fbpx

רכב פנאי חשמלי חדש ל-BYD

ליין רכבי הפנאי החשמליים של יצרנית הרכב הסינית שהגיעה לאחרונה לישראל מתרחב בדגם נוסף.

  • יצרנית הרכב הסינית BYD חושפת דגם פנאי חשמלי חדש – BYD סונג L.
  • הרכב מעוצב כרכב פנאי חשמלי ספורטיבי והוא מיועד להתחרות ברכבים כמו קיה EV6 וטסלה מודל Y.
  • הסונג L יהיה זמין ב-5 רמות גימור שונות.

אטו 3, סיל, טאנג ועכשיו גם סונג L – ליין רכבי הפנאי החשמליים של BYD מתרחב בדגם נוסף, הפעם מדובר בקרוסאובר חשמלי מעוצב שמיועד להתחרות ברכבים כמו קיה EV6, טסלה מודל Y ועוד. האטו 3 הוא הדגם המצליח ביותר של BYD בישראל, מקום ראשון ברשימת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל בשנת 2023.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-BYD מעורבים גם בשלל שיתופי פעולה עם יצרניות רכב אחרות, האוטובוס החשמלי שמשותף לה ולחברת וקסטרוסואה ורכב הפנאי-קופה החשמלי ספורטיבי החדש של טויוטה שעושה שימוש בסוללות, מערכת הנעה ומערכות נוספות מבית BYD.

רכב פנאי-קופה חשמלי חדש של BYD

הסונג L הוא המצטרף הטרי ביותר לשורת הדגמים של יצרנית הרכב הסינית, שלא מסתירה את מטרת העל – להציע אופציה זולה יותר למודל Y של טסלה, אחד מרכבי הפנאי החשמליים הנמכרים בעולם. מחיר המודל Y עומד בסין, נכון לעת כתיבת שורות אלו על 37,426 דולרים – כ-10,000 דולר יותר מרמת הגימור הבסיסית של הסונג L החדש של BYD.

מבט צד על BYD סונג L בזמן טעינה של הרכב

הסונג L הוצג כדגם קונספט כבר לפני כמה חודשים, בחודש אפריל בתערוכת הרכב של שנגחאי – וכעת הוא נחשף רשמית. ב-BYD אומרים שהם קיבלו כבר כ-30,000 הזמנות מלקוחות שמעוניינים לרכוש את הרכב.

ב-BYD מציעים את הסונג L ללקוחות ב-5 רמות גימור שונות: Exceed, Excellence ו-Excellence AWD, עם סוללות בנפחי 71.8 קוט"ש או 87.04 קוט"ש, טווחי נסיעה בין 550 ק"מ ל-662 ק"מ (על פי תקן CLTC) ומחירים שמתחילים ב-26,700 דולר לרמת הגימור Exceed עם סוללת 71.8 קוט"ש ומגיעים עד ל-35,100 דולר לרמת הגימור Excellence AWD עם סוללת 87.04 קוט"ש.

הסוללות בהן עושה שימוש הסונג L הן מסוג בלייד מייצור עצמי של BYD, ולרשותו עומדים שלושה מנועים חשמליים – בהספקים בין 150 קילוואט (200 כ"ס) ועד ל-380 קילוואט (509 כ"ס).

פנים הרכב של ה-BYD סונג L החשמלית

בפנים, צמד מסכי תצוגה – מסך תצוגה מרכזי בגודל 15.6 אינטש ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינטש שעומד לרשות הנהג.  בסיס הגלגלים של הסונג L של ה-BYD נמתח לאורך של 2,930 מ"מ, מה שאומר שתא הנוסעים שלו אמור להיות מרווח מעט יותר מזה של הטסלה מודל Y, שבסיס גלגליו נמתח לאורך של 2,877 מ"מ.

חלקו האחורי של פנים הרכב של ה-BYD סונג L החשמלית

 הסונג L יהיה זמין ב-5 צבעים – כתום, כחול בהיר, לבן, שחור ואפור. 

אילון מאסק בלחץ? 

למרות הפער במחיר בין שני הדגמים, קשה לנו לראות את הסונג L של BYD מדיח את הטסלה מודל Y מכסאו – הפופולריות של מותג טסלה בכלל ושל מודל Y בפרט גדולה בכל העולם – וסין לא שונה. למעשה, קשה לראות רכב ממותג אחר שמצליח לעשות את זה. בנוסף לכך – הרכבים של טסלה שנמכרים בסין מיוצרים בייצור מקומי, אין ספק שאם מחיר המודל Y היה כולל עלויות יבוא שהיו מגולמות בסופו של דבר במחיר הסופי ללקוח ושלסונג L היה את יתרון הביתיות, היה מדובר בסיפור אחר לגמרי. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button