fbpx

רנו זואי עם צמיגי Enso השיגה טווח נסיעה של 765 ק"מ

הניסוי התבצע עם טכניקות של הייפרמיילינג, שמטרתן להוציא טווח נסיעה מקסימלי

הייפרמיילינג (Hypermiling) היא טכניקת נהיגה שהומצאה בארה"ב בתחילת שנות ה-2,000, בתקופה בה מחירי הדלק סבלו מעליות קיצוניות. מטרתה של שיטה זו היא אחת – להפיק טווח נסיעה גדול כמה שיותר ממיכל דלק (או מה שיותר רלוונטי לעניינו – סוללת חשמל) אחד.

איך זה עובד?

שיטת ההייפרמיילינג מתחילה למעשה עוד לפני הכניסה לרכב, כאשר הנהג אמור לקבוע אם מדובר במרחק קצר שמאפשר לו ללכת או לדווש באופניים – במקום לנהוג.

אם מדובר במרחק גדול, השלב הראשון בהייפרמיילינג הוא למצוא את הדרך הישירה ביותר – שתדרוש כמה שפחות בלימות / האצות – שמנצלות לא מעט מן החשמל (או דלק). אח"כ נדרשת נהיגה בזמנים עמוסים כמה שפחות, בדרכים מישוריות כמה שיותר, עם רכב תקין לחלוטין ועם צמיגים שמנופחים ללחץ האוויר המדויק וכשפריטים לא חיוניים שמוסיפים משקל בתא המטען יוצאו מהרכב.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחנייה במקומות קפואים, הרכב יעמוד אל מול השמש כדי שלא יצטרכו להשתמש במפשיר האדים – במקומות חמים, הרכב יעמוד בצל – כדי למנוע שימוש במזגן. הרכב יחנה עם הפנים החוצה – כדי למנוע תמרונים מיותרים בעת היציאה מהחנייה.

נהיגה בשיטת ההייפרמיילינג תעשה במהירות קבועה ונמוכה, כשנדרש מהנהג תכנון מדוקדק קדימה – כדי לצפות מראש סיטואציות שדורשות פעולה – עזיבה של דוושת הגז במקום לחיצה על הברקס לדוגמא עוד לפני שמגיעים לנקודה בעייתית.

ולעניינינו…

שני רכבים של רנו זואי במבחן הייפרמיילינג
שני רכבי הזואי במבחן (קרדיט צילום: Mission Motorsport)

צוות מ-Mission Motorsport (אגודה מוטורית בריטית) ומחברת צמיגי Enso יצא לבדוק מה הוא הטווח המרבי שאפשר להוציא מרנו זואי בשיטת ההייפרמיילינג, כשעל הרכב מורכבים צמיגי החברה. המטרה הייתה ברורה – לנהוג כמה שיותר ק"מ בטעינה אחת ולשבור את השיא הצרפתי שנקבע ב-2018, ועמד על 565 ק"מ. לביצוע המשימה גויסו צמד רכבי רנו זואי (טווח נסיעה משולב 394 על פי תקן WLTP). 


יכול לעניין אותך:


לפי חברת ההזנק Enso, המייצרת צמיגים לרכבים חשמליים בצורה בת קיימא, זיהום האוויר של חומר חלקיקי שמייצרים צמיגים לכלי רכב חמור יותר מזה של האגזוזים. בנוסף, בשל המשקל הגבוה של הרכבים החשמליים, צמיגים רגילים צפוים להשחק מהר יותר מאשר במכוניות עם מנועי בעירה פנימית.

חזרה למבחן

צוות הניסוי נהג ברכב במהלך יממה שלמה במהירות של 31 קמ"ש, מה שאפשר לו להשיג טווח נסיעה של 683 ק"מ בזואי עם הצמיגים המקוריים – 289 ק"מ יותר מטווח הנסיעה המשולב המוצהר של הזואי, ו-118 ק"מ יותר מהשיא הצרפתי. 

השיא שהושג בזואי עם צמיגי ה-Enso היה מרשים אף יותר – טווח נסיעה של 765 ק"מ – תוספת של 82 ק"מ לטווח עם צמיגי ה-Enso החליפיים אל מול הרכב עם הצמיגים המקוריים ו-200 ק"מ יותר מהשיא הצרפתי.

ולמה זה מעניין?

אז נכון שאף אחד לא באמת הולך לנהוג במהירות של 31 קמ"ש כל הדרך, ולא – לא להשתמש בדוושת הבלם או התאוצה – אבל זה מראה לנו שעם תכנון נכון של הדרך, שינוי אופי הנהיגה (מאגרסיבי לרגוע) ואפילו הצורה או המיקום בו אנחנו חונים את הרכב, יש לנו את היכולת להשפיע על טווח הנסיעה.

בחברות הזנק כמו Enso וגם בקרב יצרני צמיגים גדולים ומוכרים יותר כמו קונטיננטל, מבינים כי הרכבים החשמליים דורשים צמיגים שונים, ועובדים כל העת על פיתוחים חדשים – חדשות טובות למשתמשים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button