fbpx

כלמוביל החלה בשיווק של יונדאי איוניק 5N

כשלושה חודשים לאחר התחלת המכירה המוקדמת של יונדאי איוניק 5N, כלמוביל משיקה את הרכב באופן רשמי. גרסת הביצועים של האיוניק 5 כוללת שדרוגים רבים שמתאימים לחובבי ההגה. והמחיר? החל מ-439,900 שקלים.

כלמוביל החלה רשמית בשיווק של יונדאי איוניק 5 N, לאחר שנמכרו כ-30 יחידות במכירה המוקדמת בהקצאה הראשונה לישראל. האיוניק 5N הוא הדגם החשמלי הראשון של יונדאי שזוכה לטיפול של חטיבת הספורט והביצועים של החברה – מדובר בגרסה ספורטיבית, מחוזקת ומשופרת של יונדאי איוניק 5.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למרות שקיימים מספר גרסאות ביצועים לרכבים חשמליים שונים, כמו גרסת הפרפורמנס של טסלה מודל 3, או גרסת ה-GT של קיה EV6, גרסת האיוניק 5 N כוללת, מעבר לשדרוגים של מערכת ההנעה, גם שינוי במבנה הרכב והשלדה, מערכת קירור משודרגת, עיצוב אגרסיבי ואפילו מערכת המדמה סאונד של רכבי הבנזין השייכים לחטיבת N של יונדאי (או של מטוס סילון).

הנעה, טווח, ביצועים

יונדאי איוניק 5 N מצוידת בהנעה כפולה בהספק של 609 כוחות סוס, או 650 כ"ס במצב N Grin Boost, מומנט של 75.5 קג״מ, תאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-3.4 שניות בלבד, ומהירות מירבית של 260 קמ״ש.

יונדאי איוניק 5N על מסלול

מעבר למערכת ההנעה המשודרגת, לאיוניק 5 N יש מערכת ניהול טמפטורה משודרגת המתאימה למסלול ולמירוצים, ומצב דריפט, שעל פי יונדאי מדמה את תחושת העבודה עם מצמד בדומה למכונית עם הנעה אחורית ומנוע בעירה פנימית. שדרוגים נוספים כוללים מתלים אדפטיביים, שלדה מחוזקת, חישוקי 21 אינטש וצמיגי פירלי P Zero Elect – צמיגים ייעודיים לרכבי ספורט חשמליים.

האיוניק 5 N מאפשרת לשלוט על אופי אספקת וניצול הכח והתנהגות הרכב – במצב N-Race הרכב נכנס למצב ספרינט – כל הכוח של הרכב זמין לשימוש. במצב Endurance (סיבולת), הרכב מנהל את הסוללה, אספקת הכח מהמנועים ועוצמת הרגנרציה על מנת לקבל ביצועים אופטימליים במשך שני סיבובים שלמים במסלול.

גם הסוללה של יונדאי איוניק 5 N זוכה לשדרוג – עם 84 קוט״ש (בדומה לגרסה החדשה של האיוניק 5), טווח נסיעה מוצהר של 448 ק״מ, וטעינה מהירה המאפשרת להטעין את הרכב מ-10 ל-80% ב-18 דקות בלבד (אך נדרשת לכך עמדת טעינה מיוחדת, נכון להיום אין עמדות מתאימות לכך). אל דאגה, עם עמדת טעינה של 180 קוט״ש, תוכלו להטעין את הרכב מ-10 ל-80% בכחצי שעה, או לקבל טווח של 100 ק״מ ב-9 דקות של טעינה בלבד.

הרכב תומך גם ב-V2L, המאפשר לחבר מכשירי חשמל חיצוניים ולספק חשמל במתח 220 וולט, באמצעות ניתן להטעין מכשירי חשמל שונים, להפעיל מכשירים בשטח כגון תאורה, חימום או כלי עבודה, ואף להטעין רכב חשמלי אחר באמצעות V2L.

פנים הרכב ואבזור

לוח המחוונים הדיגיטלי של האיוניק 5N עם מד מהירות גדול במרכז המסך, תצוגה של הטמפרטורה של המנוע הקדמי, המנוע האחורי והסוללה ומד שמראה את כוח ה-G

בדומה לאיוניק 5, שהגיעה בגרסה מעודכנת לישראל לאחרונה, גם לאיוניק 5N יש בסיס גלגלים ארוך מאוד – 3 מטרים, מה שנותן לה תא נוסעים מרווח ונוח, והופך אותה לפרקטית גם לנסיעות יום-יומיות או כרכב משפחתי.

סביבת הנהג מצוידת במושבי ספורט – N Bucket Seats, הגה מותאם וכולל כפתורים לשליטה על הפונקציות השונות של הרכב. מעבר לכך סביבת הנהג של האיוניק 5 N מאובזרת באותם מסכי 12.3״ הנמתחים ממרכז הרכב ועד לצידו השמאלי של הדשבורד, עם לוח מחוונים דיגיטלי שמספק מידע על מערכת ההנעה, כמו הטמפרטורה של המנועים והסוללה, מד מהירות ״אנלוגי״ ועוד.

פנים הרכב וסביבת הנהג של האיוניק 5N עם שני מסכים בגודל של 12.3 אינטש

מערכת המולטמדיה תומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובמערכת סאונד ממותגת של BOSE. בנוסף לרכב יש טעינה אלחוטית למכשירים ניידים, חיבורי USB-C בחלקו הקדמי והאחורי של הרכב, בקרת אקלים דו-איזורית, ואף פתיחה ונעילה של הרכב באמצעות הסמארטפון. מעבר לכך הנוסעים ברכב יוכלו להנות גם מגג פנורמי.

בצד האבזור הבטיחותי הרכב מצויד בין היתר ב-7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בעת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם תיקון סטיה מנתיב, מערך מצלמות היקפי, ניטור שטח מת, התראה על שכחת ילד, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ועוד. דירוג אבזור הבטיחות עומד על 7 מתוך 8.

מחיר

יונדאי איוניק 5N נמכרת בישראל ברמת גימור אחת:

  • יונדאי איוניק 5 N – החל מ-439,900 ש״ח.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button