השם אבארט אמור לעשות גירודים בידיים וברגליים לכל חובב רכב. בעולם הבעירה הפנימית מדובר במותג שמזוהה עם מכוניות קטנות וזריזות, בעלות סאונד נהדר, שמימדהן הקטנים הופכים אותם למהנות במיוחד לנהיגה. וכמו מרבית יצרניות הרכב האחרות בעולם, גם אבארט מיישרת קו עם העתיד החשמלי, ועושה את זה בסטייל המיוחד שלה.
"יותר אבארט מאי פעם"
במשחק מלים באנגלית -More Abarth than EVer, כך מגדיר היצרן את האבארט 500e.
איך משמרים את הצלילים שהופכים את חוויית הנהיגה במכונית כמו האבארט לכזו שקנתה לה עדת מעריצים בכל רחבי העולם? כאלו שמחזיקים בדרך כלל את הספורטיבית הקטנה לצד מכונת נהיגה נוספת?
זו אחת הסוגיות המרכזיות איתן נאלצו להתמודד מהנדסי החברה.
אחד הפתרונות שהם מצאו זה מערכת שיוצרת סאונד מלאכותי שמדמה צלילי מנוע בתוך תא הנוסעים – הכי קרוב למקור שאפשר. ממש כמו שעשתה דודג' עם הצ'ארג'ר שלה, מכונית השרירים האמריקנית החשמלית הראשונה. מערכת זו תגיע כסטנדרט בגרסת ההשקה ותוצע כאופציה בתשלום בגרסאות האחרות של ה-500e.
האבארט 500 עושה שימוש באותה סוללת 42 קוט"ש שנמצאת גם ב-500 החשמלית הרגילה שנמכרת תחת מותג פיאט. הספק הטעינה המירבי של 85 קילוואט אומר סוללה מלאה ל-80% בתוך כחצי שעה ותוספת של 40 ק"מ בטעינה מהירה של 5 דקות.
ה-500 אבארט החשמלית מוצעת עם מנוע אחד בלבד – קדמי עם הספק של 155 כ"ס לעומת 118 כ"ס בפיאט 500 החשמלית ה"רגילה" ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 7 שניות בראשונה לעומת 9 שניות בשנייה.
למרות שהאבארט החשמלית "חלשה" יותר מהאבארט הלא-חשמלית על הנייר, דווקא החשמלית היא זו שהשיגה זמנים טובים יותר על מסלול הניסויים – זאת, לדברי מהנדסי אבארט, הודות למרכב רחב יותר, בסיס גלגלים ארוך יותר וכמובן התאוצה החשמלית שמשחררת את המומנט בבת אחת.
עוד מציעה האבארט 500 החשמלית פגושים בעיצוב אגרסיבי מאחורה ומקדימה, "חציות" צד וחישוקי 18 אינטש בעיצוב ייחודי וכמובן צבעים בוהקים כמו ה"ירוק אסיד" בו צבוע הרכב שמופיע בתמונות או "כחול רעיל" (באנגלית זה נשמע יותר טוב). בפנים ההגה והמושבים עטופים בד אלקנטרה.
האבארט 500 החשמלית תהיה זמינה גם בגרסת הארד-טופ עם גג זכוכית וגם במהדורה מוגבלת העונה לשם האיטלקי המחייב סקורפיוניסימה, זו מצוידת במערכת שמע מבית JBL, מערך מצלמות היקפי, בקרת אקלים אוטומטית ומערכות בטיחות כמו זיהוי תמרורים, בלימת חירום, בקרת שיוט ועוד.
ומה עם מתחרות?
האבארט 500e היא לא האירופאית החשמלית הספורטיבית הקטנה הראשונה שאנחנו מכירים – מולה ניצבת האורבן-רבל של קופרה, עוד מותג שמייצר רכבי ביצועים וששמו הולך יחד עם יצרן רכב ותיק – הפעם מדובר בסיאט הספרדית.
האורבן-רבל, שתיוצר בספרד, חמושה במנוע בהספק של 166 קילוואט, יותר מ-200 כוחות סוס, וכשמדובר במכונית במימדים כה קטנים, ברור לכם שמדובר בנתון די משוגע.
גם הרנו 5 שתחזור לחיים בגרסה חשמלית ואולי אף ספורטיבית, והג'ון קופר החשמלית של מיני יכולות בהחלט להתאים לסגמנט זה.
אותנו מעניין לדעת אילו עוד יצרני רכב יצטרפו בעתיד לסגמנט ההוט-האץ' החשמלי.