fbpx

ניו יקר? יש אונבו

מותג רכב חשמלי חדש מבית היצרנית הסינית מבטיח להציע חלופות במחירים אטרקטיביים לדגמים חשמליים מבוקשים.

"כל אחד רוצה…" מכירים את השיר של אריק איינשטיין ז"ל ושלום חנוך שיבדל"א? אז גם ככה בעולם הרכב החשמלי, כל אחת רוצה להתחרות בטסלה, ובמיוחד ברכב הפנאי החשמלי שלה, טסלה מודל Y.

אחרי שבשיאומי פרסמו שהם עובדים על דגם חשמלי שני, ושואפים להתחרות במודל Y של טסלה, הגיעה תורה של ניו (NIO), שעושה את זה בדרך יצירתית יותר. אחרי שנה מוצלחת ב-2023, טסלה פתחה את שנת 2024 בצורה פחות טובה – החברה דיווחה על ירידה של 8.5% במסירות, פעם ראשונה מאז שנת 2020. האם לשלל המתחרות החדשות יש חלק בזה?

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ועדיין, למותגים כמו ניו או שיאומי (או עשרות אחרים) יהיה קשה להתחרות בטסלה ראש בראש – אנחנו מדברים על מסות גדולות של דגמים כשברור לנו שיש עדיין אנשים בעולם שלא יקנו טסלה, ולא המצאנו את זה, אלו המספרים – טסלה מודל Y היה רכב הפנאי הנמכר ביותר בשנת 2023 מבין הרכבים החשמליים והלא-חשמליים. למותגים כמו שיאומי או ניו אין את הטראסט במותג כמו שיש לטסלה, ויהיה להם קשה "להכנס בדלת", אז הם "באים מהחלון", ו"תוקפים" את טסלה בגזרה שבה יש להם את הפוטנציאל לנצח, גזרת המחיר.

וזה בדיוק מה שניו עושה עם ה-L60 של מותג אונבו – ONVO – החדש שלה, רכב פנאי חשמלי, שמציע תג מחיר אטרקטיבי. באירוע השקת מותג אונבו, הצהיר מנכ"ל ניו ויליאם לי שה-L60 יתחרה בטויוטה ראב 4 ובטסלה מודל Y.

איך לי מתכנן לעמוד בהצהרה הזו? ניו תציע את ה-L60 עם תג מחיר אטרקטיבי של החל מ-30,500 דולר, כ-5,000 דולר פחות מגרסת ההנעה האחורית של טסלה מודל Y, שמחירה עומד על כ-35,000 דולר בסין וכ-10,000 דולר פחות מגרסת הלונג ריינג' כפולת ההנעה של המודל Y, שמחירה בסין עומד על כ-41,000 דולר.

מי שעשתה לא מזמן את מה שעושה ניו עכשיו היא BYD, שמעבר לרכב הפנאי החשמלי שלה, BYD אטו 3, חשפה את הסונג L, רכב פנאי שגם הוא "נועד להתחרות במודל Y של טסלה" כך לפי החברה, עם תג מחיר אטרקטיבי של החל מ-27,000 דולר.

כל גרסאות האונבו L60

רכב פנאי חשמלי בצבע אדום אונבו L60

גרסת הכניסה של ה-L60 מגיעה עם סוללה בנפח של 60 קוט"ש וטווח נסיעה של 552 ק"מ. הגרסה השנייה של האונבו L60 מגיעה עם סוללה בנפח 90 קוט"ש ומציעה טווח נסיעה של 726 ק"מ. הגרסה השלישית של האונבו L60 מגיעה עם סוללה בנפח של 150 קוט"ש ומציעה טווח נסיעה של 992 ק"מ. טווחי הנסיעה של האונבו L60 נמדדו על פי תקן CLTC הסיני, שנוטה להיות אופטימי ולא ריאלי, כך שהם צפויים להיות נמוכים יותר מהמספרים המוצהרים. 

רוכשי האונבו L60 יוכלו לבחור גם במודל השכרת הסוללה ולעשות שימוש בטכנולוגיית החלפת הסוללות שאנחנו מכירים מניו, עם גישה לרשת של החלפת סוללות הנפרסת ברחבי סין.

פנים הרכב של אונבו L60

האונבו L60 מגיע עם מסך תצוגה די עצום בגודל של 17.2 אינטש, והוא מציע בסיס הגלגלים העומד על 2890 מ"מ, זהה לבסיס הגלגלים של מודל Y.

איפה הקאץ? 

תג המחיר הנמוך יחסית של האונבו L60 התאפשר בין השאר "בזכות" ויתור על פיצ'רים טכנלוגיים מתקדמים דוגמת חיישני הלידר (LiDAR) שזמינים בדגמים החשמליים של ניו. 

אז האם ההפרש במחיר של 5,000 דולר בין האונבו L60 לטסלה מודל Y יהפוך את הרכב לפופולארי? ספרו לנו בתגובות מה אתם חושבים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button