בתעשיית הרכב החשמלי, רכבי וואגון (סטיישן) נחשבים להרבה פחות נפוצים בהשוואה לסגמנטים אחרים, כמו רכבי פנאי או סדאן. היצע הדגמים המצומצם כולל נציגים של יצרניות הרכב האירופאית כמו פולקסווגן ID.7 טורר, ב.מ.וו סדרה 5 טורינג החשמלית או אאודי A6 אי-טרון אבנט וגם נציגים סיניים, כמו הניו ET5 טורינג, ה-MG5 החשמלית והמצטרפת החדשה – נטע.
נטע?!
כן נטע. נטע (NETA) היא יצרנית רכב סינית שהחלה את חייה בשנת 2014 כהוזון (HOZON) מוטורס. הרכב החשמלי הראשון של נטע יצא לשיווק בשנת 2018, ומאז גדל ליין המוצרים של החברה. חלק מהדגמים שמייצרת נטע הם מסוג EREV – אלו רכבים חשמליים שמגיעים עם סוללה ומנועים חשמליים וגם עם מנוע בעירה פנימית שתפקידו הוא להטעין את הסוללה ולא להניע את הרכב באופן ישיר – בשונה מרכבי פלאג-אין הייבריד (PHEV).
ההנעה של רכבי EREV היא באמצעות מנועים חשמליים, בניגוד לרכבים היברידיים, אך מכיוון שהם מצוידים במיכל דלק ומנוע בעירה פנימית לצורך טעינת הסוללה, הם אינם זקוקים לסוללה בנפח גדול שמוציאה טווח נסיעה ארוך – לכן בדרך כלל נראה אותם מגיעים עם סוללה בנפח של עד 50 קוט"ש.
הנטע S, שעליו נדבר כאן בכתבה, מגיע בשלל גרסאות, חלקן גרסאות BEV, רכב חשמלי העושה שימוש בסוללה ומנועים חשמליים בלבד וחלקן גרסאות EREV. הגרסה האחרונה שמצטרפת היא גרסת ה"צייד", זו למעשה אותה הנטע S בגרסת וואגון (סטיישן) ובה נתמקד בכתבה הזו.
קלאס
נטע משתייך לקבוצה של מותגי רכב סיניים שמגדירים את עצמם כמותגי פרימיום ובקבוצה הזו אפשר למצוא את ניו, אקספנג, זיקר ועוד, שהדגמים שלהם מציגים עיצוב מושקע מבחוץ ומבפנים והם מצויידים במיטב הפיצ'רים הטכנולוגים ומערכות הבטיחות המתקדמות.
בפנים נמצא מסך תצוגה מרשים בגודל 15.7 אינטש, מושבים קדמיים עם חימום ועיסוי, גג שמש שמסנן 100% מקרני ה-UV ואפילו מקרר מובנה.
אפס מאמץ
הנטע S וואגון זמין בשתי גרסאות, אחת בהנעה אחורית ואחת בהנעה כפולה עם הספקים של כ-270 כ"ס וכ-500 כ"ס, בהתאמה. בנטע העדיפו לשמור את שאר הפרטיים הטכניים החשובים של הנטע S וואגון קרוב לחזה. כך שמה שנשאר לנו לעשות זה להסתמך על הנתונים של הנטע S.
רכב הסאלון החשמלי זמין בארבע רמות גימור BEV, במספר נפחי סוללה, מ-64.5 קוט"ש ועד 91 קוט"ש, עם טווחי נסיעה הנעים בין 520 ק"מ ל-715 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני. כמו תמיד, גם הפעם נזכיר שמדובר בתקן "מפרגן" במיוחד, ושטווחי הנסיעה צפויים לעמוד בפועל על בין 360 ק"מ לכ-500 ק״מ.
באסה סבבה
הנטע S וואגון יושב על בסיס גלגלים של 2979 מ"מ ובעל תא מטען אחורי בקיבולת של 593 ליטר – מה שאומר שתא הנוסעים שלו צפוי להיות מרווח ושתא המטען שלו יכול להכיל לא מעט ציוד, כיאה לרכב משפחתי.
לצערנו ונכון לזמן כתיבת שורות אלו, הנטע S וואגון לא צפוי להגיע לשווקים מחוץ לסין.