fbpx

אחרי ההצלחה של זואי: רנו תפתח 6 רכבים חשמליים

על אף ההצלחה במכירות של Zoe, ברנו החליטו לפתח רכב גדול יותר שיתחרה בדגמים של טסלה ושל פולקסווגן. ככל הנראה, בעזרת שיתוף פעולה עם ניסאן ומיצובישי. האם הצרפתים יצליחו להתחרות בטסלה מודל 3?

התחרות באירופה בדרך לשליטה בשוק החשמלי מתחממת מאוד והיצרניות מתחרות ביניהן בהצהרות דרמטיות: כעת נודע שיצרנית הרכב הצרפתית רנו מתכננת רכב חשמלי לחלוטין חדש, שיהיה גדול יותר מהזואי, ושיוכל לעמוד בהשוואה למודל 3 של טסלה או ID3 של פולקסווגן שיעלה על הכביש באביב הקרוב.

ככל הנראה, הרכב החדש יפותח בשיתוף על ידי רנו וניסאן, ואולי גם יחד עם מיצובישי, כך לפי עמנואל בוויאר, מנהל השיווק בחטיבת הרכבים החשמליים של החברה. "עוד מוקדם להגיד שנתחרה ראש בראש עם טסלה, אבל הרכב החדש נועד להגדיל את הנתח של רנו בשוק. אנחנו עובדים על הגדלת מנעד הרכבים וטווחי הנסיעה שאנו מסוגלים להציע, במטרה לכסות את הצרכים של אנשים רבים ככל שניתן" אמר בראיון ל-Automotive News בחודש שעבר.

רנו וניסאן היו שתיים מיצרניות הרכב הגדולות הראשונות שהציעו רכב חשמלי בייצור המוני – רנו זואי וניסאן ליף, שתיהן פופולריות למדי באירופה והגיעו למקומות השני והשלישי בטבלת המכירות ברבעון האחרון, בהתאמה. במקום הראשון ראוי לציון מודל 3 של טסלה, ששבר שיא מכירות רבעוני עם כמעט 17,500 רכבים.

6 דגמים חשמליים חדשים עד 2022

יצרניות הרכב השונות הולכות ומרחיבות את ההיצע החשמלי, הן כדי לעמוד בתקנות סביבתיות שהולכות ומחמירות והן בשל הביקוש הגובר. על אף העליה במכירות, רכבים חשמליים באופן בלעדי נותרים מוצרים נישתיים למדי, עם קושי בשכנוע הציבור להתעורר מהחרדה הקיימת (אולי בצדק) סביב טווחי הנסיעה המוגבלים ותשתית הטעינה המצומצמת יחסית שניתן למצוא היום בשטח.

השינוי עלול להתרחש בשנה הקרובה, עם כניסה מסיבית של רכבים במחיר סביר שיוכלו להגיע לקהל קונים רחב יותר. יחד עם פיג'ו 208 החשמלית החדשה וה-ID3 שצוברות תהודה תקשורתית וימכרו ב-30,000 יורו, אמורה רנו להשיק בשנה הבאה דגם משופר של הזואי. הדגם החדש אמור להגיע לטווחי נסיעה גדולים יותר מאשר היום, ומחירו יעמוד על (רק) 24,000 יורו – מחיר אטרקטיבי למדי בשוק הרכב החשמלי.

לפי בוויאר, רנו מתכננת השקה של רכבים חשמליים נוספים בעלויות נמוכות עוד יותר. בקרוב אמור להיכנס לאירופה דגם המבוסס על K-ZE, רכב "לואו קוסט" חשמלי שמשווק על ידי רנו בסין, ומבוסס בעצמו על דגם Kwid ההודי באופן חלקי. בסך הכול, מתכננים ברנו להשיק לפחות שישה דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2022.

רכב חשמלי ב-10,000 יורו תוך 5 שנים

ברנו מסתכלים גם לטווח הרחוק יותר ומתכננים לפתח רכב חשמלי שיוכל להימכר באירופה במחיר מעורר תמיהה של 10,000 יורו בלבד. מדובר על מחצית מהמחיר של הרכב החשמלי הזול ביותר בשוק היום (e-Up! של פולקסווגן). לדבריהם, מטרה זו תושג תוך חמש שנים בלבד. 

באופן מסורתי, כל רכב חשמלי שיוצא לשוק מושווה לרכבים של טסלה – שנחשבים לתו התקן בעולם הרכב החשמלי. הרכב החדש של רנו לא אמור להיות שונה מכך, ומן הסתם יצטרכו להתייחס למודל 3 בזמן הפיתוח על מנת שרנו תוכל לחשוב על השגת נתח משמעותי בשוק.

עם הפופולריות העצומה של טסלה מודל 3 באירופה, קשה לדמיין יצרנית רכב אחרת מצליחה להתחרות בו כעת. על אף דגמים לא מעטים שכבר הושקו והגיעו לסוכניות, שאר יצרניות הרכב לא מצליחות להפחית את מכירות מודל 3 – הן באחוזים והן בכמות האבסולוטית. לכן, נראה שנצטרך להמתין בסבלנות לפרטים המדויקים מרנו על מנת להבין האם הדגם החדש ישנה במשהו את המפה האירופית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button