כבר הרבה זמן לא ראינו טרפת כזאת ברשת אחרי חשיפה של רכב חשמלי חדש, אבל כשמדובר באייקון כמו הצ'ארג'ר של דודג', זה לא מפתיע.
אבל האמת היא, שזה הרבה יותר מדגם נוסף של רכב חשמלי. עם החשיפה של הצ'ארג'ר החשמלית, דודג' פותחת למעשה סגמנט חדש לגמרי – מכוניות שרירים חשמליות, סגמנט שהיו הרבה סימני שאלה לגבי ההמשכיות שלו בעולם תחבורה שהולך ו"מתחשמל".
הרי מכוניות שרירים זה מנועי HEMI, זה מערכות פליטה פתוחות, זה לחרוך צמיגים ברמזור ולהבהיל עוברים ושבים עם מכות גז במעבר החצייה… איך מביאים את גישת ה"אאוטלו" הפרועה לעולם הרכב החשמלי שמזוהה עם טכנולוגיה, שקט, חסכון, ירוק… בקיצור, דברים שמעניינים חנונים…
דודג' זיהתה כבר מבעוד מועד לאן "נושבת הרוח", לא חיכתה שפורד או שברולט יגנבו לה את ההצגה, ועמלה במשך השנים האחרונות כדי להציג את המאסל קאר (מכונית השרירים) החשמלית הראשונה.
למרות שלשתי הראשונות כבר יש רכבים חשמליים משלהן, כנראה שהן בחרו להשקיע יותר בקרוסאוברים וטנדרים. בתכל'ס זה לא יותר מידי קשה לקחת את המוסטאנג מאך-אי ולייצר ממנה מוסטנג חשמלית "רגילה". כנראה שהפוקוס שלהן פשוט לא הלך לשם.
אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר היו איך משמרים את הסאונד הבשרני שכל כך מזוהה עם הצ'ארג'ר גם בגרסה החשמלית – ולדודג' יש את התשובה.
נכון לכתיבת שורות אלו, הדודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT "באנשי" מוגדר כרכב קונספט בלבד – אבל קשה לנו להאמין שאחרי כל ההייפ המטורף שהיה סביבו, הוא לא יגיע לייצור סדרתי. הרכב נראה מוכן, ואין שום סיבה שזה לא יקרה.
השם "באנשי" מתייחס למערכת ההנעה החשמלית 800V של הצ'ארג'ר החשמלית, שבדודג' רוצים למתג אותה כמו מנועי ה-HEMI הבנזיניים, שהפכו לשם נרדף לביצועים וסאונד.
בדודג' רוצים להשאיר את חוויית הנהיגה קרובה למקור כמה שיותר, ולשם כך פיתחו שתי מערכות מעניינות – הראשונה היא eRupt שמדמה תחושות של העברת הילוכים בגיר ידני (ולא גיר אוטומטי שעובר "חלק").
השנייה והיותר מעניינת היא מערכת ה-Fratzonic Chambered Exhaust – כן כן רכב חשמלי עם מערכת פליטה אבל לא אחת שפולטת גזי חממה אלא צלילים שאמורים לדמות פעולה של מנוע HEMI אמיתי.
דודג' לא שיחררה יותר מידי מידע על הצ'ארג'ר החשמלית, כך שאין בידינו פרטים על הספק, טווח הנסיעה ומהירות הטעינה של מכונית השרירים החשמלית.
על דבר אחד אנחנו כן יכולים להמר – מכוניות חשמליות ידועות ב"פתיחה" החזקה וביכולות התאוצה שלהן, כך שיכול להיות שאנחנו מסתכלים על מלכת הרבע מייל החדשה (המרחק אותו עוברות מכוניות המתחרות במרוצי דראג, שמכוניות שרירים כיכבו ועדיין מככבות בהם).