
זו הייתה יכולה להיות עוד הודעה על השקה של דו-גלגלי חשמלי סיני, אך ל-RQi, הנייקד החשמלי של יצרנית האופנועים והקטנועים ניו (NIU), יש צמד סוללות נשלפות, וזה מה שהופך אותו למעניין במיוחד.
ממש לאחרונה, שיחררה ניו טיזר לכלי חדש – תמונה במרכזה מופיע עיגול תאורה בוהק על רקע שחור שמזכיר במיוחד את הפנס של האופנוע החשמלי גרם לנו (ולעוד רבים כמונו) לחשוב שמדובר סוף סוף באופנוע החשמלי, שהושק בתערוכת CES2020 וכבר אז יצר עניין רב – בעיקר בגלל הסוללות הנשלפות, משהו שעדיין לא מופיע מספיק בכלים דו-גלגליים חשמליים (ובעיקר באופנועים) – אך מה הייתה רבה האכזבה לגלות את ההודעה של החברה הסינית הצעירה, שמדובר בכלל בדגם חדש של קורקינט חשמלי…
אבל פתאום, תפנית בעלילה – וניו קיימה אירוע חשיפה ראשוני ל-RQi, ובמהלכו נחשפו פרטים שלא היו ידועים עד כה על האופנוע החשמלי… תעלול יח"צני או בלבול מערכות? כנראה שלעולם לא נדע. אבל כל זה לא משנה, ועכשיו אנחנו יכולים כבר לקבל מושג על מה שהולך להביא איתו הנייקד החשמלי למשחק.

בדומה לקטנועים החשמליים של ניו (שעל חלקם רכבנו כאן בישראל), גם ה-RQi עתיד להופיע במספר גרסאות. גרסת הבסיס, עירונית לחלוטין, מצוידת במנוע חשמלי בהספק של כ-5 קילוואט (6.7 כ"ס), ומציעה ביצועי מהירות מירבית של כ-100 קמ"ש (כולל מצב ספרינט מהיר שמגדיל את המהירות המירבית ל-110 קמ"ש). גרסה זו מצוידת בצמד סוללות 72V 36Ah נשלפות בנפח של 5.2 קוט"ש, אותן ניתן להוציא מהאופנוע ולהטעין בבית. טווח הנסיעה בגרסה זו עומד על כ-119 ק"מ (על פי תקן WMTC – גוף שבודק טווח רכיבה של דו-גלגלי חשמלי בתנאי 'אמת').
בהמשך, צפויה להצטרף גרסת RQi Pro, עם מנוע 32 קילוואט (שהם כ-42 כ"ס), תאוצה מ-0 ל-100 תוך כ-3 שניות וצמד סוללות נשלפות גם כן – כך שיש בהחלט למה לצפות.
מהתמונות אנחנו למדים שה-RQi מציע עיצוב נייקדי מודרני – פנס LED עגול וגדול מקדימה, זנב מעוצב ועוד. ניתן לראות בבירור גם מזלג הפוך, בלמי דיסק מקדימה ומאחורה, הינע סופי על ידי רצועה ועוד. הצג הראשי של ה-RQi נראה לנו זהה לזה שמותקן בקטנועים מסדרת ה-NQi – מסך תצוגה צבעוני שמציג מידע חשוב לרוכב כמו מצב סוללה, טווח רכיבה שנשאר לניצול, תיעוד מסלול הרכיבה האחרון ועוד. דרך האפליקציה התואמת ניתן לצפות מיקום האופנוע, להפעיל "בדיקה חכמה" שמספקת סקירה על מערכות הכלי כולל התראה במקרה של תקלה, סטטיסטיקות רכיבה כמו מהירות ממוצעת, זמן ומרחק, לקבל התראות לנייד כאשר הכלי זז, ועוד.
יכול לעניין אותך גם:
- NQi GT של NIU – מבחן דרכים
- מחקר חדש: כ-50% מהרוכבים היו מוכנים לשקול מעבר לאופנוע חשמלי
- אופנוע החשמלי המתקדם בעולם: הייפרספורט של חברת דיימון
באותה תערוכת CES בה הוצג ה-RQi, הציגה ניו גם קטנוע תלת גלגלי חשמלי, TQi שמו, שמציע יכולות מתקדמות כמו איזון עצמי וחנייה אוטונומית. נכון להיום, אין עדיין פרטים נוספים לגבי דגם הקונספט הזה.

כפי שפורסם לראשונה במגזין Electreck, בניו כבר הוציאו גרסה לתקינה אירופאית, כשה-RQi צפוי להגיע לאולמות התצוגה מחוץ לסין במהלך אביב 2022. לניו יש גם נציגות ישראלית, ככה שאנחנו מקווים מאד (ואין סיבה שלא) שנזכה לראות אותו מגיע גם לכאן.
הזווית שלנו
אנחנו לא בטוחים כמה גרסת הבסיס עם מנוע ה-5 קילוואט תהיה רלוונטית לישראל, אך בטוח של RQi עם מנוע ה-32 קילוואט – הספק שמקביל לאופנועי 300 סמ"ק – יש מקום כאן. העובדה שיש לו סוללות נשלפות, תכונה שהופכת אותו לשימושי הרבה יותר מכל אופנוע חשמלי עם סוללות לא נשלפות, רק מחזקת את הפוטנציאל שלו. הגיע הזמן שנראה יותר דגמי אופנועים חשמליים שמציעים אופציה להוציא את הסוללות – האתגר הגדול הוא לפתח סוללות המספקות טווח רכיבה של 300 ויותר ק"מ שיהיו במשקל סביר מספיק שיאפשר להוציא אותן – משהו שיצרני האופנועים החשמליים שמציעים דגמים גדולים, עדיין לא פיצחו. כשזה יקרה, אין ספק שזה יהיה Game Changer שעלול לשנות את נתוני מכירות האופנועים החשמליים לטובה.