mega Charging System), ומספר יצרניות, בינהן מרצדס, הודיעו כי ייצדו את המשאיות העתידיות שלהן עם חיבור MCS. חיבור זה מאפשר הספקי טעינה גבוהים מאוד (עד 1 מגה-וואט), שיאפשר למשאיות חשמליות להטען בעשרות דקות בלבד.

למרות ההצהרה של משרד התחבורה הגרמני, לפי מחקר של פרויקט ״HoLa״, פרויקט שמתמקד ברשת טעינה לתחבורה כבדה, נדרשת רשת טעינה נרחבת אף יותר. ״רשת ציבורית ראשונית של עמדות טעינה מהירה עם לפחות 1,000 עמדות טעינה מסוג MCS תוקם עד שנת 2030. עם חדירה מהירה של משאיות חשמליות לתחבורה למרחקים ארוכים וזמני טעינה של 45 דקות, סביר שיהיה צורך ב-2,000 נקודות טעינה מסוג MCS עד שנת 2030.״

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button