- יצרנית הרכב הסינית BYD חושפת דגם פנאי חשמלי חדש – BYD סונג L.
- הרכב מעוצב כרכב פנאי חשמלי ספורטיבי והוא מיועד להתחרות ברכבים כמו קיה EV6 וטסלה מודל Y.
- הסונג L יהיה זמין ב-5 רמות גימור שונות.
אטו 3, סיל, טאנג ועכשיו גם סונג L – ליין רכבי הפנאי החשמליים של BYD מתרחב בדגם נוסף, הפעם מדובר בקרוסאובר חשמלי מעוצב שמיועד להתחרות ברכבים כמו קיה EV6, טסלה מודל Y ועוד. האטו 3 הוא הדגם המצליח ביותר של BYD בישראל, מקום ראשון ברשימת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל בשנת 2023.
ב-BYD מעורבים גם בשלל שיתופי פעולה עם יצרניות רכב אחרות, האוטובוס החשמלי שמשותף לה ולחברת וקסטרוסואה ורכב הפנאי-קופה החשמלי ספורטיבי החדש של טויוטה שעושה שימוש בסוללות, מערכת הנעה ומערכות נוספות מבית BYD.
רכב פנאי-קופה חשמלי חדש של BYD
הסונג L הוא המצטרף הטרי ביותר לשורת הדגמים של יצרנית הרכב הסינית, שלא מסתירה את מטרת העל – להציע אופציה זולה יותר למודל Y של טסלה, אחד מרכבי הפנאי החשמליים הנמכרים בעולם. מחיר המודל Y עומד בסין, נכון לעת כתיבת שורות אלו על 37,426 דולרים – כ-10,000 דולר יותר מרמת הגימור הבסיסית של הסונג L החדש של BYD.
הסונג L הוצג כדגם קונספט כבר לפני כמה חודשים, בחודש אפריל בתערוכת הרכב של שנגחאי – וכעת הוא נחשף רשמית. ב-BYD אומרים שהם קיבלו כבר כ-30,000 הזמנות מלקוחות שמעוניינים לרכוש את הרכב.
ב-BYD מציעים את הסונג L ללקוחות ב-5 רמות גימור שונות: Exceed, Excellence ו-Excellence AWD, עם סוללות בנפחי 71.8 קוט"ש או 87.04 קוט"ש, טווחי נסיעה בין 550 ק"מ ל-662 ק"מ (על פי תקן CLTC) ומחירים שמתחילים ב-26,700 דולר לרמת הגימור Exceed עם סוללת 71.8 קוט"ש ומגיעים עד ל-35,100 דולר לרמת הגימור Excellence AWD עם סוללת 87.04 קוט"ש.
הסוללות בהן עושה שימוש הסונג L הן מסוג בלייד מייצור עצמי של BYD, ולרשותו עומדים שלושה מנועים חשמליים – בהספקים בין 150 קילוואט (200 כ"ס) ועד ל-380 קילוואט (509 כ"ס).
בפנים, צמד מסכי תצוגה – מסך תצוגה מרכזי בגודל 15.6 אינטש ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינטש שעומד לרשות הנהג. בסיס הגלגלים של הסונג L של ה-BYD נמתח לאורך של 2,930 מ"מ, מה שאומר שתא הנוסעים שלו אמור להיות מרווח מעט יותר מזה של הטסלה מודל Y, שבסיס גלגליו נמתח לאורך של 2,877 מ"מ.
הסונג L יהיה זמין ב-5 צבעים – כתום, כחול בהיר, לבן, שחור ואפור.
אילון מאסק בלחץ?
למרות הפער במחיר בין שני הדגמים, קשה לנו לראות את הסונג L של BYD מדיח את הטסלה מודל Y מכסאו – הפופולריות של מותג טסלה בכלל ושל מודל Y בפרט גדולה בכל העולם – וסין לא שונה. למעשה, קשה לראות רכב ממותג אחר שמצליח לעשות את זה. בנוסף לכך – הרכבים של טסלה שנמכרים בסין מיוצרים בייצור מקומי, אין ספק שאם מחיר המודל Y היה כולל עלויות יבוא שהיו מגולמות בסופו של דבר במחיר הסופי ללקוח ושלסונג L היה את יתרון הביתיות, היה מדובר בסיפור אחר לגמרי.