חודש וחצי עברו מההשקה המקומית של הרכב החשמלי הראשון של חברת Aiways, ה-U5, וכעת, מתחילים הלקוחות שרכשו בהזמנה מוקדמת, לקבל את הרכבים שהזמינו. ייבוא המותג הסיני הצעיר (הוקם ב-2017) נמצא בידיה של קבוצת בליליוס, שעוסקת בפרויקטים בתחומי האנרגיה החלופית, תחבורה, רכב והנדל"ן.
בשונה מג'יפונים חשמליים סיניים אחרים שהגיעו לפה בזמן האחרון כמו הסרס EV 3 למשל או ה-MG ZS EV או ה-GAC GE3, ה-U5 מציע מימדים גדולים יותר וגישה יוקרתית יותר – וזה גם מתבטא כמובן בתג המחיר, שעומד על קצת יותר מ-157,000 ש"ח לגרסת הבסיס, וקצת יותר מ-172,000 לגרסת הפרימיום.
ה-U5 מצויד במנוע בהספק של 150 קילוואט, סוללת 63 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה משולב (עירוני + בין עירוני) של בין 400 ל-410 ק"מ (תלוי גרסה), וביצועי טעינה מהירה מ-20% ל-80% בתוך כ-40 דקות.
בנוסף לחדשות המקומיות, ב-Aiways העולמית גם קורים דברים – הדגם השני של החברה, ה- U6 הוצג. לא מדובר בדגם חדש לחלוטין, אלא בגרסת קופה ספורטיבית של ה-U5 הסטנדרטי, כשההבדלים הם בעיקר בעיצוב ובפנים הרכב, שאמורים לקסום ולמשוך קהלים צעירים וחובבי עיצוב וסטייל. מערכת ההנעה, ביצועי הטווח והטעינה נשארים זהים.
שיווק ה-U6 אמור להתחיל בחודש הקרובים, ומתוכנן להגיע גם לארץ ולהצטרף להיצע הרכבים החשמליים, עד לסוף השנה הנוכחית.
משהו בדק את רמת הבטיחות פה?
אני משער 8
במחיר הזה עדיף להוסיף קצת ולקנות טסלה
עדיף למי ❓
להוסיף קצת? גרסה ראשונית של טסלה עולה היום הישראל מעל 180 אלף.. שלא נדבר שעם המערכות הדרושות זה מגיע ל300+
אין מה להשוות את הביצועים המטורפים של טסלה וציון 5 ביחס ל3- [למי ששאל]-במבחן הריסוק הארופי .האיוויס "עושה למאה" ב 7.5 שניות. אז בקטגורית הפנאי-suv מול האניאק והcx-30 וכל החברה הלא שווים הוא לכאורה מתחכך חזק עם איוניק 5 על התמורה ביחס לכסף בשיקלול המחיר ואיבזור יוקרתי אבל אם זה שיקול של של 5 מקומות בכל הקטגוריות טסלה לוקחת. [זה חדש למישהו?]